Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Kasper76
Mountainbiker

Post by Kasper76 »

Thnx, heel handige tool.
Met google maps zie je zelf de boompjes staan op de Bloso route van Lennik :-)

Weet je toevallig of deze bruikbaar is met de DVDs van het NGI ?
rw201
Mountainbiker

Post by rw201 »

Ik denk dat je de NGI kaarten kan gebruiken als je ze eerst calibreert. Maar dit is gedaan voor de OziExplorerer door de "kabouterbond". Moet je maar eens gaan rondkijken naar "stafkaarten" op de nieuwsgroepen en "EDonkey". Met deze drie sleutelwoorden en een breedband verbinding kom je er wel. Deze kaarten zijn dus compatibel met Compegps.
bikernick
Mountainbiker

navigeren met edge 205 of 305

Post by bikernick »

Is het navigeren te volgen op het display? Bvb. je moet ergens op een tweesprong de rechtse kant nemen (Geen T, maar een Y tweesprong bvb), is dit goed zichtbaar? Zie je de route voldoende op voorhand?
rw201
Mountainbiker

Post by rw201 »

Het navigeren gebeurd door met het driehoekje (de fiets) een lijntje (course of track) te volgen. Dat gaat vrij vlot. Hij zegt ook (piepje en boodschap) als je de track verlaat.
Ik ben zeer tevreden over deze manier van navigeren.
Wat een probleem kan zijn is, als je tocht verschillende malen over dezelfde baan loopt, dan weet je niet meer of je eerst naar links of naar rechts moet.

Als de timer opstaat laat hij ook een kleiner lijntje op het scherm achter, dat is de weg die je momenteel maakt. Deze kan je achteraf ook op de kaart weergeven en zo bekijken waar je in de mist gegaan bent.

Mijn mening is, als je wat handig bent met je pc dat je veel plezier kan hebben met de edge305. Gewoon kopen!

1) Je kan de tocht eerst uitstippelen op de stafkaart. (gebruik hiervoor oziexplorer of beter compegps).

2) Je kan de tocht rijden. Wat toch de hoofdbedoeling is.

3) Je kan nadien de gereden toer bekijken op stafkaart met de nodige grafieken van hartslag,snelheid,hoogte e.d.

4) Of je kan een opgenomen toertocht bekijken, eventueel aanpassen en opnieuw rijden.

Ik heb de edge305 gekocht bij www.futurumshop.com in Nederland.
Fun!
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

rw201 wrote:Het navigeren gebeurd door met het driehoekje (de fiets) een lijntje (course of track) te volgen. Dat gaat vrij vlot. Hij zegt ook (piepje en boodschap) als je de track verlaat.
Ik ben zeer tevreden over deze manier van navigeren.
Wat een probleem kan zijn is, als je tocht verschillende malen over dezelfde baan loopt, dan weet je niet meer of je eerst naar links of naar rechts moet.

Als de timer opstaat laat hij ook een kleiner lijntje op het scherm achter, dat is de weg die je momenteel maakt. Deze kan je achteraf ook op de kaart weergeven en zo bekijken waar je in de mist gegaan bent.

Mijn mening is, als je wat handig bent met je pc dat je veel plezier kan hebben met de edge305. Gewoon kopen!

1) Je kan de tocht eerst uitstippelen op de stafkaart. (gebruik hiervoor oziexplorer of beter compegps).

2) Je kan de tocht rijden. Wat toch de hoofdbedoeling is.

3) Je kan nadien de gereden toer bekijken op stafkaart met de nodige grafieken van hartslag,snelheid,hoogte e.d.

4) Of je kan een opgenomen toertocht bekijken, eventueel aanpassen en opnieuw rijden.

Ik heb de edge305 gekocht bij www.futurumshop.com in Nederland.
Fun!
Ik heb een leuk tooltje hiervoor gevonden: gpx2crs (te vinden op de motionbased forum). Die voegt ook informatie aan de course, zoals draaien naar links of rechts. Je kan ook de tijd en afstand zien tot de volgende afslag :)
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Enkele maanden later dan gepland ga ik mij dan ook een Edge aanschaffen. Maar ik twijfel nog omdat ik ergens iets gelezen had van een opvolger van de 305. Weet iemand hier iets meer over ?
flip de flipper
Mountainbiker

edge 305 HR

Post by flip de flipper »

Te koop:
Wegens te kleine display (brildrager)
Anders prachtig toestel
Staat:new
0478267015
250€
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Voilà, den bullet is through the church :lol: eindelijk nen Edge 305 Bundle besteld : 369€ bij Cardioshop.be.

Hopelijk zijn er niet teveel meer met verlof bij tante post en krijg ik in de loop van volgende week mijn pakske thuisgeleverd.
gilles_MBT
Mountainbiker

Post by gilles_MBT »

Info:

http://cgi.benl.ebay.be/GARMIN-EDGE-305 ... dZViewItem

Edge 305 HR + CAD Bundle voor €250 thuis geleverd.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

gilles_MBT wrote:Info:

http://cgi.benl.ebay.be/GARMIN-EDGE-305 ... dZViewItem

Edge 305 HR + CAD Bundle voor €250 thuis geleverd.
Dat is een fantastisch prijsje - alleen wel een eindje van huis als je een garantie-probleemke hebt.
Post Reply