GRC 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Na de eerste 20 km is er dacht ik om de 10 km een bevoorrading met nootjes, energy bars, ice tea, energy drink etc :-D

De kunst is om jezelf vooral niet te overladen.

Gouden tip : arm- en beenstukken meenemen. Handig bij de start (vanaf 06.00) en als zoals vorig jaar het weer plots 's middags omslaat in ijskoude regen onmisbaar =P~

Ikzelf rijd dit jaar met de Michelin XCR dry². Vorig jaar deden de XCR dry's het perfect. De meeste paden zijn gravel, modder kom je niet al te vaak tegen.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Byorka wrote:Dan kies ik voor 2 bidons met wat repen en gelletjes in de zakken.

Hoe overbrug je de temperatuurverschilllen? Neem je een jasje mee of fiets je er gewoon in je shirt doorheen?
armstukken, windjack en een regenjasje (dat laatste lag vorig jaar mooi naast men kopkussen ipv in de kamelenzak :evil: :oops: ). Mogelijks een extra buff.
Kamelenzak gevuld met een halve liter water als reserve, 2 binnenbanden, bandenlichters, multitool, 1 setje extra remblokjes, een paar w-cupkes, klein busje kettingolie.
Verder gebruik in een drinkebus tijdens lange ritten.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

tgv trainingsgebrek kan 1 van mijn maten nie meegaan; ik heb dus een plaats in de auto over (voorlopig rij ik dus alleen). De rest van de club is dan al ginder. Vertrek vrijdagmorgend...kamperen in Verbier...zaterdagmorgend auto gaan afzetten aan hotel van mijn maten in Veysonnaz en samen terug naar Verbier om te slapen...zondag fietsen van Verbier naar Grimentz :wink: ...we kunnen dan mee met nen auto naar Veysonnaz en vandaar met mijnen auto terug naar Verbier.
Geen busrit dus.

Wie zin heeft, laat gerust iets weten.

Willy
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

kan jammer genoeg ook niet deelnemen ... #-o

iemand interesse in startbewijs 131 km + busreis ?
danman
Mountainbiker

Post by danman »

Ben ondertss ook al ingeschreven, wel maar voor de 76Km ... en met busreis terug.
Ik zoek nog iemand om samen mee op en af te rijden ... ik neem in principe donderdag en vrijdag verlof .... dus zou graag woensdag in de late namiddag willen oprijden ... en wss neem ik maandag ook nog verlof, kwestie van niet teveel te moeten stressen zondag na de rit!!
Dus iemand die nog een plaatsje vrij heeft of nog vervoer zoekt ... laat maar ietske weten!!
PS: ik heb nog geen overnachtingsplaats gereserveerd, maar de kans is reeel dat ik ergens langs de kant naast mijn wagen slaap!
CameleonBike.com
Mountainbiker

Vervoer

Post by CameleonBike.com »

Hallo,

We zijn momenteel met een groepje van 3 (voor de 76km) en rijden met een VW transporter naar daar.
Met 3 personen vooraan zitten lukt net maar het is toch relaxer om met een extra wagen te gaan. In de bestelwagen is plaats voor alle fietsen, mochten we nog extra vervoer hebben dan kunnen we ons transport na de wedstrijd zelf regelen ipv de bus.
De busdienst raad ik niet aan!! fietsen worden enorm beschadigd!!!

Ik zie dat er toch enkele personen alleen rijden dus kunnen wel iets regelen zeker?

Plan: vertrek vrijdagmorgen, aankomst camping 's avonds,
terugrijden maandagmorgen, aankomst maandagavond.

Afspreken kunnen we bijvoorbeeld in Leuven...
Wie gaat er mee??
Bruno
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

jo wrote:
scherpe steven wrote:zo de laatse voorbereidingen en nog eens een paar keer goed doorrijden.
Kan er iemand mij vertellen wat de beste banden keuze is.
ik rij nu op racing ralph van schwalbe.
moet er voor onderweg nog reservemateriaal meegenomen worden en wat neem je dan zoal mee.
Eten & drinken??

veel vragen nog en de spanning stijgt.
de gewoone dingskes he , zoals : bandelichters , binneband , bommekes of pomke , ketttingpons( powerlink of pennekes) , en ne inbus
Da is al wa ik meepak op zo ne marathon , soms een klein busje olie .

Banden da is ieder zij ne keuze : van de 2000 starters zijn er misschien 100 soorten banden .
Python's zijn voor mij de ideale banden .
En Jo, sinds tac... vergeet uw sleutelke niet om de voorste kettingbladmoeren vast te draaien :wink:

Ik ben ook weer zo gek om het beest 'GRC' aan te vallen. Ik heb van m'n leven al wat afgezien, maar 't is toch allemaal platte kak vergeleken met de cristalp. Het eerste jaar moeten opgeven omdat ik te plat was. