Deze vrijdag ook nog eens naar daar, de laatste hoogtemeters voor Ischgl.
Ik hoop op niet te veel regen.
Groetjes.
THEUX
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ben vandaag de blauwe route gaan rijden.
Heb twee plaatsen gevonden waar je nogal kan misrijden wegens gebrek aan pijltjes.
Eerste keer op 17km, als je boven komt langs die melkwagen, hier moet je naar rechts maar nergens geen pijl meer te zien.
En zoals enkele berichten hierboven staat er geen pijl meer op 27km.
Dit is net na die snelle afdaling over asfalt, hier moet je op de splitsing op 27km links aanhouden.
Eens we op de weg kwamen waar je de laatste 7km asfalt nog voor de boeg hebt ben ik maar rechtstreeks terug gereden. Het was echt wel warm en mijn band was gescheurd. Ik wilde zo snel mogelijk naar de auto.
Voor mij geen Schwalbe Racing Ralph meer
Laatste klim wel nog met plezier gedaan. Als je de beklimming terug naar het kasteel neemt moet je de voetgangersweg nemen ipv de fietsweg waarlangs je gestart bent. Veel fijner
Heb twee plaatsen gevonden waar je nogal kan misrijden wegens gebrek aan pijltjes.
Eerste keer op 17km, als je boven komt langs die melkwagen, hier moet je naar rechts maar nergens geen pijl meer te zien.
En zoals enkele berichten hierboven staat er geen pijl meer op 27km.
Dit is net na die snelle afdaling over asfalt, hier moet je op de splitsing op 27km links aanhouden.
Eens we op de weg kwamen waar je de laatste 7km asfalt nog voor de boeg hebt ben ik maar rechtstreeks terug gereden. Het was echt wel warm en mijn band was gescheurd. Ik wilde zo snel mogelijk naar de auto.
Laatste klim wel nog met plezier gedaan. Als je de beklimming terug naar het kasteel neemt moet je de voetgangersweg nemen ipv de fietsweg waarlangs je gestart bent. Veel fijner
- A d r i
- Mountainbiker
Zonder kaart vergeet het maar. Al na 10km zit je zonder pijltjes. Op zeker 3 kruispunten is het paaltje met de pijl omvergereden.. Op een 10tal kruispunten moest ik noodgedwongen de kaart bovenhalen.
Zwaar? Wel in het begin dacht ik, is het dat maar, maar het venijn zit in de staart, te beginnen met de prachtige afdalingen naar de Forges Thiry en de klimmen (en afdalingen ) die daar op volgen. Al bij al dus inderdaad een zware brok.
Vanin het begin wordt de toon gezet, maar op de thier du polleur na vallen vooral de afdalingen redelijk mee. De klimmen kunnen tellen, maar alles gemakkelijk op het middenblad. Moeilijkheid zit hem in de steenachtige ondergrond en in sommige heerlijke passages in de bossen in de worteljes. Hier en daar zitten er echt zeer mooie stukjes in, laat dat vooral duidelijk zijn.
Ik had voor de route zelf 60km en 1265 hoogtemeters. In totaal had ik 63km en 1310 hoogtemeters .
Een kleine fotoreportage ben ik nu aan het uploaden (met hoogteprofiel).
http://redridinghood.fotopic.net/c1077328.html (na approval)
ps: ik heb die kaart gewoon online besteld bij de toeristische dienst van Spa. Ze noemt 'Pays des Sources ' en covert de routes in Theux en Spa.
Je kan ze ook online bestellen bij het NGI : http://www.ngi.be/tour/jsp/NL1-3-2D.jsp?map=TOE.0124
Zwaar? Wel in het begin dacht ik, is het dat maar, maar het venijn zit in de staart, te beginnen met de prachtige afdalingen naar de Forges Thiry en de klimmen (en afdalingen ) die daar op volgen. Al bij al dus inderdaad een zware brok.
