nobby nic
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Na veel stenige afdalingen en meerdere asfaltklimmen in Polen hebben we helaas moeten vaststellen dat de Nobby Nics niet bestand zijn tegen zulk geweld...
Na nog geen 500km zijn er ettelijke noppen bijna afgescheurd bij Michaela en de middelste noppen zijn bijna kletskop. Dat was bij de XLS van Michelin wel even anders...
Ook de levensduur op asfalt valt lelijk tegen, en ook als je durft slippen op (kei-)harde ondergrond durven de noppen scheuren
Dus de volgende zullen geen Nobby Nics meer zijn, het geld groeit niet onze rug...
Dit even ter info
Na nog geen 500km zijn er ettelijke noppen bijna afgescheurd bij Michaela en de middelste noppen zijn bijna kletskop. Dat was bij de XLS van Michelin wel even anders...
Ook de levensduur op asfalt valt lelijk tegen, en ook als je durft slippen op (kei-)harde ondergrond durven de noppen scheuren
Dus de volgende zullen geen Nobby Nics meer zijn, het geld groeit niet onze rug...
Dit even ter info
Als je met je voorrem hard genoeg durft remmen is het antwoord spijtig genoeg: JaByorka wrote:Gelden deze problemen alleen bij de achterband of ook als voorband? Ik heb de NN namelijk alleen voorop liggen en ik die ervaring en verwachting (nog) helemaal niet.
Ik heb voor tenminste nergens last van en ik heb toch veel marathons in de Ardennen gehad.Flip FSR wrote:Als je met je voorrem hard genoeg durft remmen is het antwoord spijtig genoeg: JaByorka wrote:Gelden deze problemen alleen bij de achterband of ook als voorband? Ik heb de NN namelijk alleen voorop liggen en ik die ervaring en verwachting (nog) helemaal niet.Maar 't zal zeker vooral achteraan zijn dat de scheuren in de noppen veroorzaakt worden... logisch, niewaar?
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
heb een weekje in de alpen gereden met NN (dacht 2,25) en ben daar 2x plat gevallen op een totaal van +/- 300 km die hoofdzakelijk allemaal over onverhard gingen. Heb ze echt ferm goed kunnen testen tijdens afdalingen in het bos en over leistenen. Ik heb geen last van afgescheurde noppen maar wel van sneden in het rubber en nog niet een klein beetje ook. Mijn achterband is in princiepe naar de botten want bepaalde sneden zitten door het rubber waardoor ik de vezels zie zitten. De banden hebben wel een fantastische grip, maar jammer genoeg zijn ze iets te zacht van rubbersamenstelling. Nu ik moet ook wel toegeven dat ik er echt wel alles mee heb gedaan en ze compleet niet gespaard heb, maar ik ben wel verschoten van de diepe sneden en kappen die erin zitten ...