CD-rom met topografische kaarten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Mika
Mountainbiker

Exporteren aantekeningen naar GPS

Post by Mika »

Voila probleem opgelost.

Wat ik moet doen is de aantekeningen aanmaken en opslaan in een ngi-bestand. Daarna alles afsluiten en terug openen maar als GPS-bestand ipv annonatie-bestand (pffft). Dan werkt het exporteren naar de GPS wel...

Dus het werkt perfect via een omweg 8)
david134
Mountainbiker

Post by david134 »

Wat is een HAC4???????
:bounce: :bounce: :bounce:
Meccanica
Mountainbiker

Post by Meccanica »

Het topmodel van Ciclosport (fietcomputer & hartslagmeter) te vergelijken met Polar 700
david134
Mountainbiker

Post by david134 »

Ronny wrote:Het topmodel van Ciclosport (fietcomputer & hartslagmeter) te vergelijken met Polar 700
ah nu kan ik volgen. heb ondertussen ook de cd-rom in huis gehaald maar ik kan der nog nietb zo goed mee overweg. serieuze legende :bounce: :drunk:
suzuki1200
Mountainbiker

Post by suzuki1200 »

ik heb ook de cd-rom in huis gehaald, maar ik slaag er niet in rechtstreeks vanuit het programma een kaart te printen.

Het lukt dus alleen wanneer ik exporteer naar een bestand en dan via een ander programma of door een print-screen en dat dan te plakken in ander programma en te printen.

Hebben nog anderen dit probleem?
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

suzuki1200 wrote:ik heb ook de cd-rom in huis gehaald, maar ik slaag er niet in rechtstreeks vanuit het programma een kaart te printen.

Het lukt dus alleen wanneer ik exporteer naar een bestand en dan via een ander programma of door een print-screen en dat dan te plakken in ander programma en te printen.

Hebben nog anderen dit probleem?
Je moet misschien eens gaan kijken op de website van Lannoo. Ik herinner mij dat er een patch beschikbaar is om eventuele printerproblemen op te lossen.
Zelf heb ik alleen probleempjes gehad met het afdrukken naar mijn laserprinter (zwart en wit werden omgewisseld :-?). Volgens de support waren er problemen met postscript-printers. Ik heb de printer dan maar in een andere modus gebruikt wat het probleem dan ook oploste...
suzuki1200
Mountainbiker

Post by suzuki1200 »

patch gevonden. Nu hopen dat het werkt.
Alvast bedankt voor het (zeer) snelle antwoord.

OK het werkt, nogmaals bedankt. :thumb:
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

kan je hier ook het kaartgedeelte downloaden naar uw GPS of alleen de lijnfiguur van de Track ?
Herman
Mountainbiker

Post by Herman »

[-X Louter de lijn (track) spijtig genoeg. Wat je dus moet doen om kaartinfo erbij te hebben, is eerst de track tekenen in de NGI-soft. Vervolgens deze lijn downloaden in je gps. Vervolgens hem uploaden in Mapsource. Vervolgens in mapsource de gerelateerde kaartinfo selecteren. Vervolgens kaarten downloaden naar de gps. Vervolgens: gaan fietsen :bounce:
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

Herman: heb ze inderdaad ook aangeschaft en vindt dit ook nogal spijtig.

Je bent eigenlijk verplicht om enkel uw tracklijn te volgen.Op een 5 sprong in een bos kan je soms toch eens het verkeerde padje nemen.

Die Mapsource Cd roms zijn niet geschikt voor MTB. omdat de bospadjes er niet opstaan. Deze software is anders wel stukken beter qua bewerken van tracks.

Wat in de NGI nogal problematisch is.

Als je een track ontwerpt ben je eigenlijk verplicht om dit in 1 beweging te doen.(wat je in praktijk niet kan want je doet dit toch altijd in stukjes. Alsls je de polygon afbreekt en een nieuwe begint dan worden dit opeens 2 tracks.
De volledige tocht kan bvb 10 tracks zijn in dit programma. Ik heb nog niet gevonden hoe ik dit proggy kan wijsmaken om al deze tracks als 1 track samen te voegen .

Iemand wel?
Post Reply