Schijfrem oververhit

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
VdB
Mountainbiker

Post by VdB »

Bedankt voor de reactie.

Standaard zit ik vooraan met een 210mm schijf, en achteraan met een 180 mm schijf. Dus op dat vlak kan ik niet al te veel upgraden, of het is dat ik achteraan een 190 mm schijf laat monteren.

We zullen wel zien hoe het verloopt. Ik neem aan dat je wel enkele waarschuwingssignalen gewaar wordt als je schijfrem dreigt oververhit te raken (verbrande geur, verminderde remkracht, ...)? Of is het van het ene moment op het andere gedaan?
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

#-o Ik wist natuurlijk niet dat jij al XL-schijfjes had. Op de mijne stonden er maar van 16cm. Wat de signalen betreft. Als ik stopte merkte ik meteen de verbrande geur, als je dan eens met je neus naast je schijf gaat hangen dan ben je helemaal zeker. Ik moet echter zeggen dat ze toch nog redelijk remden, alleen moest ik meer en meer kracht uitoefenen op de remhendel. Na alles wat te hebben laten afkoelen in de schaduw kon ik verder.
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

@mo6
Vindt ik nu raar dat gij hinder ondervind met die louises ik heb met de mijne ook wel al het een & het ander uitgestoken maar da ze beginnen te stinken [-X .
Heet komen te staan da wel.
Volgens duistse test horen ze ook bij de beste ivm fading...
Ikzelf weeg wel (maar) 70 kg, alu kader & 160mm schijfkes.
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Thys wrote:@mo6
Vindt ik nu raar dat gij hinder ondervind met die louises ik heb met de mijne ook wel al het een & het ander uitgestoken maar da ze beginnen te stinken [-X .
Heet komen te staan da wel.
Volgens duistse test horen ze ook bij de beste ivm fading...
Ikzelf weeg wel (maar) 70 kg, alu kader & 160mm schijfkes.
misschien heeft hij resin blokken en jij gesinterde of een ander merk...

De geur van uw blokken hangt daar ook wel een beetje vanaf (en de vuiligheid die er tussen zit :lol: )
VdB
Mountainbiker

Post by VdB »

Sinds gisteren terug van onze fietsvakantie met de tandem. In totaal zo'n 900 km met de tandem gebold (uitsluitend op de weg) met o.m. Col de la Bonette, Col d'Izoard, Col de Vars, Mont Ventoux, ... . Geen enkele keer in de problemen gekomen met de Magura Louises. Zoals hier de nadruk op werd gelegd heb ik al pompend geremd (techniek die ik eigenlijk toch gewoon ben van op mijn solo fiets) en geen enkele keer de indruk gehad dat de remmen in de problemen kwamen.
Post Reply