Het is een beetje een inside info place voor bikers... de goede trails en paden moet je via via vernemen van bikers die er al geweest zijn! Of je koopt daar een kompaskaart van het gebied waar een heel deel routes op staan aangeduid (beetje kaartleesskils wel aan te raden natuurlijk)
veel plezier daar en als je een unitedbikers ziet rijden tussen 9 en 29 juli dan ben ik dat!
greetz
bettes
Garda 2006
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Hey Bettes, waar zit je ergens aan het Garda-meer ? Ik zit in Garda van 17 tot 31/7. Misschien kunnen we eens afspreken ter plaatse ?bettes wrote:Het is een beetje een inside info place voor bikers... de goede trails en paden moet je via via vernemen van bikers die er al geweest zijn! Of je koopt daar een kompaskaart van het gebied waar een heel deel routes op staan aangeduid (beetje kaartleesskils wel aan te raden natuurlijk)
veel plezier daar en als je een unitedbikers ziet rijden tussen 9 en 29 juli dan ben ik dat!
greetz
bettes
-
PATS
- Mountainbiker
lago di ledro naast gardameer
ben vorig jaar in pieve di ledro geweest prachtig en niet die riva drukte
is zeer aangenaam voor familie en kinderen s'avonds echte gezelligheid en voor mtb ideaal ga naar infokantoor je krijgt een kaart met routes
ik geloof dat dit rampidiledro genaamd was tremalzopas in routes voorzien grts pats
is zeer aangenaam voor familie en kinderen s'avonds echte gezelligheid en voor mtb ideaal ga naar infokantoor je krijgt een kaart met routes
ik geloof dat dit rampidiledro genaamd was tremalzopas in routes voorzien grts pats
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Ben 10 jaar naeen naar Riva geweest. Dit jaar door omstandigheden niet. Jammer... dit jaar heel wat belangstellingCuri0uS wrote:Ergens gelezen dat een tocht van Riva del Garda naar het Ledromeer zo prachtig zou zijn.
Iemand hier ervaring mee? Is dit offroad ook mogelijk?
Er ligt inderdaad een paadje van Riva naar het Ledro-meer maar het laatste stuk is asfalt.
Over 't algemeen : er zijn wat paadjes om en rond het meer maar er zijn er quasi geen die deftig zijn uitgepijld. Een kaart kopen en improviseren is de boodschap of proberen af te spreken met iemand die de streek kent.
Gekende trajecten met vrijveel bike genoten onder weg zijn. Monte Velo (1000m) Monte Altissimo (2000m) Lago Di Ledro (900m)
Geniet ervan!
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Daar vernoemt ge nu net 3 van de top 10 toeren van het Garda-meer : MountainBIKE heeft vorig jaar zo een klassement opgemaakt en de schoonste toer was volgens hen de Monte Altissimo. Deze tocht wordt beschreven in de Elmar Moser gids nr 11 Nord und Ost.sean braire wrote:Ben 10 jaar naeen naar Riva geweest. Dit jaar door omstandigheden niet. Jammer... dit jaar heel wat belangstellingCuri0uS wrote:Ergens gelezen dat een tocht van Riva del Garda naar het Ledromeer zo prachtig zou zijn.
Iemand hier ervaring mee? Is dit offroad ook mogelijk?![]()
Er ligt inderdaad een paadje van Riva naar het Ledro-meer maar het laatste stuk is asfalt.
Over 't algemeen : er zijn wat paadjes om en rond het meer maar er zijn er quasi geen die deftig zijn uitgepijld. Een kaart kopen en improviseren is de boodschap of proberen af te spreken met iemand die de streek kent.
Gekende trajecten met vrijveel bike genoten onder weg zijn. Monte Velo (1000m) Monte Altissimo (2000m) Lago Di Ledro (900m)
Geniet ervan!
Je gaat met de kabelbaan van Malcesine (92HM, 15€) naar het Funivia Bergstation (1752HM). Van hier mag je even afdalen naar Bocca di Navene (1425meter) om dan naar Bocca de Creer te klimmen (1617meter).
Nu volgt het zwaardere klimwerk naar de top van de Altissimo (2079HM) om vanaf daar terug naar Malcesine af te dalen.
What goes up must come down en daarvoor zijn er honderden mogelijkheden maar allemaal hebben ze 1 ding gemeen : über 2000 Meter Sinkflug mit grandiosen Tiefblicken.
Zelf heb ik deze nog niet gedaan maar ik ben van 19 tot 31 juli in Garda en dat opent perspectieven
Lago di Ledro is gewoon prachtig!Curi0uS wrote:Ergens gelezen dat een tocht van Riva del Garda naar het Ledromeer zo prachtig zou zijn.
We net terug van 9 dagen Riva, schitterend daar!
Bewegwijzering ter plekke is wel een ramp... Koop (of leen) u daar de Moser Bike guide
Foto's kan je hier bewonderen: http://monke2.fotopic.net/c1029840.html
prachtige foto's! kan al niet meer wachten om te vertrekkenMonke wrote:Lago di Ledro is gewoon prachtig!Curi0uS wrote:Ergens gelezen dat een tocht van Riva del Garda naar het Ledromeer zo prachtig zou zijn.
We net terug van 9 dagen Riva, schitterend daar!
![]()
Bewegwijzering ter plekke is wel een ramp... Koop (of leen) u daar de Moser Bike guide
Foto's kan je hier bewonderen: http://monke2.fotopic.net/c1029840.html
hebben die hotels daar ook een bergruimte voor bikes? anders zal m'n bike bij mij in het bed moeten slapen