Braine l'Alleud

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Koen31 wrote:Hoe is het eigenlijk met de bewegwijzering gesteld ?
Nog altijd hetzelfde ?

Of weet er iemand of er een GPS track bestaat van deze route ?

K.
Ze is stukken beter dan vroeger hoor, de meeste pijlen zijn goed te vinden!!!
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

Afgelopen zondag met nen man of 7 de blauwe & groene route gereden. Wel een leuk tochtje; zit een bekke van alles in bergop/af, bos, single tracks, zand, wortels.....

En idd da van die kasseistrook kan ik enkel beamen; denk dat er tussen 2 kasseien nog gemakkelijk eentje tussen kan. #-o

Ivm bepijling: enkel na 5km ofzo een redelijk wa tijd verloren; grotendeels ons eigen fout. Na een stukje offroad moet je een chaussée oversteken. dan moet een paar honderd meter na links en dan door het gras omhoog. Hebben we dus niet gedaan, gewoon de chaussée overgestoken (pijltje wijst naar linksboven) en een paar km verkeerd gereden dus. En dan nog ergens op het einde in een wijk effe moeten zoeken. Voor de rest goed te doen.

We hebben dan ook nog geluk gehad met weer; alles lag droog op een paar plaskes na.

Voor herhaling vatbaar: volgende keer blauw, groen en geel combineren.
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

A d r i wrote:
na 7 Fontaines zit zowat de slechtste strook kassei die ik in m'n wielerloopbaan al zag (en ik heb Parijs Roubaix gereden hoor )
Amaai nog niet, nog een geluk dat het bergop ging, want als je die strook af moest rijden, kegelde je los het decor in, garantie !

#-o
vorige week heb ik toch ook een leuk stukske kassei opgereden in Namen. Anders dan die van Braine. Bij die van Braine is er tussen 2 kasseien zoveel plaats dat er nog gemakkelijke ene tussen kan. Ergens aan den achterkant van de citadel van Namen ligt een kasseistrook die toch redelijk bergop gaat, en der toch ook ni fantastisch bijligt. Ze hebben daar ooit asfalt overgekapt dat terug volledig weggesleten is; enkel op de koppekes zelfs ligt nog een hopeke asfalt. Dat in combinatie me spatie tussen de kasseien en bergop maakt het toch ook de moeite waard.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Bhooo die kasseien vind ik leuk hoor, is lekker op doorvlammen!!! :lol:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

MADRISTA666 wrote:Bhooo die kasseien vind ik leuk hoor, is lekker op doorvlammen!!! :lol:
Als ge ooit op een kasseistrook nekeer goed op uw fasaat gaat en het kraakbeen van uw knie finaal naar de vaantjes is, dan zult ge nadien wel anders piepen als ge nog eens over een stuk kassei rijdt [-X :evil:
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

kben van plan om de route te rijden maar weet nog niet de welke :roll:
ik zou of geel doen of blauw en groen tesaam doen
welke vinden julie het beste.

Oja die kaart die er bestaat waar kan je die afhalen, bestellen,...

Ik ben toch benieuwd als ik hier hoor wat er allemaal is :drunk:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

is een tof parcours hoor, geel en blauw lopen lange tijd samen; blauw is wel een kort parcours ( denk +/-10km ) geel +/-35 en groen +/-25km. Als je goede benen hebt zou ik alles doen anders geel en groen je zal je zekers niet vervelen hoor.
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

mss nog iets teveel voor mij :roll:

das met de fiets van huis tot huis iets meer dan 100km
Pieterke
Mountainbiker

Post by Pieterke »

Geel & groen zijn beide leuke routes, echt de moeite om eens te doen.

Newguy, we zullen eens afspreken om ze samen te gaan doen, dan kom ik je wel ergens oppikken.

Greetz
Pieterke
Mountainbiker

Post by Pieterke »

De zondag geel en groen nog eens gereden, we hadden 45km op de teller en een gemiddelde snelheid van bijna 22km/h.
Met dit drooge weer is dit zeker en vast en aanrader, wel spijtig van de soms slecht aangeduide pijltjes.

Greetz
Post Reply