nobby nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

jocca wrote:, maar ik ben wel verschoten van de diepe sneden en kappen die erin zitten ...
Idem hier, en bij mijn vriendin (haar banden) ook, en die rijdt echt niet als een gek :roll:

@ Byorka: het zal logischerwijze vooral achteraan voorkomen.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Flip FSR wrote:
jocca wrote:, maar ik ben wel verschoten van de diepe sneden en kappen die erin zitten ...
Idem hier, en bij mijn vriendin (haar banden) ook, en die rijdt echt niet als een gek :roll:
Hm, veel venten volgen die toch niet naar beneden hoor en nog veel minder naar boven (niet dat ze niet zouden willen maar kunnen is een andere zaak).

En nu ter zake: ook op de ATAC scheurden de noppen van de NN gewoon af.
Op hetzelfe parcour in Polen/Tjechië voldeden de (in ontwikkelingsopzicht) stokoude en spotgoedkope (2 voor de prijs van 1) IRC Mythos II zoals steeds (de andere banden kunnen beter zijn inzake grip maar bergop aan 22% en bergaf aan 30% over stenen dropjes van 50 cm konden ze gemakkelijk aan en meer kan ik zelf toch niet aan). En na afloop zien ze er nog gloednieuw uit. Den deze dus weeral blij dat hij zich niet heeft laten overhalen om op NN of RR over te schakelen.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

ivo wrote:Den deze dus weeral blij dat hij zich niet heeft laten overhalen om op NN of RR over te schakelen.
Nu nog van die binnenbandjes af geraken en je moet niet meer pompen onderweg... :lol: :P
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

S k u l l wrote:
Rock Rider wrote:Het zal nen 1.8 en nen 2.1 zijn.
De Skinny Jimmy is 1.90 en de Jimmy 2.10 :wink: .
Rock Rider wrote:Heb ik nu een goei koop gedaan of nie? :-?
Ik heb ze ook van ergens in oktober liggen en heb nog geen ene keer moeten klagen.
(Voor en achter Skinny Jimmy)
De bandjes me nog nooit in de steek gelaten.
Maar volgende winter ga ik toch eens de NN 1.80 proberen.

Grtz...
S.
En skull,
Ik heb nog m'n skinny jimmy lights liggen en ga ze dit weekend terug opleggen. ze zijn wel aan hun laatste adem. Heb jij al de NN kunnen uitproberen nu ? Enig verschil met de jimmy's ?
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

eskimo1973 wrote:ze zijn wel aan hun laatste adem.
Ik heb mijn na een half jaar op gereden, weliswaar heel wat km's gedaan toen.
eskimo1973 wrote:Heb jij al de NN kunnen uitproberen nu ? Enig verschil met de jimmy's ?
Wegens omstandigheden ben ik er nog niet toe gekomen om de NN vaak te testen.
Heb deze wel op 1 serieus vettige tocht getest, tijdens de Houffamarathon.
T.o.v. de SJ is de NN in mijn ogen nog beter modderafvoerend en heeft ook een lagere rolweerstand.
Ook is de NN (in 1,8 versie weliswaar) een beetje lichter dan de SJ, wat ook altijd mooi meegenomen is.
Je gaat me zeker niet horen zeggen dat de SJ een slechte band is hoor, verre van.
Maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik nog niet de kans gehad heb om hem degelijk te testen.
Marcus 2
Mountainbiker

Post by Marcus 2 »

Ik ben niet echt tevreden van de NN...
Vooraan een 2.1 op zitten daar ben ik tevreden over, goeie grip en lage rolweerstand maar... achteraan de 1.8 dat is een ander verhaal.
Ik denk dat ik er nu al een 600 km mee gereden heb en ze vertonen nu al slijtage, in die mate dat ze nu weinig grip meer hebben. In Steenhuize op de klimmende slijkerige singeltracks slipte mijn achterwiel voortdurend terwijl dit bij anderen niet het geval was.
Aan de aankomst ook nog gemerkt dat de meesten hun NN verkeerd opsteken, misschien moet ik dat ook maar eens proberen.
stef j.
Mountainbiker

Post by stef j. »

de meesten hebben hem er niet "verkeerd" op steken. Ik durf ervoor wedden dat jij hem verkeerd hebt zitten. ;-)

De NN heeft nu eenmaal een patroon dat er "fout" uitziet. Check de schwalbe site maar eens voor de manier van monteren.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Ik heb sinds kort vooraan een NN 2.1 steken, achteraan blijft mijn Racing Ralph liggen.
Je gaat bij stijle klimmen natuurlijk wel wat moeilijker boven geraken, maar je hebt wel bijzonder weinig rolweerstand.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Pff dit weekend in pittem met die 2.25 banden gereden (zowel voor als achter) amai amai amai nog nooit zoveel modder geschept. Op bepaalde momenten kon ik amper nog trappen omdat ik zoveel weerstand had, en dit terwijl anderen amper modder op hun frame hadden.
De banden werden eens op het verhard wel vlug moddervrij gemaakt (alé ja de modder kleefde geen kilomters meer aan de banden - ge snapt het wel zekers ?).
Morgen ga ik om de 1.8 versie voor zowel voor als achter. Normaal moet het daarmee opgelost zijn en zou ik vlotter door de modder moeten kunnen ook.
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Heb net via den Duits een set 2.1 en 1.8 besteld. Zal iets laten weten hoe die bevallen... Desnoods leg'k vanachter nog een RR die'k heb liggen, maar dat zal wel niet nodig zijn?
Afwachten :)

Groet,

Guido
Post Reply