Beschermfolie schuine buis

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

hey,

ik wist dat ik die vraag al's had gekregen , en na enig opzoekingswerk .....
Epic Man wrote:Amaaaai Foempes, u project mag er ook wezen..... =D> =D>
Daar begint ge spontaan van te =P~ =P~ prachtig.

Ik zie dat er onder op de schuinebuis een beschermfolie kleeft.
Waar kan je die kopen????
==> http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... c&start=36

'k heb al genoeg dure fietskes gezien die totaal respectloos worden behandeld , ieder zijn ding .... [-X [-X [-X

.... negeren die Kristof-opmerkingen dus

:drunk: :drunk: :drunk:
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

ik vind het een heel normale vraag,
heb zelf ook zelf een stuk van de buis afgeplakt.
Een goede biker draagt zorg voor z'n materiaal
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

K2-er wrote:ik vind het een heel normale vraag,
heb zelf ook zelf een stuk van de buis afgeplakt.
Een goede biker draagt zorg voor z'n materiaal
dat bedoel ik nu juist wel hé ....

't is een kleine moeite om wat zorg te dragen voor meestal toch niet al te goedkoop spul.
als ik soms zie hoe mensen hun duizenden €-bike op bevoorradingen of aprés tegen een omheining of de vlakte gooien .... bbrrrrr

meestal gaat de uiterlijke " I don't care" fiets-mentaliteit gepaard met het technische verwaarlozen ervan ...

da's mij gedacht ..... :lol:
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd ben ik het wel mee eens!
Zo hebben de scotts bv al een voorgeplaatste folie op de plaats van de chainstay .
Op de schuine buis is idd ook heel interressant ..
Nu dat het geen zin heeft ..zou ik toch niet zo zeggen , haal je chainstayguard er maar eens af om de 500km ;) je ziet de lak keer na keer verschillen .
Gespoten lak heeft poriën waarin ook vuil kruipt en wat je niet fatsoenlijk eraf krijgt zonder enige voorbehandeling . (siliconensprays bv)
Nuja niet iedereen maakt het wat uit natuurlijk , maar het zou toch spijtug zijn dat je na enkele ritjes in een klei-ondergrond bv ineens een vuile kader hebt , ondanks dat je hem hebt gepoetst ..
Qua steenslag heb ik gek genoeg niets , raar tjans wetende dat op mijn bovenbuis een krets heel makkelijk gemaakt is! Ik vermoed dan ook dat Scott deze onderaan beter 'gefinished' heeft in het produktieproces.
Ben niet zeker hoor, maar ik vermoed dat ze toch extra aandacht op die plaatsen vestigen . Enige wat ik kan zien is een klein blutsje en dat kan je met de beste folie niet voorkomen ...maar ik zou het ook wel willen hoor , al was het maar om mijn kader te sparen om hem de eeuwigheid in te sturen zoals met mijn granville ..die blinkt nog, mja is dan wel niet gelakt hahaha #-o

binnenkort zo van die 'aftrek-folie' om de kilo's modder onderuit te zwieren ! :lol:
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

bij mijn canyon lagen die folies (chainstay en schuine buis) er op bij levering...handig!
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ik heb van die dikke doorschijnende plastic op de shuine buis geplakt, ik had die nog liggen van de inpakkers op een bedrijf waa rik gewerkt heb, daar plakte ze gelakte alu profielen mee af...dus is daar speciefiek voor gemaakt

en op diene 1gr zal het nu wel ni gaan steken zenne, 1 training en ge hebt diene gram al verwerkt in de benen :wink:

voor die folie van 3m : ga naar een carrosseriespeciaalzaak, waar ze carrossier gerief verkopen en vraag daar naar de anti-scratch film van 3m en ze gaan u kunnen helpen, want die film is redelijk nieuw en onlangs gelanceerd dus het zal nog redelijk vers in het geheugen liggen

succes met de zoektocht
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

deze bedoel je wellicht :
http://www.autokompas.nl/archief/2004/0 ... olies.html
is idd een vrij nieuwe techniek , vooral bedoeld voor bedrijven met leasingwagen etc , maar ook zijn opgang aan het maken in de tuningwereld ...
:-D
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

ik heb een aantal vellen heldere plastic tegen steenslag bij een motorwinkel gehaald. De meesten hebben dat in stock of snel leverbaar. 3euro voor een vel a4 is niet weinig, maar het werkt wel.
Om het te goei te kleven ken je best de haardroger gebruiken om de lijm en de folie zelf weker te maken.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

madskatingcow wrote:
Kristof. wrote:Je kan zuinig zijn en uw materiaal goed onderhouden, maar ge kunt overdrijven ook hé.

Een heel aantal carbon frames hebben standaard een beschermfolie tegen steenslag onderaan de buis, dus abnormaal is deze vraag niet.
klopt inderdaad, heb geen folie nodig gehad zat er al op

toch bedankt allemaal voor info =D>
Post Reply