No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Johan Degraeve
- Mountainbiker
Post by Johan Degraeve »
achteraan een Ritchey Z-max 2.1 gelegd met Notubes vloeistof, Olympic ZTR velg.
Enkel nog maar de chrono in bolland mee gereden. Geen problemen gehad.
Enkel nog maar de chrono in bolland mee gereden. Geen problemen gehad.
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Ik rijd met Crossmax XL wielen en normaliter UST banden. Hiermee dus geen enkel probleem.
Nu heb ik nog een stel Specialized Pro track banden die hier liggen te niksen. Aangezien ik nu toch No tubes vloeistof bebruik in mijn UST banden om quasi lekvrij te kunnen rijden, dacht ik, ik zal de Specialized banden eens proberen met No tubes: een beetje gewichtswinst en toch de voordelen van UST, kan geen kwaad.
Ik heb ondertussen al drie keer geprobeerd om de banden op te leggen, maar geen resultaat: ik krijg gewoonweg geen druk in de banden. Precies of de banden zijn te groot en het lekt steeds wel ergens. Ik leg de banden op, wrijf overvloedig in met detergentsop, klop even op de banden zodat ze zich beter zetten in de groeven. Met de voetpomp geen druk te krijgen, met compressor ook twee keer geprobeerd zonder resultaat (ongesopt dan weliswaar). Ik geef mijzelf nog een kans, anders doe ik geen moeite meer.
Zijn er mensen die nog tips hebben vooraleer ik een laatste proging doe. Het zou zonde zijn voor de banden, want ik vond dit wel een goed stel bij droog tot licht vochtig parcours.
Nu heb ik nog een stel Specialized Pro track banden die hier liggen te niksen. Aangezien ik nu toch No tubes vloeistof bebruik in mijn UST banden om quasi lekvrij te kunnen rijden, dacht ik, ik zal de Specialized banden eens proberen met No tubes: een beetje gewichtswinst en toch de voordelen van UST, kan geen kwaad.
Ik heb ondertussen al drie keer geprobeerd om de banden op te leggen, maar geen resultaat: ik krijg gewoonweg geen druk in de banden. Precies of de banden zijn te groot en het lekt steeds wel ergens. Ik leg de banden op, wrijf overvloedig in met detergentsop, klop even op de banden zodat ze zich beter zetten in de groeven. Met de voetpomp geen druk te krijgen, met compressor ook twee keer geprobeerd zonder resultaat (ongesopt dan weliswaar). Ik geef mijzelf nog een kans, anders doe ik geen moeite meer.
Zijn er mensen die nog tips hebben vooraleer ik een laatste proging doe. Het zou zonde zijn voor de banden, want ik vond dit wel een goed stel bij droog tot licht vochtig parcours.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
ik wiet niet of in de crossmaxen een losdraaibaar ventiel zit zoals in de notubes velglinten. anders losmaken en met compressor opblazen. band 'vliegt' dan op de velg en volledig dicht.
- franco
- Mountainbiker
- Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Als je dit doet, maak de buitenband maar aan 1 zijde los, haal er de binnenband uit, dan zit er nog steeds een zijde op de velg en gaat het makkelijker om de andere zijde er op te krijgenNielskie wrote:@ gamutter:
die band eerst eens met een binnenband monteren om hem op de velg te laten zetten. Een half uurke was bij mij in elk geval genoeg. En dan gewoon instructies uit het filmpje volgen.
bij mij lukt het gewoon met voetpomp, wel gelijk ne zot pompen in 't begin, maar 't lukt toch
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Ik heb precies dezelfde ervaring ik krijg met mijn crossmaxen (xl) echt geen lucht in een normale (michelin XCR dry2) buitenband, met de tubeless totaal geen probleem.
Zelfs bij het pompstation lukte het niet, ook met een co2 pomp (ik weet dat het niet mag) lukte het niet.
Daarna maar een een velglint gemonteerd om de velg hoger te maken, dat is namelijk het probleem een tubelessband zin veel strakker in de velg.
Nu lukte het met een co2 carridge wel!
Morgen een keer demonteren en nog een keer met een voetpomp proberen. Ik heb nu een linnen velglint gebruikt (had geen ander) en daar gaat natuurlijk de vloeistof inzitten.
Als er mensen zijn dit het bij crossmaxen lukt zonder velglint en met voetpomp en michelin banden loof ik een prijs uit!!
Op de notubes site zegt die vent in het fimpje ook dat als het moeilijk gaat je een velglint moet proberen om de velg hoger te maken.
