hoe rijd ik best naar italie?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
joe colombo
Mountainbiker

hoe rijd ik best naar italie?

Post by joe colombo »

kan iemand mij zeggen hoe ik het best naar italie rijdt? via frankrijk, duitsland? ik heb gehoord dat er in zwitserland en oostenrijk moet betaald worden om op hun wegen te rijden, weet iemand de goedkoopste oplossing? alle tips en tricks zijn welkom, het wordt mijn eerste italie-reis.
Teze
Mountainbiker

Re: hoe rijd ik best naar italie?

Post by Teze »

joe colombo wrote:kan iemand mij zeggen hoe ik het best naar italie rijdt? via frankrijk, duitsland? ik heb gehoord dat er in zwitserland en oostenrijk moet betaald worden om op hun wegen te rijden, weet iemand de goedkoopste oplossing? alle tips en tricks zijn welkom, het wordt mijn eerste italie-reis.
het hangt er een beetje vanaf waar in Italië je moet zijn.

België - Frankrijk -Italië: péage in Frankrijk op de meeste snelwegen. (enkel het gedeelte Metz - Nancy -dijon niet.

België -Frankrijk/Duitsland - Zwitserland - Italië: stuk rond Strassbourg péage. Duitsland niks. Jaarnet voor Zwitserland is 50 CHF

België - Duitsland - Oostenrijk - Italië: enkel maut op de snelwegen in Oostenrijk:

Mautgebühren:
Jahresvignette:
PKW: € 72,60
Motorräder: € 29,-

2-Monats-Vignette:
PKW: € 21,80
Motorräder: € 10,90

10-Tages-Vignette:
PKW: € 7,60
Motorräder: € 4,30

Denk ook wel dat je op sommige bergpassen tol moet betalen.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Met de MTB gaan natuurlijk! :wink:
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Mocht je overwegen via Frankrijk te gaan: de Mont Blanc tunnel is ook een dure grap. Anders moet je door de bergen (Simplon pas).

50 CHF zou moeten overeen komen met 28€. En met een aanhangwagen of zo heb je 2 vignetten nodig. :evil:
Voodoo
Mountainbiker

Post by Voodoo »

Bereken de route met http://www.mappy.be, dan weet je direct hoeveel het gaat kosten.

En dan kan je daarna nog zien of je iets kan ontwijken of niet. Veel hangt af van waar je precies moet zijn in Italië.
joe colombo
Mountainbiker

mercie é gasten

Post by joe colombo »

dien mappy is een grote hulp.
ik denk van via duitsland en oostenrijk naar bolzano te gaan en terug te keren via milaan, zwitserland en frankrijk.
alle andere tips over italie zijn altijd welkom, route's, plaatsen om zeker te bezoeken...
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

via http://www.routenet.nl/default.asp kan je ook nog alternatieve routes berekenen ..
duvelding
Mountainbiker

Post by duvelding »

Ik ben sinds begin deze week terug uit Italie. Wij zijn via oostenrijk gereden.

Autostrade gevolgd in Duitsland tot ongeveer Kempten. Vervolgens beginnen de binnenwegen tot Imst in Oostenrijk. Vervolgens binnendoor (niet via autostrade, anders betaal je tol !!!) naar Sölden gereden. Daar overnacht in een ski-hotel en de dag erna de 'oversteek' naar Italie gedaan via een wondermooi bergpasje. Kost wat tijd (je stijgt via steile bochtige wegjes tot ongeveer 2500 m hoogte )(brennerpas zal ook drukke boel zijn), maar is écht wondermooie natuur en dan richting merano (in Italie). De bergpas is dus Sölden-Merano. Betaal je 13 € heen en 17 heen en terug voor. Bergpas lijkt me zalig om met de fiets een stuk te doen (laat je door je vriendin ofzo met de fiets afzetten bovenaan en doe een zalige afdaling terwijl zij met de auto volgt. Wel opletten, het kan daar koud zijn (2 weken terug maar 7° op de top)) Vervolgens in Italie vervolgen (veel péage).

Als je meer info wilt over de route, laat maar horen ...
msxx
Mountainbiker

Post by msxx »

duvelding wrote:Vervolgens binnendoor (niet via autostrade, anders betaal je tol !!!) ...
Ja, 7,60 euro voor een pas die geldig is in heel Oostenrijk voor tien dagen ;)
Post Reply