Het parcours heeft wel enkele recuperatiezones ( als de wind goed zit )
Flanders cup 4 Merelbeke 6 augustus
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
Post by sharplikeascalpel »
Persoonlijk vind ik dit het hatelijkste parcours van de flanders cup... Zet uw banden niet de hard, want uw kont ligt open van vanvoor tot vanachter
Het is misschien wel niet het mooiste parcours van de Flanders Cup, maar een parcours dat in het begin zwaar onderschat wordt, maar door de opeenvolging van de kleine klimmetjes toch zeer lastig.
Die mensen doen er trouwens alles aan om het zo aangenaam mogelijk te maken. Als je geen hoge bergen hebt kan je er ook gene maken.
Ze maken er daar van het parcours toch het beste van door optimaal te gebruiken wat ze voor handen hebben.
En vergeet niet, zonder hen zou het in Oost-Vlaanderen maar povertjes zijn. Ook de mensen in Moerbeke-Waas doen steeds hun opperste best met hun parcours. Het is daar volledig vlak en toch attractief.
Kijk maar naar West-Vlaanderen. Hoeveel XC zij er daar? Eéntje?
Die mensen doen er trouwens alles aan om het zo aangenaam mogelijk te maken. Als je geen hoge bergen hebt kan je er ook gene maken.
Ze maken er daar van het parcours toch het beste van door optimaal te gebruiken wat ze voor handen hebben.
En vergeet niet, zonder hen zou het in Oost-Vlaanderen maar povertjes zijn. Ook de mensen in Moerbeke-Waas doen steeds hun opperste best met hun parcours. Het is daar volledig vlak en toch attractief.
- van_hoof
- Mountainbiker
ik ben nog nie in merelbeke geweest maar van het parcours in Moerbeke niets dan lof, ik woon er op ongeveer 10 km van en achtte niet voor mogelijk dat men zo'n leuk parcourtje op zo'n vlak terein kon neerplanten, en hoe merelbeke er ook bijligt, ik vind het enorm tof dat de flanders cup hier is, want zoals Erwin zegt hoeveel wedstrijden zouden er hier anders in de buurt zijn?Erwin DC wrote:Het is misschien wel niet het mooiste parcours van de Flanders Cup, maar een parcours dat in het begin zwaar onderschat wordt, maar door de opeenvolging van de kleine klimmetjes toch zeer lastig.
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
volledig mee akkoord, vroeger had je nog de decca bike trophy, een regelmatigheidscriterium met een tiental wedstrijden. Bij mijn weten blijven er hier nog twee organisaties van over: Melsen-Merelbeke en Moerbeke.
On-topic: Melsen-Merelbeke is een lastig parcours: ik denk dat men het maximum uit de streek haalt en over de organisatie: niets dan lof. Helaas zal ik er niet kunnen bijzijn dit jaar. (Een mens kan maar op één plaats te gelijker tijd zijn.)
Positief voor de funklasse vind ik ook het startuur: op die manier moet je niet op een onmogelijk uur uit je bed + heb je ook meer toeschouwers voor je elite-wedstrijd die direct erna volgt.
On-topic: Melsen-Merelbeke is een lastig parcours: ik denk dat men het maximum uit de streek haalt en over de organisatie: niets dan lof. Helaas zal ik er niet kunnen bijzijn dit jaar. (Een mens kan maar op één plaats te gelijker tijd zijn.)
Positief voor de funklasse vind ik ook het startuur: op die manier moet je niet op een onmogelijk uur uit je bed + heb je ook meer toeschouwers voor je elite-wedstrijd die direct erna volgt.
- focus_wrc
- Mountainbiker
- Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude
ja vala, de regenbui die de emmer liet overstromen is er. Ik heb mijn race gereden, was net voor Jurgen van vlasselaer van team2mega.
ok tot daar aan toe. Ik ga de uitslag gaan bekijken, ik sta er niet in, rondom mij nog 6 collega's met dezelfde ervaring. Aan de inschrijvingstafel wastten ze hun handen in de onschuld, we moesten naar de opschrijvers van dienst. Ok, daar verhaal gaan halen; "jullie moeten naar binnen alles ligt binnen" verder geen uitleg. Wij terug naar binnen "ja jullie moeten naar buiten, zij hebben het gedaan". Ik kwam net een collega tegen die zich had boos gemaakt => resultaat, 2 maanden geschorst.
Na heel wat palaver en gezeik konden we concluderen, dat we de echte uitslag mochten vergeten.
Dit is bij mijn weten niet de eerste keer zie topics kessel, enz...