Zelfs bij het pompstation lukte het niet, ook met een co2 pomp (ik weet dat het niet mag) lukte het niet.
Daarna maar een een velglint gemonteerd om de velg hoger te maken, dat is namelijk het probleem een tubelessband zin veel strakker in de velg.
Nu lukte het met een co2 carridge wel!
Morgen een keer demonteren en nog een keer met een voetpomp proberen. Ik heb nu een linnen velglint gebruikt (had geen ander) en daar gaat natuurlijk de vloeistof inzitten.
Als er mensen zijn dit het bij crossmaxen lukt zonder velglint en met voetpomp en michelin banden loof ik een prijs uit!!
Op de notubes site zegt die vent in het fimpje ook dat als het moeilijk gaat je een velglint moet proberen om de velg hoger te maken.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Oh ja het scheelt mij 180gram per band
Tubless XCR dry 2 705 gr
Non tubeless XCR dry 480gr
= 225gr -180 = 45gr notubes
Op een hele fiets toch 360gr
Tubless XCR dry 2 705 gr
Non tubeless XCR dry 480gr
= 225gr -180 = 45gr notubes
Op een hele fiets toch 360gr
-
Explicarmelo
- Mountainbiker
- Location: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!
Post by Explicarmelo »
Gisteren een nieuwe set Nokian NBX Lite gemonteerd met NoTubes op een Dt 4.1d-velg. No problemo's. Genoeg vloeistof ingedaan en met compressor krachtig opgepompt om de band in de velg te zetten. In het begin siste het her en der een beetje maar heb dan enkele metertjes gereden en nu verliest de band niks druk meer, blijft mooi hard.
Ik had nooit gehoopt dat dit zo vlot ging gaan, dikke meevaller!
Zaterdag eerste test, ik hou jullie op de hoogte.
Ik had nooit gehoopt dat dit zo vlot ging gaan, dikke meevaller!
Zaterdag eerste test, ik hou jullie op de hoogte.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
Post by wasbeer2006 »
Zo ik heb de afgelopen twee dagen het ea getest:
Michelin XCR dry 2 (niet tubeless) gemonteerd op een crossmax XL, Dat ging afhankelijk niet ik kreeg dat band niet opgepomt, niet met een compressor, niet met c02, met helemaal niet.
Toen maar een vijf verschillende velglinten gehaal bij de shop.
Het probleem leek mij namelijk dat de uitsparing in de crossmax te diep was en de lucht daardoor ontsnapte (en dat klopte)
Het beste vegllint hiervoor is van BBB redelijk stug, maar niet te met een michelin lint gaat het ook maar die krijg je er onderweg haast niet vanaf. Na het monteren van het BBB velg lint gewoon met een voetpomp opgepomt.
Mischien hebben jullie er wat aan (het zal per merk buitenband verschillen, de michelin gaat er relatief eenvouudiger op dan bv een Schwalbe
Michelin XCR dry 2 (niet tubeless) gemonteerd op een crossmax XL, Dat ging afhankelijk niet ik kreeg dat band niet opgepomt, niet met een compressor, niet met c02, met helemaal niet.
Toen maar een vijf verschillende velglinten gehaal bij de shop.
Het probleem leek mij namelijk dat de uitsparing in de crossmax te diep was en de lucht daardoor ontsnapte (en dat klopte)
Het beste vegllint hiervoor is van BBB redelijk stug, maar niet te met een michelin lint gaat het ook maar die krijg je er onderweg haast niet vanaf. Na het monteren van het BBB velg lint gewoon met een voetpomp opgepomt.
Mischien hebben jullie er wat aan (het zal per merk buitenband verschillen, de michelin gaat er relatief eenvouudiger op dan bv een Schwalbe
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
ik had vroeger ook crossmaxen en een michelin daarop monteren was simpel. maar dan oppompen. één grote ellende.
daarom laat ik michelin voor tubeless momenteel opzij liggen, een gewone michelin band (niet tubeless) op een tubeless velg met notubes erin heb ik mij nog nooit aan gewaagd en zal dat ook niet doen.
met schwalbe totnutoe nog geen problemen. (alles wat ik geprobeerd heb is gelukt)
(een RR not tubeless en een NN not tubeless)
daarom laat ik michelin voor tubeless momenteel opzij liggen, een gewone michelin band (niet tubeless) op een tubeless velg met notubes erin heb ik mij nog nooit aan gewaagd en zal dat ook niet doen.
met schwalbe totnutoe nog geen problemen. (alles wat ik geprobeerd heb is gelukt)
(een RR not tubeless en een NN not tubeless)