GRC 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Ja die camping is best te doen, maar als 't regend zoals vorig jaar is het daar een ramp natuurlijk.
2 jaar geleden hebben we daar ook gestaan en toen was 't best ok, alleen koud vanaf dat de zon weg is, hou daar rekening mee.
vorig jaar en ook dit jaar in een appartementje vlak aan de skipist.

CU

Calvin
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Peter IV wrote:
jo wrote:
scherpe steven wrote:zo de laatse voorbereidingen en nog eens een paar keer goed doorrijden.
Kan er iemand mij vertellen wat de beste banden keuze is.
ik rij nu op racing ralph van schwalbe.
moet er voor onderweg nog reservemateriaal meegenomen worden en wat neem je dan zoal mee.
Eten & drinken??

veel vragen nog en de spanning stijgt.
de gewoone dingskes he , zoals : bandelichters , binneband , bommekes of pomke , ketttingpons( powerlink of pennekes) , en ne inbus
Da is al wa ik meepak op zo ne marathon , soms een klein busje olie .

Banden da is ieder zij ne keuze : van de 2000 starters zijn er misschien 100 soorten banden .
Python's zijn voor mij de ideale banden .
En Jo, sinds tac... vergeet uw sleutelke niet om de voorste kettingbladmoeren vast te draaien :wink:

Ik ben ook weer zo gek om het beest 'GRC' aan te vallen. Ik heb van m'n leven al wat afgezien, maar 't is toch allemaal platte kak vergeleken met de cristalp. Het eerste jaar moeten opgeven omdat ik te plat was. Vorig jaar stond ik er helemaal. Ik was zelfs voorzien op slechrt weer. Vlak voor Evolène helemaal van tenue gewisseld... waardoor ik dus in driekwartsbroek, winterhandschoenen, thermo-vest, sjaaltje... comfortabel warm in een bibberend peletonnetje zat, maar we mochten niet door. DAMN THAT BITCH. Dit jaar rij ik hem uit en daarna nooit meer.
tja , da sleutelke . kem da van u hier nog liggen .
Maar bij de volgende marathon's zal ik het toch niet meepakken .
Enkel een controle voor de marathon zal wel voldoenede zijn .
Gebeurd soms enkel als ik nieuwe kettingbladen heb gestoken .
Heb het nog maar 2x voorgehad . 1 keer op de roc en nu op de tac
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Eerste deelname aan de GRC, heb ondertussen al een paar buitenlandse avontuurtjes meegemaakt, o.a. Mont-Sainte-Anne (Can), Roc Azur (Fr),...zware marathons maar toch nie zwaar genoeg...vandaar da ik hier mijn zinnen op gezet heb. Probleem is da ik gewoon ben van steeds 2 uur durende wedstrijden te rijden bij de Elite in Belgie, heb mij serieus moeten aanpassen kwestie van uren op de fiets en minder explosief te rijden...qua kracht en karakter zal 't wel nie ontbreken, we zien wel, mijn fietske staat terug in orde na zware val tijdens BK in Bastogne en de kneuzingen zijn ook al achter de rug. Ga vlug nog wa gaan trainen op den hometrainer in de Passage, een uurke of drie - vier ronddraaien tegen matig tempo, morgen 15 keer de Kanarieberg in 't Muziekbos gaan beklimmen, tja, begint te naderen...zondag nog wedstrijdje in Melsen...komt in orde voor 't BK marathon in Verviers.
Daarna de Roc marathon en Azur en daarna toeleven naar 't Wereldkampioenschap voor Politiediensten in Adelaide (Australie), da's al over 7 maanden, moet beter doen dan mijn bronzen medaille in Canada vorig jaar. Daarna nog marathon meepikken in Nieuw-Zeeland, we zitten ginder toch...tja, worden nog drukke mtb maanden en jaren!!!

ps. Mijn ma ga mee naar de GRC, kwestie van iemand naast me te hebben in de wagen om op en af te rijden, 't lief zag da nie zitten (ik citeer " zo ver en gans de dag alleen tussen die wilde berggeiten en 't is daar zo saai !?!?!? "...)
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Stievie wrote:ps. Mijn ma ga mee naar de GRC, kwestie van iemand naast me te hebben in de wagen om op en af te rijden, 't lief zag da nie zitten (ik citeer " zo ver en gans de dag alleen tussen die wilde berggeiten en 't is daar zo saai !?!?!? "...)
Probeer uw vriendin toch maar te overtuigen, ik heb de Transalp net als chauffeur meegereden met mijn vriend en zijn maat, een hele belevenis!!!
(maar ja ik ben dan zelf toch ook een beetje veel mtb-gek...)
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Voila mtb grietje, mijn probleem is bij deze opgelost, ik annuleer ons ma en 'k neem U gewoon mee. Als ge nog juist uw gegevens kunt achterlaten, 't is nie voor mij maar voor m'n éénzaamheid :wink:
demathias
Mountainbiker

Post by demathias »

ik ga ook terug dit jaar. vorig jaar moet stoppen net voor pas de lona.

heb vorig jaar met specialized houffalize banden gereden, 1.8 dik, toch iets te smal, te weinig comfort. het profiel was uitstekend.
daarom kies ik dit jaar voor de maxxis crossmark. uitstekende band voor dergelijk terrein, is breder en is steviger voor op stenen!

vertrek woensdag. donderdag ga ik daar trainen op die downhillpiste van Kona, degene waar Peter het over had. is echt wel de moeite. mss kom ik er jullie nog tegen

doei
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

demathias wrote:ik ga ook terug dit jaar. vorig jaar moet stoppen net voor pas de lona.

heb vorig jaar met specialized houffalize banden gereden, 1.8 dik, toch iets te smal, te weinig comfort. het profiel was uitstekend.
daarom kies ik dit jaar voor de maxxis crossmark. uitstekende band voor dergelijk terrein, is breder en is steviger voor op stenen!

vertrek woensdag. donderdag ga ik daar trainen op die downhillpiste van Kona, degene waar Peter het over had. is echt wel de moeite. mss kom ik er jullie nog tegen

doei
wie dat we hier hebben ! ik vertrek den dinsdag met tussenstop in Offenburg, vrouw en kinderen gaan ook mee.
We moeten nog eens afspreken voor mijne fiets, 'k denk dat ik die best in je camionette duw.
mtb grietje

Post by mtb grietje »

@Stievie:

1/ probleem: ik rij zelf mee

2/ nog probleem: ik woon in het zuiden van Frankrijk...
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

mtb grietje wrote:@Stievie:

1/ probleem: ik rij zelf mee

2/ nog probleem: ik woon in het zuiden van Frankrijk...
:roll: Hoe ? en gij hebt nog geen Mountainbike.be dag georganiseerd daar ....... :wink:

Mss een idee hé ik haal het maar aan :drunk:
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Nog maar sinds zeer kort dat ik daar woon, en in de toekomst zou dat er misschien wel van kunnen komen, ja... Wie weet?
Post Reply