headshok vering verliest lucht
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Er bestaat een manier om je berichten te wijzigen ipv 3 stuks te maken in een slowchat topic
Bezemsteel ipv de cartridge monteren, heb je vaste vork...
Mahmah wat een gekraam hier...
Werkelijk de headshocks zijn een van de meest gebruiksvriendelijke vorken en met name voor de vuilweer ritten. Ik heb inmiddels meer onderhoud aan mijn Talas gehad(3maanden Spa) dan met mijn lefty (1 jaar Spa).
Je zult er af en toe wel naar moeten kijken. Maar als dat al te veel moeite is... Dan is zelfs een ketting te duur.
Werkelijk de headshocks zijn een van de meest gebruiksvriendelijke vorken en met name voor de vuilweer ritten. Ik heb inmiddels meer onderhoud aan mijn Talas gehad(3maanden Spa) dan met mijn lefty (1 jaar Spa).
Je zult er af en toe wel naar moeten kijken. Maar als dat al te veel moeite is... Dan is zelfs een ketting te duur.
-
Guest
Post by Guest »
ik kan enkel dr paaj bijtredden
als het onderhoud van de vork al een groot probleem is waarom koop je dan ten eerste een cannondale met een headshok?
en ten tweede ketting en versnellingen hebben meer onderhoud nodig dan eender welke verende vork en kosten op een jaar tijd meer kwestie onderhoud
als het onderhoud van de vork al een groot probleem is waarom koop je dan ten eerste een cannondale met een headshok?
en ten tweede ketting en versnellingen hebben meer onderhoud nodig dan eender welke verende vork en kosten op een jaar tijd meer kwestie onderhoud
- Hagelander
- Mountainbiker
Post by Hagelander »
Kan er mij hier iemand uitleggen hoe het komt dat mijn HS na 110 euro te hebben afgelegd bij Probike - en ongeveer alles vervangen wat er te vervangen valt - nog steeds lucht verliest (vandaag gemerkt tijdens de rit - van 11 bar naar 7 bar).Er bestaat een manier om je berichten te wijzigen ipv 3 stuks te maken in een slowchat topic
Heeft er iemand hier nog zoiets voorgehad ? Mijn fiets is tweemaal binnen geweest bij probike op een maand tijd en telkens was het zogezegd gemaakt.
Ligt dat aan Probike (ik betwijfel het) en/of aan de HeadShok ?
Last edited by Hagelander on Wed 07 Jun 2006 20:38, edited 1 time in total.
Ik heb nu zo'n forkpump...hoeveel zet ik de headshok ?
Ik kan tot 20 bar gaan op de schaalverdeling v/h pompje.
Bij mij heeft 't niets met geld te maken, fiets is onder garantie...heb er juist 300km mee gebolt in bos en hei.
Nu nieuwe headshok ...die volledig inzakt bij de minste oneffendheid.Dat kan de bedoeling toch niet zijn, dat het bovenste gedeelte v/d vork tegen de onderste benen slaagt?
Ik kan tot 20 bar gaan op de schaalverdeling v/h pompje.
Bij mij heeft 't niets met geld te maken, fiets is onder garantie...heb er juist 300km mee gebolt in bos en hei.
Nu nieuwe headshok ...die volledig inzakt bij de minste oneffendheid.Dat kan de bedoeling toch niet zijn, dat het bovenste gedeelte v/d vork tegen de onderste benen slaagt?
- Hagelander
- Mountainbiker
Post by Hagelander »
Ik pomp ongeveer 11 à 12 bar, wel steeds 1 bar hoger pompen dan je wenst, want er gaat steeds wat lucht verloren wanneer je de pomp losdraait, da's normaal...
Best voor jezelf aanvoelen wat ideale druk is ...
Best voor jezelf aanvoelen wat ideale druk is ...
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Normaalgezien gaat enkel de lucht verloren die nog in het pompje zit. Als je het losdraait, gaat die lucht verloren. Hetzelfde heb je als je een band oppompt.
Ik pomp tot ongeveer 100 psi.
Ik pomp tot ongeveer 100 psi.
- Hagelander
- Mountainbiker
Post by Hagelander »
Ondertussen is het probleem verholpen : 3de keer teruggeweest naar Tervuren, nieuwe luchtkamer gemonteerd, heb niets meer hoeven te betalen.
Probike rules
Probike rules
- Hagelander
- Mountainbiker
Post by Hagelander »
Nu merk ik - ongeveer 2 maand na vervanging binnenunit én rubbers - dat mijn Headshok WEERAL lucht verliest, zij het zeer lichtjes deze keer.
Nadat mijn fiets 4 dagen had stilgestaan, merkte ik gisteren dat de Headshok 1 CM 'dieper' inzakte dan normaal, wanneer ik gewoon op de fiets zit.
Is licht luchtverlies normaal bij een Headshok ?
Nadat mijn fiets 4 dagen had stilgestaan, merkte ik gisteren dat de Headshok 1 CM 'dieper' inzakte dan normaal, wanneer ik gewoon op de fiets zit.
Is licht luchtverlies normaal bij een Headshok ?