Wordt MTB stiefmoederlijk behandeld door de KBWB?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Ik doe reeds een twaalftal jaren aan competitie mountainbike en heb altijd de grote Belgische wedstrijden gereden. Commentaar op de Belgische bond is er bijna altijd geweest en dikwijls was die commentaar ook terecht. Sinds begin dit jaar heb ik er voor gekozen om enkel nog wedstrijden te rijden die ik echt wil rijden. De problemen met de bond spelen hier voor een stuk in mee, maar vooral het parcours is een doorslaggevende factor voor mij. Zo heb ik dit jaar bijna alle manches van de ebbt gereden. De organisaties zijn meestal erg goed, de tijdsregistratie is in handen van championchip en is correct, de parcours zijn adembenemend en de sfeer is supergezellig. Als ik dan hoor wat jullie allemaal meemaken in Flanders Cups (ik heb die trouwens 2x gewonnen bij de elites) en FCWB's, dan is dat vooral erg jammer voor de deelnemende bikers én de organisatoren, die meestal erg hard hun best doen. Maar die bond he...
fouby
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 29 650B , Scott Scale PRO 29

Post by fouby »

Commentaar is snel gegeven , ma het probleem is dat de bond onderbemand is en niet altijd de juiste mensen vind .
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Dat kan mss wel word dat eigenlijk betaald of zijn da vrijwilligers?
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

willemske wrote:Dat kan mss wel word dat eigenlijk betaald of zijn da vrijwilligers?
dat heb ik mij ook al afgevraagd, en trouwens waarom moeten dat percé mensen zijn ven de bond? Kunnen ze niet gewoon mensen van de organisatie aan de inschrijvingen zetten?
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

read this:

http://aawbv.iplsoft.com/offroad/flanderscup2006.pdf

maar hier zit je al beetje off topic eigenlijk é gasten
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

tuurlijk worden die betaald, dachte nu dat die elke zondag gaan opofferen om de bikers te helpen inschrijven ? :roll:
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

En hoe komt het dat de bond onderbemand is? Omdat MTB enkel dienst om er geld uit te halen? Eigenlijk is er slecht één persoon bezig met het mountainbiken in Vlaanderen en die kan je moeilijk als de juiste man op de juiste plaats beschouwen. Een goed jaar geleden zijn we met verschillende bikers afgezakt naar een vergadering van de bond. Daar hebben we verschillende goede voortstellen geformuleerd, maar 2 seizoenen verder is er nog steeds niets verbeterd. Onderbemand, ok, maar NIETS veranderen...
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Hey, kunnen jullie niet lezen. Start aub een ander topic op als het over de bond gaat.
Waarom niet alles onder elkaar schrijven zonder onderrubrieken...
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Voila, de topic is gesplitst. Hier kunnen verder jullie je gang gaan over het al dan niet stiefmoederlijk behandelen van het mountainbiken door de KBWB. Ik heb inmiddels ook de vraag gesteld of er een vergadering belegd kan worden.
Post Reply