rijdende stoppie

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

En je kan het pas goed als je het kan zonder remmen. (ja dat kan)
De voorrem is idd de makkelijkste manier om het aan te leren, maar eenmaal je het kunt is je zwaartepunt verleggen veel mooier en soepeler. (kwestie van boven je stuur te balanceren en door je armen buigen enzo.)
Mr. Wallace
Mountainbiker

Post by Mr. Wallace »

Ik kan het ook zonder rem, maar dan wel alleen maar ongewild, bij een stevig dropke.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

goh dit zou ik zo graag willen kunnen heh , indertijd kon ik het een klein beetje zo op me voorwiel ff blijven staan , maar al rijdend lukte maar paar meter , was niet echt wat het moest zijn .
Net zoals wheelie, kan ik ook nie echt goed ..
kgon vanaf nu erop oefenen ! Morgen gaan ik en ne kameraad samen op pad met 'de scottjes' , kunnen we wat oefenen , misschien alsik eraan denk zal ik een filmke proberen maken :wink:
keké
Mountainbiker

Post by keké »

hoe sneller, hoe makkelijker en verder de stoppie. ik doe op plat makkelijk 10meter, met schijfremmen. gewoon voorrem inknijpe klein joepke geve op pedale en gaaaan.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

I did a rolling stoppie in een afdalingske! 8)

Wel volledig per ongeluk, eerlijkheidshalve moet ik er dat toch bij vermelden!
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

met menne vorige mtb was ne rolling stoppie geen probleem
deze had wel v-brakes
die voorrem was zo afgesteld als ik vollebak reed en de voorrem pakte dat het achterwiel de lucht in kwam zonder overkop te gaan
met menne epic met schijfremmen lukt het al een beetje maar nog niet zo als met menne minerva
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ge moet ni altijd vollen bak gaan hoor :-D

ik doe da zo : gewoon de rem vooraan even dichtnijpen om hem achteraan te liften en vervolgens voorover leunen en in balans houden door te remmen of net niet, en gewicht te verleggen
Ex-bow
Mountainbiker
Location: Norco Manifesto, Inspired Fourplay, Santa Cruz Chameleon

Post by Ex-bow »

Ik heb het eerst geleerd op een ietwat steile afdaling, als die steil genoeg is moet je enkel maar je achterwiel van de grond zien te krijgen, hoog genoeg om wat in balans te zijn en dan doserend de helling af te rijden. Zo krijg je een heel goed gevoel voor je voorrem en wen je aan de sensatie van op je voorwiel te rijden.

Eenmaal je dat wat beter onder de knie kan je naar rollende stoppies gaan op platte grond. Ik weet niet hoe het bij anderen in zijn werk gaat, maar bij mij gaat dat bij hogere snelheden in twee fases. In de eerste fase probeer ik gewoon mijn achterwiel niet te hoog in de lucht te laten komen en nadien (de tweede fase) ga ik het geleidelijk aan steeds hoger brengen. Dit om te vermijden dat ik bij hoge snelheden niet meteen over mijn stuur klets. Iets wat niet altijd lukt...

Good luck!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

ik heb hier voor me deur wel iets handig, een zacht (bultje) is een heel lichte en korte verkeersdrempel..zodra ik op de apex zit schuif ik me gewicht wat naar voren en 'hopsa' daar ga ik ...dan is enkel nog wat corrigeren ..
maar op vlak en rem gebruiken lukt het me nog steeds niet , heb altijd schrik tefel te remmen of zo ..mja ik blijf wel oefenen , het zal ooit toch wel eens lukken heh :lol:
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Heb sedert enkele maanden digitale encoder (of hoe je da spel ook noemt)(zelfde als digibox maar dan van de Westvlaamse, indibox) en daar heb je Extreme Sports kanaal op.
Ze tonen al enkele dagen Road Fools... wat die gasten allemaal kunnen op hun bmx fietske =D> =D>

Die hebben dus gewoon geen voorrem en rijden opt gemak ne meter of 10 opt voorwiel. Ik veronderstel dat het wel wat gemakkelijker is met bmx dan met mtb vermits deze groter is en minder beweeglijk.

Een wheelie is poepsimpel, kan het gerust enkele 100den meters, met 1 hand, draaien... een stoppie lukt me ook enorm goed, maar blijven doorrijden opt voorwiel is nog iets minder.
gewoon omdat een mtb iets "lomper" is door z'n grote is het heel wat moeilijker vind ik.
Post Reply