headshok vering verliest lucht

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jawa
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Post by jawa »

dat luchtverlies is zeker niet normaal. De mijne breng ik op druk en dan blijft die, desnoods een ganse coast2coast lang.
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Die van mij breng ik op druk en doe er helemaal niets meer aan. Een heel seizoen dus... af en toe preventief onderhoud.

Wat me opvalt is dat het altijd over Probike gaat als het over de headshocks gaat... die lucht verliezen. Klopt dit?
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

dr paaj wrote:Die van mij breng ik op druk en doe er helemaal niets meer aan. Een heel seizoen dus... af en toe preventief onderhoud.

Wat me opvalt is dat het altijd over Probike gaat als het over de headshocks gaat... die lucht verliezen. Klopt dit?
Omdat probike gewoon veel meer headshocks onder handen neemt dan de gemiddelde cannondale-dealer.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Jullie spreken hier over 11 bar en meer om op de Fatty Ultra te zetten, is dat niet teveel. Misschien dat de lekken daaruit voortkomen?

Volgens dit document van Cannondale spreken ze over maximum 8.3 bar en minimum 3.1 bar.
http://www.cannondale.com/asset/iu_file ... ent_en.pdf

Image
wiseguy
Mountainbiker
Location: specialized rockhopper pro en cannondale F2 team replica 2008

Post by wiseguy »

Ik heb gisteren ook ne cannondale gekocht kheb het aan menne rekker eh zit niks lucht meer in zal maar zo'n speciale pomp halen zeker!Hebben ze dat bij alle fietsenwinkels?
Post Reply