Hallo,
Ik ben Frederik Crampe uit Dudzele en ik ben en amateuristisch mountainbikertje. Met nog een paar vrienden doen we geregeld een aantal ritjes. Maar we zijn op zoek naar andere parkours.
Kan iemand mij daar aan helpen? Of zeggen waar ik daar kan aangeraken.
Bedankt
Routes in de streek van Brugge?
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Je kunt zoals hier vermeld Beernem rijden en daarop aansluiten met een klein "sprongetje" daarop de routes van Wingene rijden. Dan heb je volgens mij een leuke rit bijeen gefietst.Blink360 wrote:Ge hebt Beernem : zeer gemakkelijk... ; Ruiselede al iets minder gemakkelijk...
technisch parcours in De Haan (sportcentrum Haneveld)
In Brugge te Sint-Pietsers (meerbepaald Sint-Pietersplas) zal er een BMX-&MTB-parcours komen... ik kijk er al naar uit![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Groeten,
Iglo
- slowlegs
- Mountainbiker
Vanuit Brugge kun je langs de Damse Vaart tot aan restaurant 'Syphon' rijden. Eigenlijk moet je voor de twee bruggen over de 'stinker & de blinker' naar rechts, 't binneland in, rijden. Rechts van het fiets /wandelpad heb je tussen de struiken een pad (hoofdzakelijk voor paarden voorzien) die je kunt volgen tot in Moerkerke. De derde brug voorbij tot waar je niet meer verder kunt (prikkeldraad) ga je rechts op de asfalt en volg je de 'paardenwandeling' (hier gelden dezelfde regels als bij mountainbike-paden: geen signalisatie = rechtdoor). Met weinig asfalt en veel boerewegels kom je in Donk terecht op de oude tram of spoorroute (vanaf Brugge -ring heb je er zo'n 25 km opzitten). Die volg je tot het einde als je op de 'grote baan' komt, die je gewoon oversteekt en zo het Ryckeveldebos inrijd. Hier kun je wat rondcrossen, of aan de andere kant van het bos de 'Beernem - route' aanvangen (zo'n 40 km) en zo terug naar Brugge. In totaal zal je dan zo'n 70 km mountainbike gedaan hebben met als enige klimmetje: Oedelem-berg (je bent er op en over voor je het weet).
Wil je een toerke van 120 km doen, dan vertrek je vanuit Heist aan zee, langs het kanaal (fietspad) richting Damme, maar aan de'Palingpot' (grondgebied Ramskapelle) ga je rechts de twee bruggetjes over. Steeds de kanalen volgen en zo kom je dus ook aan de 'Siphon'. Vanaf de Beernem -toer maak je een 'sprongetje' op de Wingene- toer en terug (Kan ik moeilijk uitleggen hoe je dit moet doen. Bekijk het eens op een kaart). Op het forum hier kun je nog meer details e.d. ontdekken.
Veel plezier
Wil je een toerke van 120 km doen, dan vertrek je vanuit Heist aan zee, langs het kanaal (fietspad) richting Damme, maar aan de'Palingpot' (grondgebied Ramskapelle) ga je rechts de twee bruggetjes over. Steeds de kanalen volgen en zo kom je dus ook aan de 'Siphon'. Vanaf de Beernem -toer maak je een 'sprongetje' op de Wingene- toer en terug (Kan ik moeilijk uitleggen hoe je dit moet doen. Bekijk het eens op een kaart). Op het forum hier kun je nog meer details e.d. ontdekken.
Veel plezier