Hallo,
Ik ben van plan om mijn vakantie door te brengen in de Spaanse Pyreneëen en ben van plan om daar toch regelmatig te gaan mountainbiken. Nu heb ik volgende vragen:
Heeft er iemand ervaring met routes ginder (vooral in de streek van Isaba en Broto/Otto waar er trouwens goede campings zijn)?
Welke routes zijn absolute aanraders?
Bestaan er sites waarop men die routes kan terugvinden (na veel zoeken op internet slechts 1 deftige site gevonden nl: http://www.geocities.com/colosseum/field/3844/index.htm , maar die routes zijn niet echt van de streek waar ik zou verblijven. De meeste sites gaan trouwens over de Trans-Pyreneën van Midd. Zee naar Oceaan, maar ik zoek info ivm dagtochten.
Maw alle tips, ervaringen, must-do's ... ivm biken in de Spaanse Pyreneëen zijn welkom.
Alvast bedankt op voorhand
Spaanse Pyreneën
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- jawa
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus
Voor de geïnteresseerden heb ik ondertussen nog volgende site gevonden voor de Catalaanse Pyreneëen (stond in O2Bikers van juni):
http://www.gencat.net/turisme/btt
Nu ben ik nog op zoek naar een gelijkaardige site voor de centrale (navarese ?)Pyreneëen. Alle tips zijn nog steeds welkom.
http://www.gencat.net/turisme/btt
Nu ben ik nog op zoek naar een gelijkaardige site voor de centrale (navarese ?)Pyreneëen. Alle tips zijn nog steeds welkom.
- jawa
- Mountainbiker
Als ik het goed voor heb vertrekt die route van Poco Loco in de Ordessa Vallei richting Rioja en is dat een meerdaagse tocht. Ik ben eerder op zoek naar rondritten in de streek van Isaba, Ordessa, ... omdat ik van plan ben om daar op en camping te verblijven.
Mocht ik verkeerd zijn of als die te kombineren zijn tot een rondrit (niet meerdaags) dan heb ik zeker interesse in die roadbooks.
Alvast bedankt voor jullie reply's.
Mocht ik verkeerd zijn of als die te kombineren zijn tot een rondrit (niet meerdaags) dan heb ik zeker interesse in die roadbooks.
Alvast bedankt voor jullie reply's.
neen, het betreft geen meerdaagse tocht
elke tocht vertrekt vanuit ongeveer hetzelfde punt
wij sliepen toen in lamiana (een klein bergdorpje in de buurt van ainsa)
in ainsa is wel een mooie camping en genoeg uitgangsbuurt qua eten drinken sportzaak...
5 dagtochten tussen de 40 en 70 km (wel eentje in lijn, waar je moet teruggeraken evt per fiets via de weg)
en ik dacht max op de langste een 1500hoogtemeters (weet ik niet meer zo juist)
elke tocht vertrekt vanuit ongeveer hetzelfde punt
wij sliepen toen in lamiana (een klein bergdorpje in de buurt van ainsa)
in ainsa is wel een mooie camping en genoeg uitgangsbuurt qua eten drinken sportzaak...
5 dagtochten tussen de 40 en 70 km (wel eentje in lijn, waar je moet teruggeraken evt per fiets via de weg)
en ik dacht max op de langste een 1500hoogtemeters (weet ik niet meer zo juist)
- jawa
- Mountainbiker
Hallo Benny,
Ik had u reeds een persoonlijke mail gestuurd maar probeer nu via deze weg u te bereiken, want die routes intereseren me weldegelijk. Hoe zou ik die kunnen verkrijgen. Ik wil die komen halen als het niet te ver is (ik ben van West-Vl), of de verzendings- en kopiekosten betalen met een overschrijving.
Laat maar weten.
Dank bij voorbaat.
Jawa
Ik had u reeds een persoonlijke mail gestuurd maar probeer nu via deze weg u te bereiken, want die routes intereseren me weldegelijk. Hoe zou ik die kunnen verkrijgen. Ik wil die komen halen als het niet te ver is (ik ben van West-Vl), of de verzendings- en kopiekosten betalen met een overschrijving.
Laat maar weten.
Dank bij voorbaat.
Jawa
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Olla
Post by nothing 's impossible »
Is er iemand met routekes in de spaanse pyreneen?
Gans Arragonna, maar zeker de streek van de Ordessa, de Sierra...
GPS, of de roadboek van POCO LOCO?????
Zitten 3 weekjes in Spain, toch maar best wat routekes voorzien hé.
PS. Heb ook de O2 bikers gelezen over Catalonië, dat is voor de 2' helft .
Graçias
Gans Arragonna, maar zeker de streek van de Ordessa, de Sierra...
GPS, of de roadboek van POCO LOCO?????
Zitten 3 weekjes in Spain, toch maar best wat routekes voorzien hé.
PS. Heb ook de O2 bikers gelezen over Catalonië, dat is voor de 2' helft .
Graçias