mavic crossmax xl ?????

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kane
Mountainbiker

mavic crossmax xl ?????

Post by Kane »

kan iemand mij vanuit zijn ervaring zeggen wat hij vindt van de mavic crossmax xl (velg) .
ikzelf weet ni goed wat ik er van moet denken .
ze zijn duur en naar het schijnt duurzaam
ik heb zelf een paar aangeschaft voor 450 euro en vindt ze goed ..........
........daar stopt het GOED .Ik had eigenlijk verwacht dat ze bombproof zouden zijn .
met ne heeeeeeeeel kleine slag in het voor en achterwiel na amper 300km verklaar ik ze eigenlijkfeitelijk een beetje fragiel .

WAT IS JULIE ERVARING MET EEN PAAR VAN DIE 2
litespeed
Mountainbiker

Post by litespeed »

ik zelf heb de wielen crosland van mavic en ik heb ze nu een jaar en heb het is nog nooit nodig geweest voor ze te centeren !!! alleen van daag had ik een beetje spel op het achter wiel en heb ze opnieuw laten afstellen vandaag ... en dit is nogtans de goedkopere versie
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Ik rij met cross rides, nog goedkoper dan de cross lands, na 1000 Km afbeulen, nog geen enkel probleem.
Geen speling of slag, of wat dan ook.

Jouw setje wielen zal mss op een maandag gemaakt zijn :lol: nee grapje.
Gewoon pech denk ik.

Greetz

Pike
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

In wielen van 1000 euro per stuk kan je ook en "slag" krijgen hoor, als je met een caddilac tegen een klein paaltje rijdt is er ook een deuk in... #-o
Maar al te dikwijls wordt ervan uit gegaan dat stevige (dure) wielen niet kapot te krijgen zijn, NOT dus... :roll:
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik heb ook al een achtervelg van mijn xmax xl kapot gereden, maar ik vermoed dat dit gewoon pech was, een andere velg was vermoedelijk ook wel kapot gegaan.
Het enige dat ik niet tevreden over was, is dat ik het wiel 4 weken kwijt was. Dit is de enige reden dat ik twijfel of ik de volgende keer nog wel voor mavic ga.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Ik had een set crossmaxen toen ik nog met v-brakes reed en moet zeggen, was er ferm content van.
Soms is het niet altijd in de velg dat er een slag zit hoor, het kan gerust in de band zijn ook...

maar er kan altijd wel iets mislopen éh, duur of goedkoop, alles kan wel eens misgaan.

Maar zoals reeds vaker gehoord en gelezen is het wat betreft garantie/herstelling rampzalig.
Dus daarmee dat ik nog twijfel of ik terug een stel aanschaf of als het iets anders zal worden (xr1540, 240s naaf of een stel XTR wielen)
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

ik rijd zelf met de sl's velgrem en heb hier nog niet het kleinste slagje ingehad , en ik weeg toch 82 kilo :-D en ze staan er nu een goei 1500 km onder :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik heb de XL's er nu een 2000 Km opzitten, heb er al verschillende ardennenritten enzo mee gedaan, vind ze super!
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik rij nu al 2 jaar met de XL´s en buiten één geplooide spaak achter heb ik er nog geen klagen van. Zoals er hier al geschreven is krijgt ge ook het meest stevige materiaal kapot gereden dus als je er een beetje voorzichtig mee omspringt en niet gelijk ne zot aan nen downhill gaat meedoen in de Alpen, dan gaat ge hier veel genot van hebben. Op mijn volgende mtb komen ze normaal gezien ook terug op. De aankoopprijs echter is het enige nadeel ervan :(
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik rijd drie jaar met de xl's 18000km waarvan 4000 in het terrein.
Best tevreden over de velgen. Ik heb ze twee keer bijgesteld en twee maal de lagers vervangen. Echter de garantie.... (ik zal er niet weer over uitwijden)

De velgen zijn gewoon goed. Maar dat zullen de dt's Easton's en XTRook wel zijn.
Post Reply