Na een paar weken betert dat vanzelf.
Greetz
Pike
Post by pikethebike jr »
Post by Calimeroken »
Post by looneycooney »
Post by Calimeroken »
Post by looneycooney »
Punt zadel 3mm hoger dan achterkant,als je dan op het zadel gaat zitten komt het horizontaal te staan.Dit is de meest comfortabele houding.Voor een Cristalp zet ik mn zadel 1 cm meer naar voren maar altijd horizontaal,aangezien daar toch wel wat geklommen wordt,maar voor hier zit ik wat meer naar achter,geeft meer comfort.looneycooney wrote:zadel NOOIT naar boven laten richten ! moet altijd beetje afhellen, als je gaat klimmen zal je dat anders wel voelen ;) zeker bij mannen! :lol:
enige fietsjes waar de punt van het zadel omhoog mag richten , zijn bmx'en en echte trail-bikes om stunts mee te doen en meestal staan die zadels dan ook zeer laag ...
Post by looneycooney »
hmm is nog eens een topic van geweest , ook daar waren mensen dit aan het zeggen waren, terwijl ik en nog een paar andere het niet goed begrepen ..is misschien ook afhankelijk van de geometrie of zo ..?Punt zadel 3mm hoger dan achterkant,als je dan op het zadel gaat zitten komt het horizontaal te staan.Dit is de meest comfortabele houding.Voor een Cristalp zet ik mn zadel 1 cm meer naar voren maar altijd horizontaal,aangezien daar toch wel wat geklommen wordt,maar voor hier zit ik wat meer naar achter,geeft meer comfort.