Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
seke
Mountainbiker

Post by seke »

ik zou ni te fel rekenen op de gemeente. Ik woon er en ze hebben meer oog voor prestigeuzere projecten denk ik...

Mja ik ken ze ook ongveer vanbuiten.
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Ik ben er vandaag langs gereden en ben tot de vaststelling gekomen dat iemand de paal die na de spporweg stond, om aan te duiden dat je in de track moet, heeft weggehaald. Allé, ik heb de paal in een grachtje ernaast gevonden, en het plaatje was er af gewrongen. Ik heb de paal nu teruggelegd en het pijlte met wat ijzerdraad die daar lag, weer zo goed mogelijk vast gemaakt. Dus als je nu tot over de spoorweg rijdt, zie je wel duidelijk wat de bedoeling is en waar je heen moet.(voor zolang die paal er nog ligt natuurlijk :roll: )
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Ik heb gisteren de blauwe en rode gedaan, de blauwe was zeer pittig met leuke afdalingen en minder leuke klimmetjes #-o , rood viel wat tegen.

Zal volgend weekend wrs wel de groene gaan doen, zien waar ik rij dus!
seke
Mountainbiker

Post by seke »

zo ....

Image
ik heb het pijltje in het gras links langs de track gelegd (reeds op de helling). Want kon het niet zien waar het ervoor lag. Als er iemand langskomt en een betere plaats ziet leg het dan daar?

waar ik het legde ligt het onder een hoek van 35° waardoor je het wel kan zien als je goed oplet.

Groeten Sebastian

P.S: willen er meer mensen de groene route rijden want naast de spoorweg begint de begroeiing feller terug te komen :p[/quote]
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

In verband met het ontbreken van bepaalde pijlen heb ik vandaag een reactie gekregen van Bloso op mijn eerder verstuurde mails.

Beste,

De Bloso-mountainbikeroutes worden maandelijks geïnspecteerd door de zogenaamde "peters" (waarvan de e-mailadresen in uw bezit zijn), die de tekortkomingen van de route aan ons melden. Jaarlijks vindt er ook nog een bijkomende controle plaats door onze diensten.

Indien er pijltjes ontbreken, zijn uw opmerkingen daaromtrent zeker terecht, maar om te stellen dat de route " aan zijn lot wordt overgelaten" en " belabberde toestand van de pijlen", lijkt me toch wat te sterk uitgedrukt.
Ook wij zijn op de hoogte van de opmerkingen op de forums, en deze vallen naar mijn mening toch ook wel mee( voor de route Oud-Heverlee ).

Indien u de concrete plaatsen van de ontbrekende pijlen hebt, mag u deze rechtsreeks aan ons doorspelen, zodat wij de nodige stappen kunnen ondernemen.
Zoniet wachten wij het verslag van de peters of van de eigen inspectie af, om de bepijling te laten aanpassen. (hetgeen dus maximaal 1 maand is).

Met vriendelijke groeten,

Nico Motton
Bloso Inspectiedienst Vlaams-Brabant & Brussel

Ik heb de plaatsen waarvan ik weet dat er pijlen weg zijn + wat foto´s doorgestuurd. Nu maar afwachten .... [-o<
ps: van die peters heb ik géén mailadressen, anders had ik hun ook in copy gezet.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

In StJorisWeert staat er nu een pijltje aan de rechterkant net voor je de spoorweg oversteekt. :-D
In Valduc is er nog steeds geen pijl voorzien op de T na de boswachtershut.
#-o
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

vandaag blauw / rood / blauw / blauw gereden. nergens een pijleke gemist en parcours lag er kurkdroog bij.
alleen waren enkele ollandse snotneuzen vlak aan de afdaling voor de klim naar de kluis :drunk: takken op de weg aan het leggen...ze hebben da zonder morren opgeruimd
seke
Mountainbiker

Post by seke »

merci voor da te vragen anders lag ik er nu misschien nog. ik zag de resten nog liggen.
:)
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Willy D wrote:vandaag blauw / rood / blauw / blauw gereden
Alow kroket, heb vandaag blauw en groen gedaan. Groen deed ik voor de eerste keer en vooral het stuk langs de autostrade en spoorweg was echt fun. Voor 3 keer blauw moet ik nog wel wa trainen :D want dat is geen simpel toerke, vooral die zanderige helling ligt er hoe langer hoe moeilijker bij.
Guest

Post by Guest »

Als beginnende mountainbiker vandaag voor de eerste keer op echt parcours gereden. De groene route stond aangegeven als goed voor beginners, dus hebben we die maar gedaan.

De meeste stukken gingen zonder probleem, behalve dan op een stukje dat volledig was kapotgelopen door de paarden. Enkele malen bijna tegen de vlakte gegaan met in putten te schuiven enzo, maar gelukkig toch recht gebleven :)

Ga deze route mss nog eens doen, maar dan op snelheid, nu was het slechts een verkenning (21 km ipv 18 km, soms een bordje gewoon voorbij gereden :), gemiddelde snelheid van 19,7 km/h en max 36,7 km/h).

PS: Ergens langs een boerderij gereden en ineens kwam daar zo een jack russell-hond afgelopen, die was echt van plan om in de kuiten te bijten. Effe mogen doortrappen dus ...
Post Reply