Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- rallymaster
- Mountainbiker
links rechts links rechts
Post by rallymaster »
vandaag de route voor het eerst gereden en dit is tot nu toch de allermooiste vaste route die ik gereden heb. Waauw wat een single track ik was volledig zot gedraaid 
Bijterke wrote:quote]Is dat eigenlijk wel mogelijk om daar met de fiets naar boven te rijden als je vanuit die richting komt?
alléé, dan mist ge een tof stukske; gewoon blijven trappen, rechts afdraaien en op middenblad uwen velo naar boven trekken. Als het nat ligt moet ge proberen om de balkjes te ontwijken.
Ook amusant is de trappen naar de kapel oprijden, niet via de trappen zelf, maar links ervan.
Het plezantste speelhoekske is echter die grote put, op de groene lus, vlak voor ge aan de Floreal komt. Erin is geen probleem, eruit is iets anders
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Bedoel je dat stuk waar je dan moet duiken, naar links afslaan en opnieuw duiken in hetzelfde "dalletje" ?Swannie wrote:En als ge dan gedaan hebt met spelen in dieje put en ge voort ga met de groene, komde een paar meter verder een omheining tegen, daar vlak achter kunde ook rechts in draaien, hebde ook nog een klein extra stukske fun!
Zoja, dat is één van m'n favoriete stukken van het totale parcours, full speed duiken, de fiets weer onder je laten komen en weer verder vlammen. zalig gewoon...
Dit bleek echt wel een handige tip. Met een aanloopje ben ik tot het hoogste trapje geraakt, toen had ik noch de snelheid noch het tactisch inzicht meer om dat trapje nog te ontwijken en heb ik, shame on me, voet aan de grond gezet.Nielskie wrote:Stukske omrijden om een aanloop te pakken, zo zulde nooit iets bijleren.
Voor dat hellingske, nog op de betonbaan, zien dat je versnelling laag genoeg staat voor je de bocht pakt. Voor een beginner mag dat gerust het kleinst blad vooraan zijn.
Met de poep op het puntje van uw zadel gaan zitten, gelijktijdig met de kop naar voor proberen een gat in de voorband te bijten (nog steeds met de kont op het zadel) en dan maar peddelen, ge zult wel boven geraken. Na een paar keer oefenen zal dat bergske geen scheet meer voorstellen.
Dat gat in de voorband bijten niet te letterlijk nemen, want ik wil geen accidenten op mijn geweten.
Trouwens, rubber uit de voorband, dat smaakt dus totaal niet.
- aresius
- Mountainbiker
straks 'het-leuke-stukje-na-de-put' eens zoeken en rijden, verder eens de leuke helling in 1 keer proberen rijden. Wij vertrekken vanavond aan de Floreal.
We vertrekken om 19u in Borgerhout en zullen dan misschien rond 19u30 aan de Floreal zijn. (Grijze Toyota). Onze fietsen zijn een grijze GT i-drive (mijne maat) en ikke ne paarse Trek. (afbeelding hieronder)
We vertrekken om 19u in Borgerhout en zullen dan misschien rond 19u30 aan de Floreal zijn. (Grijze Toyota). Onze fietsen zijn een grijze GT i-drive (mijne maat) en ikke ne paarse Trek. (afbeelding hieronder)
vandaag ook nog eens afgezakt tot in Herentals met mijn zoon om de drie kleurkes te rijden, en zoals steeds in Herentals hebben we ons weer schitterend vermaakt. Heel veel zand en heel weinig bikers maar des te meer paarden. Ook nog eens geprobeerd om uit de zandput aan de floreal naar boven te fietsen en weer niet gelukt wegens te zanderig. Ik blijf dit de knapste bloso route van Vlaanderen vinden, jammer dat het zo ver van waar ik woon is, maar we komen zeker terug