Vasa Sport - Nederland - begeleide mtb tochten
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
net terug van een huttentransalp vanuit ramsau naar Kranjska Gora (Slovenië).
organisatie doet 100 % zijn best om voor iedereen een toffe fietsvakantie aan te bieden. Technische ondersteuning, medische hulp, ...(reservefietsen)
ze rijden in groepjes van +/- 10 personen aangepast aan het niveau.
(en iedereen vind wel zijn niveau).
Indien je echt niet meer kan dan mag je met het busje een dagje mee of geven ze een alternatieve route (of met kabelbaan naar boven, waar je terug kunt aansluiten).
Er waren 3 gidsen aanwezig en nog een begeleidende persoon die soms ook mee fietst.
verslag en fotokes volgen nog.
organisatie doet 100 % zijn best om voor iedereen een toffe fietsvakantie aan te bieden. Technische ondersteuning, medische hulp, ...(reservefietsen)
ze rijden in groepjes van +/- 10 personen aangepast aan het niveau.
(en iedereen vind wel zijn niveau).
Indien je echt niet meer kan dan mag je met het busje een dagje mee of geven ze een alternatieve route (of met kabelbaan naar boven, waar je terug kunt aansluiten).
Er waren 3 gidsen aanwezig en nog een begeleidende persoon die soms ook mee fietst.
Geef je een seintje wanneer 't verslag en de foto's online staan ? 'k Ben eens op je site gaan kijken, maar daar vind ik nog niets ...SOM epic ghost wrote:net terug van een huttentransalp vanuit ramsau naar Kranjska Gora (Slovenië).
Thanks,
PS : je fotopic-gallery http://krisdn.fotopic.net/ moet ge-reactiveerd worden
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Awel da wil ik nu ooit nog wel doen sé .
Maar het enige dat bij tegen houd is dat ik alleen moet gaan ,ik heb ni veel (geen) maten die mtb'en ...

Maar het enige dat bij tegen houd is dat ik alleen moet gaan ,ik heb ni veel (geen) maten die mtb'en ...
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
Post by SOM epic ghost »
ik ben ook alleen gegaan en dat is geen probleem hoor. Je leert daar vrij vlug mensen kennen. En in een groepje van 20 mensen heb je wel iemand waar het mee klikt, andersom natuurlijk ook.
Als je met 2 gaat moet je echt een gelijk niveau hebben anders heb je tijdens de rit ook niet veel aan elkaar omdat je op eigen tempo moet rijden.
niet iedereen gaat met een groepke naar daar. In onze groep van 23 waren er zeker 8 die alleen waren.
ik ben met het vliegtuig en trein naar daar gegaan en dat is echt een aanrader. en als je vrouw en kinderen wilt 'droppen' in een hotel in ramsau. ik weet een heel goed hotel waar ze echt zullen verwend worden.
Als je met 2 gaat moet je echt een gelijk niveau hebben anders heb je tijdens de rit ook niet veel aan elkaar omdat je op eigen tempo moet rijden.
niet iedereen gaat met een groepke naar daar. In onze groep van 23 waren er zeker 8 die alleen waren.
ik ben met het vliegtuig en trein naar daar gegaan en dat is echt een aanrader. en als je vrouw en kinderen wilt 'droppen' in een hotel in ramsau. ik weet een heel goed hotel waar ze echt zullen verwend worden.
-
gaatje
- Mountainbiker
Jawel, ik heb in juni 2006 de Alternatieve Transalp Challenge van Vasasport gereden: die van Salzburg naar Cortina d'Ampezzo.
Ik ben tevreden met hetgeen aangeboden werd.
Je was niet de enige belg die in juni naar Cortina is gereden, er waren er nog 5. Wij zijn dan wel met een GPS op stap gegaan, zonder gids. Het grote voordeel is dat je kan afstappen waar je wil en niet in een grote groep moet samenrijden. Een klein (zeer) nadeel is dat je niet betrokken bent bij de rest van de groep nederlanders, vandaar dat je ons waarschijnlik niet hebt opgemerkt.Het verslag en de foto's van mijn Transalp met Vasasport kun je vinden op:
http://home.scarlet.be/crossroads/
Maar je kan inderdaad zeggen dat de organisatie goed in elkaar zat. Volgend jaar gaan we terug met VASA naar de Alpen, maar nu van Zillertal naar Lago di Caldaro. Volgens VASAsport zou er al een tweede tocht op zondag vertrekken. Tijdig inschrijven is dus nodig.