Wat heeft mij en anderen dit grapje gekost: 8 € om gewoon afgewimpeld te worden. Zij hebben idd hun geld en daar stopt het precies. Ik noem dit diefstal, want dit is betalen voor iets en niets terugkrijgen...
En dit gebeurt dan in een FLANDERS CUP, triestig.
Er zal moeten iets ondernomen worden, dit kan niet meer. Hoeveel misnoegde bikers rijden er al rond feitelijk? Maar omdat ze niet anders kunnen toch bij de WBV wedstrijden rijden.
Ofwel zal er moeten gepraat worden met de bond.
Ofwel zullen er eens grote ruzies instaan met grote gevolgen, ik vrees er voor
Moderators kan er iets geregeld worden om eens een overleg te krijgen met de bond, voor uitleg of zo. Er zijn heus wel nog andere bikers die hiervoor in te stemmen zijn denk ik
ok tot daar aan toe. Ik ga de uitslag gaan bekijken, ik sta er niet in, rondom mij nog 6 collega's met dezelfde ervaring. Aan de inschrijvingstafel wastten ze hun handen in de onschuld, we moesten naar de opschrijvers van dienst. Ok, daar verhaal gaan halen; "jullie moeten naar binnen alles ligt binnen" verder geen uitleg. Wij terug naar binnen "ja jullie moeten naar buiten, zij hebben het gedaan". Ik kwam net een collega tegen die zich had boos gemaakt => resultaat, 2 maanden geschorst.
Na heel wat palaver en gezeik konden we concluderen, dat we de echte uitslag mochten vergeten.
Wat heeft mij en anderen dit grapje gekost: 8 € om gewoon afgewimpeld te worden. Zij hebben idd hun geld en daar stopt het precies. Ik noem dit diefstal, want dit is betalen voor iets en niets terugkrijgen...
Er zal moeten iets ondernomen worden, dit kan niet meer. Hoeveel misnoegde bikers rijden er al rond feitelijk? Maar omdat ze niet anders kunnen toch bij de WBV wedstrijden rijden.
Ofwel zullen er eens grote ruzies instaan met grote gevolgen, ik vrees er voor
Moderators kan er iets geregeld worden om eens een overleg te krijgen met de bond, voor uitleg of zo. Er zijn heus wel nog andere bikers die hiervoor in te stemmen zijn denk ik
- van_hoof
- Mountainbiker
No offence hoor maar ik heb nog geen problemen gehad met de funcup ik rij wel maar funklasse en ja mij zou dit niet zoveel kunnen schelen mochten ze mij vergeten hebben zenne, ik ben al blij dat er wedstrijden in de buurt zijn, want als je naar de limburg moet rijden voor een wedstrijd dan ben je meer dan 8€ kwijt zenne.focus_wrc wrote:ja vala, de regenbui die de emmer liet overstromen is er. Ik heb mijn race gereden, was net voor Jurgen van vlasselaer van team2mega.
Ofwel zullen er eens grote ruzies instaan met grote gevolgen, ik vrees er voor![]()
iemand die wedstrijden rijd wil wel in uitslag komen, wat logisch is volgens mij, anders kun je evengoed toertocht rijden (met bevoorading voor minder geld ...)
wat er vandaag allemaal gebeurt is in funklasse A & B is toch wel nie zo positief ... ze maken dan een A en een B (zogezegd met 2 apparte starts, maar hier was dat plots nie mogelijk ...) eerste ronda was chaos allom ...
startuur 13:15 hmmm twa toch al vlotjes 13:45
soit ik heb mij geamuseerd ma ze moeten toch wel ne keer deftig hun chips testen ... en kijken voor die startronde ...
wat er vandaag allemaal gebeurt is in funklasse A & B is toch wel nie zo positief ... ze maken dan een A en een B (zogezegd met 2 apparte starts, maar hier was dat plots nie mogelijk ...) eerste ronda was chaos allom ...
startuur 13:15 hmmm twa toch al vlotjes 13:45
soit ik heb mij geamuseerd ma ze moeten toch wel ne keer deftig hun chips testen ... en kijken voor die startronde ...
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
de afwezigen hadden dus gelijk
na vijf dagen te moeten wachten op de uitslag van Kessel (die wsch ook niet 100% klopt) dacht ik van: mij niet gezien in Merelbeke. Ik heb deze namiddag wat rondgefladderd met mijne koersvelo en mooi trainingstochtje gemaakt van goeie 80 km.
Wel jammer voor de organisator die hier niets kan aan doen natuurlijk.
Een overleg dringt zich toch op zou ik zo zeggen.
Wel jammer voor de organisator die hier niets kan aan doen natuurlijk.
Een overleg dringt zich toch op zou ik zo zeggen.