Poperinge 15/08/2006
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Pureestoemperke
- Mountainbiker
Post by Pureestoemperke »
Als parkoersbouwer kan ik inderdaad bevestigen dat we de Cassel dit jaar nog een keer extra beklimmen in de 100 en 120 km tochten: na de 3 'klimmekes' van vorig jaar duiken we nog eens resoluut 'down under' het bos in om dat lekker steil weer het kleinste verzetje op te zoeken: blijven zitten is de boodschap !! Als compensatie hebben we een vlak stuk er uit gebonjourd: het is nog altijd 'mountain'biken...
Een uitdaging voor de ware marathonfreaks, vandaar ook een kleine 100 m extra pos. hoogtemeters...
Een uitdaging voor de ware marathonfreaks, vandaar ook een kleine 100 m extra pos. hoogtemeters...
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Sean Braire was een weekje niet in 't land en bovendien "internet-impotent". Vandaar het laattijdig antwoord.leffingenoartje wrote:Hallo vrienden van Poperinge,
Wij zullen met een hele bende Choufkes aanwezig zijn op jullie toertocht en we vertrekken reeds om 6.50 uur vanuit Middelkerke richting Poperinge![]()
De meeste onder ons zullen de 100 km afhaspelen en naar ik horen zeg heb zal deze zwaarder zijn dan andere jaren klop dat Sean Braire ???
En natuurlijk achteraf enkele Sint Bernardussen in onze torre gieten![]()
Groeten
100 km extra zwaar? Er is 1 extra klim op de Casselberg, goed voor een 60-70 extra hms. Da's al. Je moet dat positief bekijken. 1 extra klim= ook een extra afdaling
joehoe Ik heb reeds enkele keren deze tocht gedaan en gewoon de max.
Vorig jaar was deze tocht mijnen "day off of the year". Daar ik reeds twee weken aan het verbouwen was had ik wijselijk beslist om toen slechts de 57 km te doen. D'n eerste bergop me volledig achter een stilvallend bikster in het rood gereden om via een zachte weide naar boven te fietsen en het leuke van de XL zat er voor mij op. Iedere helling (zelfs vals plat) reed ik volledig in het rood met als gevolg dat ik 1 (één) kilometer voor het einde ben moeten stoppen daar ik niet meer vooruit kwam.
Nu dit jaar I'm Back een 9 kilo lichter, getraind en volledig klaar om terug de 75 af te haspelen. Indien ik me goed voel zou het mschn de 100 kunnen worden.
Deze tocht is zeker aan te raden
Vorig jaar was deze tocht mijnen "day off of the year". Daar ik reeds twee weken aan het verbouwen was had ik wijselijk beslist om toen slechts de 57 km te doen. D'n eerste bergop me volledig achter een stilvallend bikster in het rood gereden om via een zachte weide naar boven te fietsen en het leuke van de XL zat er voor mij op. Iedere helling (zelfs vals plat) reed ik volledig in het rood met als gevolg dat ik 1 (één) kilometer voor het einde ben moeten stoppen daar ik niet meer vooruit kwam.
Nu dit jaar I'm Back een 9 kilo lichter, getraind en volledig klaar om terug de 75 af te haspelen. Indien ik me goed voel zou het mschn de 100 kunnen worden.
Deze tocht is zeker aan te raden
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
deze staat in het rood aangeduid in mijn agenda dit jaar. Ben net terug van een weekje Frankrijk waar we dagelijks tochtjes hebben gedaan van +/- 1300 hoogtemeters en zelfs 1 dag met +1900 hoogtemeters, dus ik ga voor de 120 km, wel op 1 voorwaarde dat het niet te warm is (+ 30 graden, want dan krijg ik hier last van mijn astma ...).
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Me vorig jaar rot geamuseerd en vooral mezelf overtroffen op de 100, maar in normale omstandigheden moet dit jaar de 120 sneuvelen! (allé, we gaan het toch proberen, want de voorbereiding zal dit jaar uiterst kort zijn door het verlof en enkele werkzaamheden in het weekend)
Deze tocht is voor de West-Vlaamse marathonrijders zeker een aanrader.
Deze tocht is voor de West-Vlaamse marathonrijders zeker een aanrader.
- lefty biker
- Mountainbiker
Post by lefty biker »
wij komen voor de eerste keer naar poperinge.
wij zijn met 3 man en gaan voor de 75 km
een goede voorbereiding voor de houffa marathon.
gaan er nog mensen uit regio aalst?
wij zijn met 3 man en gaan voor de 75 km
een goede voorbereiding voor de houffa marathon.
gaan er nog mensen uit regio aalst?
ben vorig jaar afgekomen(alleen) en ik vond het echt de moeite!
Nadien 2 van de lekkere donkere gedronken en moest dan nog naar het Noorden van het land met de wagen,dat was pas afzien!!!
Ben in Gent gestopt om ff mijn ogen dicht te doen.
dit jaar wil ik terug afkomen,maar ik ga niet zelf met de wagenrijden,ff afwachten dus of ik vervoer vind.
Punky???
Nadien 2 van de lekkere donkere gedronken en moest dan nog naar het Noorden van het land met de wagen,dat was pas afzien!!!
Ben in Gent gestopt om ff mijn ogen dicht te doen.
dit jaar wil ik terug afkomen,maar ik ga niet zelf met de wagenrijden,ff afwachten dus of ik vervoer vind.
Punky???
-
Belgagabber
- Mountainbiker
Post by Belgagabber »
Hey Jocca, goesting om zoals in de 75km van Veldegem samen te rijden?jocca wrote: dus ik ga voor de 120 km
Groeten,
Paul