Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Voila se, vanavond nog eens de rode lus gedaan van deze route... Ongeveer een jaar geleden werd de route geopend, op 7 juli 2005 en sindsdien heb ik echt de MTB microbe te pakken gekregen...
Aangezien ik ze op 7 juli niet kan rijden, dan maar vandaag eens gereden. :roll:

Alles lag droog, alhoewel het Grandvalbos toch weer wat natter lag dan zaterdag bij de Sellewie TT...

Gestart aan de Brug te Zwevegem voor 37.8 km met een gemiddelde van 23.3 km/h, nie slecht vind ik persoonlijk... :-)
Last edited by Rock Rider on Tue 27 Jun 2006 21:59, edited 1 time in total.
ambi
Mountainbiker

Post by ambi »

Groene lus gereden, gestart aan de lange munte. Prachtige route met vele stukken waar ik nog nooit reed. Zeer goede bepijling =D> , geen enkele keer gemist en dit gebeurt niet veel!
Zal zeker de rode en blauwe routes nog rijden, als beginnend biker sta ik versteld wat voor mooie sport dit wel is!
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Gisterenavond ook de groene route gereden, en moet zeggen dat de bepijling idd bijna perfect is, hier en daar een pijlke dat wat ongelukkig is geplaatst, maar anders =D>
De laatste Km's wel nog in een fameus ' vlaagske' gezeten #-o

Groeten,
Casper :lol:
the boxer
Mountainbiker

Post by the boxer »

Gisteren de rode route gereden met ommetje langs kooigembos in omgekeerde richting.
De route ligt er nog altijd droog bij. Kooigembos en Grandval bos beginnen toch al iets vettiger bij te liggen. Nog 2-maal regenen en het is weer ploeteren
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Ik heb het bekeken voor u, moest je starten aan de Transfo in Zwevegem.

Eigenlijk moet je gewoon het baantje van kanaal Kortrijk Bossuit volgen (de vaart), tot je in moen komt aan de brug, daar dan links afslaan, richting moen centrum. Rechtover de SPAR is de Gilde.

En als je met de auto zijt:

Rij je van de transfo, de brug omhoog, daarna sla je voor de rotonde rechtsaf, je rijdt dan op de baan langs 't kanaal Kortrijk Bossuit. Dan rij je tot aan de brug van Knokke, daarna sla je linksaf, zo kom je aan de keiberg, (die baan met al die draaien), je blijft die volgen tot je aan een bocht van 90° graden komt, daar is een ijzerwaren winkel, je slaat daar rechtsaf (je ziet daar ook een bord staan met : MOEN op), je blijft de baan volgen richting het centrum en wanneer je de bebouwde kom binnenrijd kom je het tegen, rechtover de Spar en Ford Garage Dumon

Hier ewa details:

Image

Dit is het adres:

De Gilde
Kerkstraat 23
Moen
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

casper wrote:
AndyB wrote:in voet of in mijl? :lol:
Ook een graptje zekers ??? #-o

Groeten,
:-D

Welke bergen, heuvels komen er eigenlijk voor in de rode lus?
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Hoi,

We zouden graag zaterdagvoormiddag een deel van deze route rijden. Ik zou willen starten in Sint Denijs, daar ken ik iemand en daar kunnen we auto parkeren en nadien douchen en fietsen afspuiten. Kan iemand me vertellen hoe je het snelste op de route kan komen vertrekkende vanuit de Brucqstraat in Sint Denijs.

Heb in de Brucqstraat al pijltjes zien staan, maar weet niet of het van de Boerhovenroute is of van de Tonterroute.

Kun je ook de verschillende lussen combineren en zo ja, hoe groot wordt de afstand dan ? We gaan alvast de GPS downloaden en zo proberen te volgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

@ barteken.

Ik pik ook altijd in op de route in Sint-Denijs.
Als je van Sint-Denijs de weg naar Moen neemt (Moenstraat), dan heb je 100 meter verder twee zijstraten (Vinkestraat en Streyestraat).
Daar sla ik de Streyestraat in (rechts) en dan zit je reeds op de route.

Greetz
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Barteken wrote:Hoi,

We zouden graag zaterdagvoormiddag een deel van deze route rijden. Ik zou willen starten in Sint Denijs, daar ken ik iemand en daar kunnen we auto parkeren en nadien douchen en fietsen afspuiten. Kan iemand me vertellen hoe je het snelste op de route kan komen vertrekkende vanuit de Brucqstraat in Sint Denijs.

Heb in de Brucqstraat al pijltjes zien staan, maar weet niet of het van de Boerhovenroute is of van de Tonterroute.

Kun je ook de verschillende lussen combineren en zo ja, hoe groot wordt de afstand dan ? We gaan alvast de GPS downloaden en zo proberen te volgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Hallo Barteken,

De Brucqstraat ligt een stukske op alle 3 de parcours, de rode, groene en blauwe !
Je slaat dan de Marquettestraat in en bovengekomen moet je direkt kiezen : de blauwe gaat rechtdoor, de rode en de groene links !!
De splitsing rood en groen volgt dan later nog.
Persoonlijk vindt ik de groene het minst van de drie wegens te veel baan !

Alle drie de routes werden de voorbije week door ons gecontrolleerd, en er mankiert echt nie veel aan [-o<
Bijna alles perfect #-o

Groeten,
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Image

Dees zijn de mannen die de boerhoveroute reden zondag...
vlnr Bram, Casper, Dark Dingo, AndyB, The Beast, Benne en ikzelf... Moonrider was ergens verkeerd gereden... #-o
Post Reply