nepal

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
ward
Mountainbiker

Post by ward »

chooooocolat_moose wrote:
VERTREK Belgie = 6-7 September 2007
AANKOMST terug in Belgie = 29-30 September 2007

Ale, we zijn vertrokken !
Deze datum zou voor mij het beste uitkomen (op voorwaarde dat ik er in eerste zit door ben volgend jaar :-? ). Nu moet ik ons ma nog overtuigd krijgen, die vind het daar een beetje onveilig ( iemand tips? #-o )
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ah, spijtig, zoals eerder gezegd de enige periode die voor mij moeilijk gaat is september en zeker de eerste week. Vanaf de achtste zou er misschien nog iets geregeld kunnen worden, eerder is problematisch.
Dus mijn ega en mezelf stellen onze plaatsen voorlopig vacant aan andere kandidaten.
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Hey Ivo,

een eerste voorstel betekent daarom niet onmiddellijk raak hé :-D De 8ste is een zaterdag. Ik heb me gebaseerd op het schema van Gulf Air die vanuit Parijs vertrekken en dat is een donderdag. Hun nieuwe schema's geraken pas bekend in september en dan weer ergens januari. Daarnaast vliegen Austrian en Qatar ook naar Nepal.
De datum is een idee om mee te beginnen. 2 dagen schuiven kan niet onoverkomelijk zijn. 4 dagen ook niet. Zoals gezegd : we zitten allemaal in het organiserend comité hé :-D

Moose
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

September ? 'k Zou maar modderbandjes opleggen ... als ik me niet vergis is het dan nog volop moesson.

Als ik nie tot over m'n oren in de schulden zat (huis gekocht :-? ), 'k had me al lang ingeschreven ... zelfs al was het in september.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

ward wrote: Nu moet ik ons ma nog overtuigd krijgen, die vind het daar een beetje onveilig ( iemand tips? #-o )
Ik woon in bxl en was eerder dit jaar nog 2 maand in nepal, o.a. tijdens de staking. Nooit iets van problemen gehad. Niemand ontmoet die problemen had. Geloof me: brussel nieuwstraat is gevaarlijker dan nepal.
Hebben zelfs ruzie gemaakt met de Maoisten, maar nog zouden ze geen haar krenken van een tourist

Toen we er waren hebben we wat op en af gemaild met Chocomoose, en hij kent de coté daar echt wel goed. Dus No Worries.

Ik ga zeker terug om er te gaan rijden. ER zijn veel schoon plaatsen om te mountainbiken, en Nepal is een topper. Het stopt echt niet bij de alpen en canada.....
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Ik vraag me af of andere - meer afgelegen - routes ook haalbaar zouden zijn. Ik heb in 99 het Anapurna base camp gewandeld, en hoewel ik doodziek en ruim 10 kilo lichter terug naar huis kwam, stond het nog voor ik op het vliegtuig terug stapte al vast dat ik nog eens zou teruggaan. 't Is er sindsdien niet meer van gekomen, maar de goesting is nooit weggegaan.

Wat me wel stoorde aan de ABC-trekking, is dat het allemaal nogal touristisch was, vandaar de verzuchting iets minder populair te doen. Iemand enig idee of dat ook bikebaar is ?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

chooooocolat_moose wrote:Hey Ivo,

een eerste voorstel betekent daarom niet onmiddellijk raak hé :-D De 8ste is een zaterdag. Ik heb me gebaseerd op het schema van Gulf Air die vanuit Parijs vertrekken en dat is een donderdag. Hun nieuwe schema's geraken pas bekend in september en dan weer ergens januari. Daarnaast vliegen Austrian en Qatar ook naar Nepal.
De datum is een idee om mee te beginnen. 2 dagen schuiven kan niet onoverkomelijk zijn. 4 dagen ook niet. Zoals gezegd : we zitten allemaal in het organiserend comité hé :-D

Moose
Ik zie wel wat de uiteindelijke datum wordt.
Maar ik wil niemand zijn plaats onthouden voor een datumlwaarvan ik op voorhand weet dat het moeilijkhaalbaar wordt.
Zo vlug de uiteindelijke datum vast staat en er zijn nog beschikbare plaatsen zal ik wel zien of er nog iets te regelen valt.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

pliepla wrote:September ? 'k Zou maar modderbandjes opleggen ... als ik me niet vergis is het dan nog volop moesson.

Als ik nie tot over m'n oren in de schulden zat (huis gekocht :-? ), 'k had me al lang ingeschreven ... zelfs al was het in september.
De moesson raakt meestal niet ver in de himalaya, al kan het verkeren.
Ooit is een groep mountainbikers eind augustus met ezels geevacueerd toen ze vastzaten tussen manali en leh omdat de weg weg was en het maar bleef regenen. Video opnames van gezien en was hallucinant de kracht van het water.
Stekke Stechino
Mountainbiker

Post by Stekke Stechino »

Hey iedereen,

Ik heb dit topic al een tijdje niet meer gevolgd (heb oa bijna een maand in Kreta gezeten).
Ik wil hierbij bevestigen dat ik deze trip nog voor de volle 100% zie zitten, en dat ik ongeacht welke datum ook vastgelegd wordt, ik mee kan gaan.

Om op de vraag van Ward te antwoorden kan ik DeJean enkel maar bijtreden: ik ben in maart ook twee weken naar Nepal geweest, maar nooit heb ik enig gevoel van onveiligheid ervaren (buiten die keer dat onze raftingboot was omgeslagen :-? :lol: )
Maoisten zijn we daar niet tegengekomen maar militairen en politie des te meer. Talloze controles zijn we moeiteloos gepasseerd (toeristenbussen moeten zelfs niet aanschuiven en worden direct doorgelaten). Ook over de bevolking kan ik enkel positieve dingen vertellen, nooit heb ik zo'n warmte en gastvrijheid ervaren als in Nepal.

Voor de geinteresseerden, een reisverslag van deze trip kun je hier terugvinden: http://users.pandora.be/pdd-welding/PaRaS/

cheers

S
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Een goed verhaal ! Geeft helemaal weer waar het in Nepal om draait.

Voor de bikers : der vertrekt in oktober een nieuwe groep zwitsers naar de Annapurna Circuit en het Tilicho Lake. Ze zitten vol in de voorbereidingen. Onze gidsen zelf zijn al bezig aan de tweede Lhasa naar Kathmandu...Normaal krijg ik deze week de eerste foto's binnen van de eerste tocht :-D Zal wel weer genieten zijn !

Voor de rest : hou jullie fit 8) (ikzelf lig doodziek in bed met een stevige verkoudheid/koorts/....)

Chooooocolat_moose
Post Reply