Pijnlijk achterwerk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Nie plooien maat, da floeren poepke moet eraf.
Na een paar weken betert dat vanzelf. :-D

Greetz

Pike
T0M
Mountainbiker

Post by T0M »

Zoals iedereen had ik in het begin ook serieus last van een zeer achterwerk. Wat bij mij ook geholpen heeft is het zadel een beetje laten afhellen ipv zoals de standaardpositie lichtjes naar boven (hierdoor ook een pak minder last van m'n onderrug).
Calimeroken
Mountainbiker

Post by Calimeroken »

Hoi

Kben gistre dus een tochtje gaan doen met een broekske met daarin zeem =D> , is idd beter hé, en zadel ietske lager, is wat lastiger om kracht te hebben met het trappen :oops: :lol:

Kdacht een nieuw broek te kopen met zeem natuurlijk, maar wat is ideale prijs, kan een broek van 14euro iets waard zijn?

Ohja, nog een vraagje :oops: , is mss wel grappig, maar in een broek moe je dan een boxershort ofzo aandoen, of ben je zo vrij al een vogel (of in dees situatie uw pietje zo vrij als een vogel) 8) :-D

Greetz
wannesvda
Mountainbiker

Post by wannesvda »

14 euro lijkt me wat weinig... Gebruik eens de zoekfuntie met de termen 'zeem' of 'broek' of 'koersbroek', je zal zeker nuttige info vinden...

Normaal gezien draag je geen onderbroek onder een koersbroek, zit veel beter en geen kans op irritatie door schuren e.d.

Veel succes!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd , zo fietskledij is als een 2de huid idd en word gewoon aangedaan zonder ondergoed , de reden is vrij simpel ..katoen! zweet je je dood in en zorgt idd voor wrijving en irritatie zoals Wannes VdA zegt ..
Op je broek met zeem , zou je feitelijk niet mogen besparen en best eentje kiezen met de beste zeem die er in die kledinglijn zit ..Een mooie aanrader qua kwaliteit en prijs is feitelijk de mtb.be-kledinglijn , terug te vinden op de homepage :
http://www.mountainbike.be/algemeen/shop.php
De prijs is zeer schappelijk en de zeem die gebruikt word is goed onthaalt onder de mtb.be'ers :-D
Gebruik geen katoenen t-shirt of ander kledingstuk in katoen, dit geeft niet genoeg luchtdoorstroming met als gevolg dat je kletsnat van het zweet gaat zijn , wat dus zeker niet gezond is heh! ..
Die bikerskledij zal de eerste 5 min dat je het aanhebt , beetje frisjes voelen , maar erna neemt het je lichaamstemperatuur over en zal je voelen dat het aardig zijn werk doet!
Calimeroken
Mountainbiker

Post by Calimeroken »

OK,

Net gaan kijken op shop van MTB.BE en idd vrij schappelijke prijzen, bedankt voor wijze raad.

=D> =D> [-o< [-o<
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

ne biefstuk onder uw gat leggen. :lol:

vraag maar aan Ludo Dierksens
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

zadel NOOIT naar boven laten richten ! moet altijd beetje afhellen, als je gaat klimmen zal je dat anders wel voelen ;) zeker bij mannen! :lol:
enige fietsjes waar de punt van het zadel omhoog mag richten , zijn bmx'en en echte trail-bikes om stunts mee te doen en meestal staan die zadels dan ook zeer laag ...
roger
Mountainbiker

Post by roger »

looneycooney wrote:zadel NOOIT naar boven laten richten ! moet altijd beetje afhellen, als je gaat klimmen zal je dat anders wel voelen ;) zeker bij mannen! :lol:
enige fietsjes waar de punt van het zadel omhoog mag richten , zijn bmx'en en echte trail-bikes om stunts mee te doen en meestal staan die zadels dan ook zeer laag ...
Punt zadel 3mm hoger dan achterkant,als je dan op het zadel gaat zitten komt het horizontaal te staan.Dit is de meest comfortabele houding.Voor een Cristalp zet ik mn zadel 1 cm meer naar voren maar altijd horizontaal,aangezien daar toch wel wat geklommen wordt,maar voor hier zit ik wat meer naar achter,geeft meer comfort.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Punt zadel 3mm hoger dan achterkant,als je dan op het zadel gaat zitten komt het horizontaal te staan.Dit is de meest comfortabele houding.Voor een Cristalp zet ik mn zadel 1 cm meer naar voren maar altijd horizontaal,aangezien daar toch wel wat geklommen wordt,maar voor hier zit ik wat meer naar achter,geeft meer comfort.
hmm is nog eens een topic van geweest , ook daar waren mensen dit aan het zeggen waren, terwijl ik en nog een paar andere het niet goed begrepen ..is misschien ook afhankelijk van de geometrie of zo ..?
Maar snap het toch niet goed eerlijkgezegd, omdat als je je zadel 1cm naar voren zet , dan staat die punt toch ferm omhoog?
als je klimt gaat men toch voorop op het zadel zitten , dacht ik , alleh zo werd mij het van kleinsaf aangeleerd ..als dan je zadelpunt omhoogstaat en je gaat voorop op je zadel zitten terwijl de punt omhoog staat( nog feller zelfs op een helling) , dat doet toch pijn man? anderen zeiden dat toen ook indien topic, ma vind hem ffkes niet terug ..
Nuja ieder ze gat is anders heh :lol:
en als je zadel omhoogricht , hoe kan dat dan horizontaal gaan staan? heel flexy zadel? ik wil je wel geloven hoor;) want heb dit nog al gehoord, terwijl als ik me zadelpunt nog maar horizontaal zet , stoort die punt me al als ik klim ...
Post Reply