Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Op de blauwe route is er een strook die redelijk gekend is als ' de modderstrook'. Ik denk dat die na een kilometer of 3 of zo (van aan de sporthal te beginnen) voor de wielen wordt geschoven. Waarschijnlijk zal het daar niet zo vlotjes rijden zijn met het huidige weer.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Ik heb deze route zelf gereden op donderdag en wil de bikers die deze route gaan rijde in de toekomst toch even waarschuwen voor het volgende:

Zoals forza_inja ook al gezegd heeft ligt er op de rode route een boom dwars over de weg!!! Je kan er niet rondrijden en je ziet hem ook niet liggen vanop afstand omdat hij vlak achter een scherpe draai ligt. De andere bomen en struiken zijn daar zo dicht begroeid dat het niet mogelijk is om de boom te zien liggen.
Het grootste probleem is dat hij op 1m boven de grond hangt, je kan er dus ook niet gewoon over rijden zoals wij bikers dat gewoon zijn.

Om iets meer duidelijkheid te geven omtrend de locatie: dit stukje bevindt zich ongeveer halverwege de rode route als je ze laat aansluiten bij de groene route. Als je de rode alleen rijdt en je vertrekt aan dat speelplein aan de watertoren, zal je dit stuk bijna op het laatste tegenkomen.

Gelieve extra alert te zijn als je deze route gaat rijden, ongelukken zijn zo al rap genoeg gebeurd!

Grtz
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ben zaterdag de rode/groene/blauwe nog gaan doen, heb die boom toch niet gezien hoor, ofwel is ie al weggedaan door iemand :roll:
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

Vrijdag rond 16u lag hij er nog
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Gisteren vanuit leuven met de auto vertrokken naar Herentals. Na al de lovende berichten over deze route gelezen te hebben op dit forum, wilde ik mij hier eens aan wagen. =D> =D> Schitterend!! =D> =D>
Gestart aan de kluisberg voor de 3 lussen maar eerst rood helemaal gereden omdat we groen gemist hadden aan de parking! #-o 46 km totaal
Gemiddelde van 19,4 :oops: :oops: dit zal voor jullie zeer traag lijken als ik de berichten hier lees, maar ben toch fier op mijn eigen. =D> Want als beginneling moet ik wel moeite doen om dit te halen zenne. Dit zal zeker beteren door veel te rijden. Vooral de single tracks op groen waren super!
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

it's me ! wrote:Gisteren vanuit leuven met de auto vertrokken naar Herentals. Na al de lovende berichten over deze route gelezen te hebben op dit forum, wilde ik mij hier eens aan wagen. =D> =D> Schitterend!! =D> =D>
Gestart aan de kluisberg voor de 3 lussen maar eerst rood helemaal gereden omdat we groen gemist hadden aan de parking! #-o 46 km totaal
Gemiddelde van 19,4 :oops: :oops: dit zal voor jullie zeer traag lijken als ik de berichten hier lees, maar ben toch fier op mijn eigen. =D> Want als beginneling moet ik wel moeite doen om dit te halen zenne. Dit zal zeker beteren door veel te rijden. Vooral de single tracks op groen waren super!
ik vind dat een goed gemiddelde,wat een ander van je gemiddelde vindt moet jij je toch niet aantrekken..je fietst toch voor jezelf en niet voor een ander.. :-D ...je moet enkel voor jezelf uitmaken hoe je fietst en wat je zelf ervan vind.
de toeren daar zijn idd wel mooi,dat kan ik enkel beamen..ik "train" er ook regelmatig :oops: maar dat mag je niet verder vertellen.. :-D :^o
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

t word tijd dat k die nog eens ga doen :-)
mijn gemidelde van ongeveer 20 moet de hoogte in 8)
zalige route trouwensn die trapjes daar waag k me nog niet aan als beginneling :lol:

groetjes
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

aan het kapelleke in turnhout kunt ge dus ook een heel klein voorsmaakje van downhill beleven als ge met vaste vork rijd :roll:
rustig aan het rijden (sorry, naast de route ja :oops: ) kom mannen, we duiken hier naar beneden, met mijn vaste vork vond ik dit een zeer leuke bedoeling :p
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

it's me ! wrote:Gisteren vanuit leuven met de auto vertrokken naar Herentals. Na al de lovende berichten over deze route gelezen te hebben op dit forum, wilde ik mij hier eens aan wagen. =D> =D> Schitterend!! =D> =D>
Was jij dat die nog wat stond na te praten aan de wagen op de parking ?
Wij waren met zijn vijven, waaronder 2 vrouwen en 1 kind van 9... :wink:
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Inderdaad dat zal ik geweest zijn.. In het zwart gekleed met antraciete giant xtc. Denk dat jij in team2mega tenue was?
Prachtfiets trowens biker Zjé =D> :wink:
Post Reply