Vanin het begin wordt de toon gezet, maar op de thier du polleur na vallen vooral de afdalingen redelijk mee. De klimmen kunnen tellen, maar alles gemakkelijk op het middenblad. Moeilijkheid zit hem in de steenachtige ondergrond en in sommige heerlijke passages in de bossen in de worteljes. Hier en daar zitten er echt zeer mooie stukjes in, laat dat vooral duidelijk zijn.
Ik had voor de route zelf 60km en 1265 hoogtemeters. In totaal had ik 63km en 1310 hoogtemeters .
Een kleine fotoreportage ben ik nu aan het uploaden (met hoogteprofiel).
http://redridinghood.fotopic.net/c1077328.html (na approval)
ps: ik heb die kaart gewoon online besteld bij de toeristische dienst van Spa. Ze noemt 'Pays des Sources ' en covert de routes in Theux en Spa.
Je kan ze ook online bestellen bij het NGI : http://www.ngi.be/tour/jsp/NL1-3-2D.jsp?map=TOE.0124
- A d r i
- Mountainbiker
Ik heb vandaag een combi van de Groen en de Blauwe gedaan (met nog een stukje Rode erbij en de afdaling/opklimming van de Ninglinspo vallei) en het viel me op dat de Groene perfect gepijlt is.
De Blauwe is ook goed gepijlt, maar op een 3-tal plaatsen mankeren er toch pijltjes.
Een ritverslag volgt op m'n BLOG alsook een fotoreeks.
De Blauwe is ook goed gepijlt, maar op een 3-tal plaatsen mankeren er toch pijltjes.
Een ritverslag volgt op m'n BLOG alsook een fotoreeks.
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Gisteren met den Alain in theux gaan rijden, het was een graad of 2 als we er s'morgens aankwamen.serge wrote:Joepie, morgen naar de ardennen, we gaan een combinatie rijden van de blauwe en de rode route, en dan mischien nog de familie route rijden.
Ik zie er echt naar uit om nog eens hoogte meters te maken.
Greetzz...
We zijn gestart met de blauwe route om dan over te gaan naar de rode route, we hadden 50 km en een 1189 Hm.
Eerst hadden we sneeuw maar later op de dag was die groten deels weg, gevolg een dun laagje slijk op een bevroren ondergrond.
Het was alle hens aan dek om recht te blijven.
Dit was weeral een geslaagde dag.
Greetzz Serge.
Hier wat sfeer foto's,

O ja, als er in het kort moest gaan biken moet je rekening houden met omgevallen boemen.

Theux is inderdaad geweldig om te biken, maar ik geef iedereen 1 gouden tip. KOOP EEN KAART, dan bespaart ge u veel (zoek)ellende, en kunt ge makkelijk verschillende routes door elkaar rijden. De Waalse boshakkers zijn namelijk zo ontzettend verstandig om bomen te kappen à vollonté waarbij ze de plaatjes mee wegdoen... en geen nieuwe in de plaats hangen.
Was mijn eerste ardennenervaring en zeker voor herhaling vatbaar!!
Was mijn eerste ardennenervaring en zeker voor herhaling vatbaar!!
- scelter
- Mountainbiker
Dat is dus al de tweede keer dat ik daar verkeerd rij. Eerste keer was 2 jaar terug, en de tweede keer was gisteren.kawa wrote: Eerste keer op 17km, als je boven komt langs die melkwagen, hier moet je naar rechts maar nergens geen pijl meer te zien.
Op km 14 ligt nog een punt vanverwarring. Vlakna die lange afdaling uit de bossen, met die haarspeldbochten op het einde moet je onder het treinspoor door. Het eerste pijltje wat je dan ziet, is aan de overkant van de weg, en het wijst naar links. Maar dit is de route van Spa! Het staat er wel op, maar toch even opletten. Je moet dus niet de weg over, maar vlak na de brug naar rechts.