Tuning topic

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Fat_d
Mountainbiker
Location: alu 7005 frame, full lX-Deore, token carbon, ritchey parts.

Post by Fat_d »

stef78 wrote:wisky en velo's, en gij noemt da verstandig, die velos kosten geld zenne :-D

die whisky kost ook veel geld!! Gewoon kwestie van het te kunnen verkopen!!!! :lol:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

tafelpoot wrote: klein detail, BMW en Mercedes zijn niet achterwiel aangedreven om sportief te zijn hoor, dat is uit "traditie", vroeger was het makkelijker om achterwiel aandrijving te doen, en ze zijn er niet van afgestapt.
ik zeg niet dat dit negatief of positief is, gewoon een opmerkingetje
En het feit dat BMW/Mercedes op hun modellen ook altijd een 'reserve' nodig hebben heh ..namelijk voor hun high-end modellen met zware motoren ..rijd maar eens met een auto boven de 200pk op voorwielaandrijving :wink: (ford focus st bv) ..het kost veel moeite en concentratie die pk's echt aan de grond te zetten , bij een achterwielaandrijving gaat dit ook al veel beter .
En dan moeten ze natuurlijk geen andere basis-setups (chassis) bouwen, enkel andere mechaniek erin.
Last edited by looneycooney on Mon 14 Aug 2006 10:24, edited 2 times in total.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

cube rides on wrote:Image
mooie wagen enkel de velgjes vind ik niet zo mooi. Ik heb het niet voor van die blinkende chrome deksels. Maar soit dat is persoonlijke voorkeur.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

die mazda staat in arendonk. en heb hem al meer als 1 keer op tuning gezien. stond ook in zolder bij de 100 mooiste wagens aan de binnekant van het cirquit geparkeerd. volgens mij zou die met een andere velg zeker niet mooier worden. maar ieder zijn persoonlijke mening natuurlijk. :wink:
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

die wagen staat overigens te koop.

zijn geen chrome deksels maar wel degelijk velgen he :-D (wat een belediging)
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

het enige waar ik niet kan. zijn "chrome spinners" als wieldeksels :-?
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd die chrome spinners zijn afschuwelijk en heb er hier al ene zien rondbollen die echt chrome spinning wieldeksels had , wreed gewoonweg ...
Chrome wielen vind ik ook maar sus en zo ..meestal vind ik het op grotere jeeps wel iets hebben ..zoals bv een mercedes G-klasse in't zwart met chromé afwerking . of een range rover sport of zo ..
maar op 'gewone' auto's vind ik het niet zo mooi staan , dan vind ik alu of titaniumkleur mooier ..of bij zwarte kleine wagens een zwart hart en een chromé/alu rand of zo ..
Nuja ik vind in het algemeen dat men niet tever mag gaan bij 'gewone goedkope' auto's ..auto's boven de 30.000€ bv mag al wat extravaganter , ma dat is persoonlijk idd ..meestal vind ik een standaardverlaging, velgjes en getinte ruitjes al genoeg . Striping en zo ben ik al helemaal niet voor te vinden, een mooie airbrush daarentegen ...
Ieder zijn goesting natuurlijk, want het aller ergste vind ik feitelijk een compleet uitgetunede rammelbak ..al dat geld op een roestbak die je zelfs langs buiten hoort rammelen of waarvan de lak al helemaal nimmer goed uitziet en dat heeft dan een full-bodykit of zo ...dikwijls heb je zo 2 auto's voor de prijs vd kits erop . Een goed onderhouden wagen is nog steeds het mooiste dus! ongeacht de stijl ....
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

er gaat niets boven een originele auto, je kunt overal rijden zonder te moeten zorgen dat je bumper er niet af kletst, je moet zien dat de politie je niet tegen houdt, alle onwettige stukken elk jaar van je auto halen voor de keuring...

Ik weet waarover ik praat heb jaren met een golf 4 cabrio gereden die 3 cm van de grond hing, dus miserie genoeg gehad, nu heb ik een gewone opel astra en ben blij dat ik van die tuning af ben,en zoals eerder gezegd, je moet geen body kit op je auto steken om hem er schoner te laten uitzien.

Ik hangde zo laag: dit is mijn bumper

Image

en dit is mijn zijschorten:
Image

en dit was hem op zijn geheel:

Image
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

heheh , idd , dat hoor ik van veel mensen na hun eerste tuning-project ...
de meeste die ook zo'n echte complete rebuilt doen , gebruiken die auto's ook maar voor naar de shows te gaan en zo ..
ik moet het ook niet hebben hoor, die schurende bumperkes, denk dat ik al mijn haren zou verliezen en telkens bij de carrossier ga staan ...
om dan nog te zwijgen van het rij-comfort ..zo heb ik nu op mijn fiesta'ke die 17" 205* gezet en vond dat in het begin geweldig..maar nu ben ik toch aan het denken ze terug af te smijten ..qua rijgenot op droog en nat heel goed , maar comfort ..nix meer , is echt beenhard en dwarsliggers of sporen in de baan is verschrikkelijk . Nu na een tijdje hoor ik zelfs mijn voorvering lichtjes kraken bij op en afrijden van de vluchtheuvels , wat ik tjans altijd heel rustig doe ...mijn inziens is dat perfect als je altijd mooie baan hebt, maar we zitten dan ook in Vluchtheuvel-land heh .
En al die bumpers en spoilers vind ik ook maar niets vooral omdat dat je auto er feller doe uitzien dan hem feitelijk is ...very fake dus ..vind het dan ook altijd lachen als ik bv langs nen uitgebouwde sta die wat fel staat te doen en eens vertrokken geen meter vooruit komt ..liever een standaard veegbakske dan een uitgebouwd slakske !
ps: veel verstandiger dat geld bij te houden voor je volgende 'nieuwe' auto :wink:
Post Reply