Met de fiets werken in Brussel

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Ik schat een kleine 20 km...
Vossem-Tervuren-Kraainem-Vier armen kruispunt-Audergem-Woluwe-Jubelpark-Schuman...Renaissancelaan.

Plus tijdens het dagelijks sportuurtje Brussel gaan verkennen met de fiets ...als dat maar goed komt :-D
T0M
Mountainbiker

Post by T0M »

finux wrote:Ik schat een kleine 20 km...
Vossem-Tervuren-Kraainem-Vier armen kruispunt-Audergem-Woluwe-Jubelpark-Schuman...Renaissancelaan.

Plus tijdens het dagelijks sportuurtje Brussel gaan verkennen met de fiets ...als dat maar goed komt :-D
Vossem - Tervuren = hatelijke baan
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Als je de streek kent dan gaat dat wel hoor...je moet natuurlijk niet langs de N2 rijden dat is moordend !
Een vriend vanmij is er een drietal jaren geleden van 't leven beroofd.

Ik rij 't park van Tervuren door en kom dan op 't fietspad uit langs de Tervurenlaan richting Brussel(kortste weg).
En anders kan ik gedeeltelijk 't Zoniënwoud door, maar doe je ook extra kilometers...dat moet ik nog ff afwegen hoe ik uit kom in tijd...vergeet ook niet dat richting Brussel vanuit Tervuren er continu moet omhoog gereden worden...en ja zelfs in 't leger is er een deadline wanneer je moet beginnen te werken...dus ???
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Streets wrote: de linkerzijde (richting vilvoorde) lijkt mij een raceparkoers te zijn voor de otto's

mischien moet ik eens langs daar passeren

streets
Hehe #-o

#-o

#-o

Idd, links vertrokken.
In Anderlecht rij je eerst langs een rustig park (waar het precies een hondenshow is op gebied van vechthonden) en daarna begint de pret.
Eerst ga je nog met het verkeer mee (allé, wring je ertussen) maar ergens aan 't Zuid is de linkerkant al éénrichting (en niet in de richting waarin je dan rijdt) en dan spring je maar op het "voet"pad - voor trialtechneuten (beetje overdreven ja 'k weet 't) waar je dan op je halve meter nog moet oppassen voor achteloze voetgangers die je zo ongeveer dwingen terug op de baan te springen....
O ja, soms kan je niet langs het kanaal fietsen (afgesloten bedrijven idd).
Maar goed, bijna in Vilvoorde word je dan wel beloond met een fantastisch fietspad....

'k Ga er niet te veel over zever, maar je moet eens proberen links te blijven ('k ben ergens toch wel naar rechts gegaan om tenslotte weer naar links te moven maar 'k weet begot niet meer waar) en doe het rond een uur of 17:00 (alhoewel, vandaag was het in Brussel héél rustig).
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

finux wrote:Als je de streek kent dan gaat dat wel hoor...je moet natuurlijk niet langs de N2 rijden dat is moordend !
Een vriend vanmij is er een drietal jaren geleden van 't leven beroofd.

Ik rij 't park van Tervuren door en kom dan op 't fietspad uit langs de Tervurenlaan richting Brussel(kortste weg).
En anders kan ik gedeeltelijk 't Zoniënwoud door, maar doe je ook extra kilometers...dat moet ik nog ff afwegen hoe ik uit kom in tijd...vergeet ook niet dat richting Brussel vanuit Tervuren er continu moet omhoog gereden worden...en ja zelfs in 't leger is er een deadline wanneer je moet beginnen te werken...dus ???
'k Ben geen ramptoerist maar 'k zou wel willen weten hoe dat is gebeurd (zo leren we hier ook wat).
'k Zal morgen 'ns zien voor een route, een Waalse collega komt in elk geval (soms) langs daar.

PS.: de kortste route is niet altijd de beste

PS.:Een MILITAIR vertrekt dan maar wat vroeger als 't moet (da's een instelling van een ambtenaar die je daar hebt man)

PS.:Ambtenaren moeten zich nu niet aangevallen voelen.
Tommy G
Mountainbiker
Location: specialized epic comp carbon worldcup, specialized stumjumper, Trek 2.5 racefiets

Post by Tommy G »

Streets wrote:ik probeer(de) één keer per week Opwijk- Sint lambrechts woluwe te doen. iets van een 32 km enkel.

da viel altijd goe mee
één keer echt probemen gehad toen ik met den Tommu G een aantal genver-overschotten dienden weg te werken op een jeugdraadvergadering.
dan heb ik "vermoedelijk" heel lang gereden.

Nu ben ik aan het veranderen van werk en zit ik in Brussel centrum
(in de chicago wijk)
vandaag reed ik er net geen 55 minuten over, dus eens ik de kortste route gevonden heb, ziet dat er goed uit om elke dag te proberen.

Wel spijtig genoeg weer geen douches, maar een stinkende coördinator heeft ook zijn charmes =D> =D> =D> =D>

Streets

Ik herinner mij daar nog vaag iets van. Ik peis da ge er toen 3 uur over gedaan hebt. zeker ni slecht met 2,4 promille in uw bloed. :drunk:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Tommy G wrote:
Streets wrote:ik probeer(de) één keer per week Opwijk- Sint lambrechts woluwe te doen. iets van een 32 km enkel.

da viel altijd goe mee
één keer echt probemen gehad toen ik met den Tommu G een aantal genver-overschotten dienden weg te werken op een jeugdraadvergadering.
dan heb ik "vermoedelijk" heel lang gereden.

Nu ben ik aan het veranderen van werk en zit ik in Brussel centrum
(in de chicago wijk)
vandaag reed ik er net geen 55 minuten over, dus eens ik de kortste route gevonden heb, ziet dat er goed uit om elke dag te proberen.

Wel spijtig genoeg weer geen douches, maar een stinkende coördinator heeft ook zijn charmes =D> =D> =D> =D>

Streets

Ik herinner mij daar nog vaag iets van. Ik peis da ge er toen 3 uur over gedaan hebt. zeker ni slecht met 2,4 promille in uw bloed. :drunk:
hehe
idd. maar wel geen jeneverkater de dag nadien. #-o

misschien moeten we nog eens afspreken om samen nog eens te gaan biken, maar dat doen we beter na je trouwfeest heee =D> =D> =D>

Streets
Post Reply