ROC D'AZUR 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ik doe enkel de marathon

als je die gedaan hebt, dan ken je (bijna) het hele parkoer
alle andere afstanden zitten hierop, zij het met een inkorting

mochten er meerdere van deze ritten op andere pakoers zitten, zou ik er wel meer willen doen
heb echter geen zin om 4 maal hetzelfde te zien op 4 dagen
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik vond het juist leuk om tijdens de noir, de dag na de marathon, eens iets anders te zien dan mijn eigen zweet en de verbeten gezichten van de mederijders (meestal voorrijders). :-D
Om hedendaags te blijven: het gaf een geheel andere perceptie van het gebeuren :wink:
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Post by alain »

zoek nog bikepartners om een kamer te delen via busreizen de zwerver voor de Roc ( zie vorige post voor meer info ) want eenpersoonskamer is te duur.
Verblijf is wel zonder maaltijden, ter plaatse kan je lekker eten en er is een keuken op de studio.
je kan me steeds een pb sturen voor meer info
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Over hoeveel hoogtemeters spreken we op de marathon ?

Greetzzz
C
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

vorig jaar had ik op de marathon 2115 hm voor de 86km
op zich valt dus het aantal hm mee, doch....

het is gene marathon zoals je ze meestal kent in oostenrijk, duistland, ...
daar zijn het bijna altijd goed berijdbare wegen, met een vrij constant stijgingspercentage, met vrij lange klimmen

in de roc is dat dus helemaal anders
het zijn telkens klimmen tussen de 100 en 350hm, soms vrij technisch,
heel gevarieerd, ...
maar... ook heel mooi
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Een beetje te vergelijken met de betere Ardennen marathons dan ? Daar draait het ook altijd rond dat aantal hoogtemeters of vergis ik mij met deze vergelijking ?
't Is louter informatief, want rije doen we hem toch :wink:

Greetzz
C
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

vroeger bestond er een 'azur express' autoslaaptrein, maar dat bestaat niet meer veronderstel ik? met de auto zie ik dat niet echt zitten en met een autocar nog veel minder en een auto huren vind ik vreselijk duur, spijtig dat ze geen pendel voorzien vanaf het dichtsbijzijnde station voor wie zijn fiets op de trein meeneemt
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

vroeger bestond er een 'azur express' autoslaaptrein, maar dat bestaat niet meer veronderstel ik? met de auto zie ik dat niet echt zitten en met een autocar nog veel minder en een auto huren vind ik vreselijk duur, spijtig dat ze geen pendel voorzien vanaf het dichtsbijzijnde station voor wie zijn fiets op de trein meeneemt

Dat is toch geen probleem.
Onze hotelbaas komt ons materiaal aan 't station ophalen en hij bij vertrek komt alles er zetten.
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

ik trek ook nog maar eens naar het zuiden voor de roc, de derde keer ondertussen. Ik wil dit evenement niet meer missen. Het eerste jaar in een hotel verbleven (te duur), vorig jaar op een camping (te ver) en nu meer dan waarschijnlijk in één van de studios aan de haven van Frejus. Vrij goedkoop en je kan met de fiets naar de start rijden.Ik doe mee aan de roc masters en de roc d'azur, de marathon is net iets te hoog gegrepen voor mij.
Voor mij is dit eigenlijk de roc eigenlijk de reden om te blijven fietsen
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Voor diegene die nog geen vervoer heeft (heen en terug)...de Stievie heeft een zitje over (kan één persoon meenemen). De fiets en bijbehorend materiaal kan ook zonder probleem mee. Gelieve seintje te geven en ik contacteer u dan wel.

Voor mij is 't mijne tweede Roc. Vorig jaar Roc marathon en Roc Azur gereden. Als je de marathon gereden hebt doe je eigenlijk hetzelfde parcours nog eens aan op zondag. Alleen dat het dan iets ingekort is en maar 55km is ipv 87. Schitterende streek en parcours om U tegen te zeggen!!! Stond vorig jaar voor marathon in 3e box en voor Roc Azur in 5e. Dit jaar, dankzij m'n prestaties van vorig jaar start ik telkens in 1e box met de elite. Dwz. minder inhalen en minder opstopping onderweg.

Succes aan alle deelnemers...deze moet je minimum eens gedaan hebben!

ps. Ik vraag gewoon 100 Euro vervoerskosten heen en terug (peage, diesel enz...)
Post Reply