Wordt MTB stiefmoederlijk behandeld door de KBWB?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Ik doe reeds een twaalftal jaren aan competitie mountainbike en heb altijd de grote Belgische wedstrijden gereden. Commentaar op de Belgische bond is er bijna altijd geweest en dikwijls was die commentaar ook terecht. Sinds begin dit jaar heb ik er voor gekozen om enkel nog wedstrijden te rijden die ik echt wil rijden. De problemen met de bond spelen hier voor een stuk in mee, maar vooral het parcours is een doorslaggevende factor voor mij. Zo heb ik dit jaar bijna alle manches van de ebbt gereden. De organisaties zijn meestal erg goed, de tijdsregistratie is in handen van championchip en is correct, de parcours zijn adembenemend en de sfeer is supergezellig. Als ik dan hoor wat jullie allemaal meemaken in Flanders Cups (ik heb die trouwens 2x gewonnen bij de elites) en FCWB's, dan is dat vooral erg jammer voor de deelnemende bikers én de organisatoren, die meestal erg hard hun best doen. Maar die bond he...
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
En hoe komt het dat de bond onderbemand is? Omdat MTB enkel dienst om er geld uit te halen? Eigenlijk is er slecht één persoon bezig met het mountainbiken in Vlaanderen en die kan je moeilijk als de juiste man op de juiste plaats beschouwen. Een goed jaar geleden zijn we met verschillende bikers afgezakt naar een vergadering van de bond. Daar hebben we verschillende goede voortstellen geformuleerd, maar 2 seizoenen verder is er nog steeds niets verbeterd. Onderbemand, ok, maar NIETS veranderen...