nobby nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Is het eigenlijk een allround band of een echte modderband?
wchamp tt
Mountainbiker

Post by wchamp tt »

is eerder een alround band met geweldig veel grip (zowel op het droge als modderige).

Een echte aanrader.
bond007be
Mountainbiker

Post by bond007be »

doen ze op mountainbike.be nooit inkoopacties ?
Armach
Mountainbiker

Post by Armach »

Heb vandaag mijn eerste veldrit (Herentals) met nobby nicks gereden.
Ik ben zeer tevreden over de grip en de tractie die deze rubbers hebben. Zowel op de weg als naast de weg. Vooral naast de weg zijn ze geweldig.
(2,1" voor en achter. 2,8 bar voor. 3,1 bar achter)
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Na veel stenige afdalingen en meerdere asfaltklimmen in Polen hebben we helaas moeten vaststellen dat de Nobby Nics niet bestand zijn tegen zulk geweld... :(
Na nog geen 500km zijn er ettelijke noppen bijna afgescheurd bij Michaela en de middelste noppen zijn bijna kletskop. Dat was bij de XLS van Michelin wel even anders...
Ook de levensduur op asfalt valt lelijk tegen, en ook als je durft slippen op (kei-)harde ondergrond durven de noppen scheuren #-o :-?

Dus de volgende zullen geen Nobby Nics meer zijn, het geld groeit niet onze rug... :drunk:

Dit even ter info :wink:
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Gelden deze problemen alleen bij de achterband of ook als voorband? Ik heb de NN namelijk alleen voorop liggen en ik die ervaring en verwachting (nog) helemaal niet.
G-Stoel
Mountainbiker

Post by G-Stoel »

Ik ben ook in het bezit van NN2,1 en de Michelin XLS.
Allebei in tubeless-versie.De XLs banden zijn inderdaad sterker.
Al 4 x platgereden met de NN in 4 maand.1x met de XLS,vorig jaar in de Alpen.De NN heeft wel een goede rolweerstand.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Byorka wrote:Gelden deze problemen alleen bij de achterband of ook als voorband? Ik heb de NN namelijk alleen voorop liggen en ik die ervaring en verwachting (nog) helemaal niet.
Als je met je voorrem hard genoeg durft remmen is het antwoord spijtig genoeg: Ja :-? Maar 't zal zeker vooral achteraan zijn dat de scheuren in de noppen veroorzaakt worden... logisch, niewaar?
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Flip FSR wrote:
Byorka wrote:Gelden deze problemen alleen bij de achterband of ook als voorband? Ik heb de NN namelijk alleen voorop liggen en ik die ervaring en verwachting (nog) helemaal niet.
Als je met je voorrem hard genoeg durft remmen is het antwoord spijtig genoeg: Ja :-? Maar 't zal zeker vooral achteraan zijn dat de scheuren in de noppen veroorzaakt worden... logisch, niewaar?
Ik heb voor tenminste nergens last van en ik heb toch veel marathons in de Ardennen gehad.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

heb een weekje in de alpen gereden met NN (dacht 2,25) en ben daar 2x plat gevallen op een totaal van +/- 300 km die hoofdzakelijk allemaal over onverhard gingen. Heb ze echt ferm goed kunnen testen tijdens afdalingen in het bos en over leistenen. Ik heb geen last van afgescheurde noppen maar wel van sneden in het rubber en nog niet een klein beetje ook. Mijn achterband is in princiepe naar de botten want bepaalde sneden zitten door het rubber waardoor ik de vezels zie zitten. De banden hebben wel een fantastische grip, maar jammer genoeg zijn ze iets te zacht van rubbersamenstelling. Nu ik moet ook wel toegeven dat ik er echt wel alles mee heb gedaan en ze compleet niet gespaard heb, maar ik ben wel verschoten van de diepe sneden en kappen die erin zitten ...
Post Reply