Poperinge 15/08/2006

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Bedankt voor de reactie gasten.
Kheb gisteren nog een spinningske gedaan (60" Hill) en een goed gevoel, dus we gaan er voor!
Als ge onderweg ene naast z'n fiets ziet liggen, wilt ge me er dan terug op zetten?? [-o<
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

Ik zal ook ne keer proberen voor de 120 en gaat het niet word het de 100.

tot dinsdag,Fast&furious
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

jocca wrote:waarom zou dit niet lukken? Volgens mij kan iedereen die een beetje mountainbiked alle parkoers aan, maar dan moet je gewoon zeer goed doseren en er niet van in het begin invlammen. Neem voldoende eten mee (par bars en een gelleke of zo) en wat sportdrank. Op tijd en stond eten en drinken en dan gaat het vanzelf gaan ...
hmm, daar ben ik het toch niet direct mee eens hoor... Als je gewoon bent om op een plat parcours te biken, dan is het niet zo heel zeker dat je een parcours à la Poperinge aankunt, zeker de 120 km... [-X

De rest, van da doseren en eten is wel een waarheid als een koe... :wink:
grumpy
Mountainbiker

Post by grumpy »

-ga ook de 120 proberen als 't weer het toelaat tenminste 'k moet kilometers doen als ik in de komende weken houffalize wil overleven.
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Sorry Rock rider,maar dit moet ik toch effekes tegenspreken. De beste trainingen zijn volgens mij nog altijd de km's, als je het vooropgestelde doel op vlakke km's aankan merk je dat het wel lukt op den mtb. ook.
Natuurlijk komen er de "klimmetjes" bij, maar als de basis goed is kom je soms al een heel eind verder dan sommigen die denken da ze goe bezig zijn (spreek ook uit eigen ervaring...., dacht vroeger ook van alles aan te kunnen door enkel te mt-biken, amai mijne frak...die baanetrainingen op lange afstanden zijn nog steeds de ideale basisen hoor.)
Ik denk dat het slechte weer hier veel meer een rol zal gaan spelen, op zo'n modderig parcours is toch weer effekes wennen hé:-)
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

kluisken wrote:Sorry Rock rider,maar dit moet ik toch effekes tegenspreken. De beste trainingen zijn volgens mij nog altijd de km's, als je het vooropgestelde doel op vlakke km's aankan merk je dat het wel lukt op den mtb. ook.
Natuurlijk komen er de "klimmetjes" bij, maar als de basis goed is kom je soms al een heel eind verder dan sommigen die denken da ze goe bezig zijn (spreek ook uit eigen ervaring...., dacht vroeger ook van alles aan te kunnen door enkel te mt-biken, amai mijne frak...die baanetrainingen op lange afstanden zijn nog steeds de ideale basisen hoor.)
Ik denk dat het slechte weer hier veel meer een rol zal gaan spelen, op zo'n modderig parcours is toch weer effekes wennen hé:-)
Wie heeft er nu gelijk?
Alvast dit : Elk jaar rijden de 120 af met de club begin mei (dit jaar in de regen). De ene al beter in conditie dan de andere en maken er een dag van. Diegenen zonder die afstanden in de benen -zoals ik :-D - doseren niet alleen, we gaan ook zeker in 't begin niet in 't rood en gebruiken veelvuldig het klein plateauke. Dat in combinatie met een beetje groepsgeest en je rijdt de 120 uit, met de nodige voldoening.

Wat het parcours en het weer betreft. De eerste plensbui moet hier nog altijd passeren, in tegenstelling tot bv Kortrijk en Roeselare. M'n pluviometer moet het -gelukkig- stellen met wat druppels.
We maken echter weinig illusies voor morgen en zondag maar de grond kan nog water verdragen voordat die verzadigd zal zijn. We hopen dat het maandag dan nog wat droogt...
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Ik zal zien wat het weer doet , indien droog ga ik voor de 120 km met de
brigandbikers.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

kluisken wrote:Sorry Rock rider,maar dit moet ik toch effekes tegenspreken. De beste trainingen zijn volgens mij nog altijd de km's, als je het vooropgestelde doel op vlakke km's aankan merk je dat het wel lukt op den mtb. ook.
Is dan waarschijnlijk allemaal kwestie van karakter... Ik had het wel niet over de kilometers op de baan hé, maar vlak mtb'en zoals lange(re) afstanden op een plat mtb parcours de kanten van Brugge en dergelijke meer. Is dit dan ook een goede basis om te gaan biken in pakweg de kanten van Poperinge of de hoge Venen of de ardennen? Je zit daar dan toch veel rapper kapot of nie? Ik ken er persoonlijk in onze club bijvoorbeeld die schitterend kunnen rijden op een vlak parcours maar die er dan veel minder van terechtbrengen op heuvelachtig parcours...

Ik ga hoogst waarschijnlijk voor de 100 km op mijn eigenste tempo, maar we zullen zien hoe de benen zijn in Vichte...
Het zal vooral inderdaad het weer zijn die een scherprechter zal zijn. #-o
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

[ Ik ken er persoonlijk in onze club bijvoorbeeld die schitterend kunnen rijden op een vlak parcours maar die er dan veel minder van terechtbrengen op heuvelachtig parcours...
[/quote]

Het aantal kilometers heeft natuurlijk zeker zijn nut, maar talent is zeker ook een doorslaggevende factor. Je hebt er nu eenmaal die niet kunnen klimmen, zoals je er hebt die niet kunnen sprinten.
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

let's bike de rest komt er bij.
grt. ironbiker.
Post Reply