Kheb gisteren nog een spinningske gedaan (60" Hill) en een goed gevoel, dus we gaan er voor!
Als ge onderweg ene naast z'n fiets ziet liggen, wilt ge me er dan terug op zetten??
Post by fast & furious »
Post by Rock Rider »
hmm, daar ben ik het toch niet direct mee eens hoor... Als je gewoon bent om op een plat parcours te biken, dan is het niet zo heel zeker dat je een parcours à la Poperinge aankunt, zeker de 120 km...jocca wrote:waarom zou dit niet lukken? Volgens mij kan iedereen die een beetje mountainbiked alle parkoers aan, maar dan moet je gewoon zeer goed doseren en er niet van in het begin invlammen. Neem voldoende eten mee (par bars en een gelleke of zo) en wat sportdrank. Op tijd en stond eten en drinken en dan gaat het vanzelf gaan ...
Post by sean braire »
Wie heeft er nu gelijk?kluisken wrote:Sorry Rock rider,maar dit moet ik toch effekes tegenspreken. De beste trainingen zijn volgens mij nog altijd de km's, als je het vooropgestelde doel op vlakke km's aankan merk je dat het wel lukt op den mtb. ook.
Natuurlijk komen er de "klimmetjes" bij, maar als de basis goed is kom je soms al een heel eind verder dan sommigen die denken da ze goe bezig zijn (spreek ook uit eigen ervaring...., dacht vroeger ook van alles aan te kunnen door enkel te mt-biken, amai mijne frak...die baanetrainingen op lange afstanden zijn nog steeds de ideale basisen hoor.)
Ik denk dat het slechte weer hier veel meer een rol zal gaan spelen, op zo'n modderig parcours is toch weer effekes wennen hé:-)
Post by Rock Rider »
Is dan waarschijnlijk allemaal kwestie van karakter... Ik had het wel niet over de kilometers op de baan hé, maar vlak mtb'en zoals lange(re) afstanden op een plat mtb parcours de kanten van Brugge en dergelijke meer. Is dit dan ook een goede basis om te gaan biken in pakweg de kanten van Poperinge of de hoge Venen of de ardennen? Je zit daar dan toch veel rapper kapot of nie? Ik ken er persoonlijk in onze club bijvoorbeeld die schitterend kunnen rijden op een vlak parcours maar die er dan veel minder van terechtbrengen op heuvelachtig parcours...kluisken wrote:Sorry Rock rider,maar dit moet ik toch effekes tegenspreken. De beste trainingen zijn volgens mij nog altijd de km's, als je het vooropgestelde doel op vlakke km's aankan merk je dat het wel lukt op den mtb. ook.
Natuurlijk komen er de "klimmetjes" bij, maar als de basis goed is kom je soms al een heel eind verder dan sommigen die denken da ze goe bezig zijn (spreek ook uit eigen ervaring...., dacht vroeger ook van alles aan te kunnen door enkel te mt-biken, amai mijne frak...die baanetrainingen op lange afstanden zijn nog steeds de ideale basisen hoor.)
Ik denk dat het slechte weer hier veel meer een rol zal gaan spelen, op zo'n modderig parcours is toch weer effekes wennen hé:-)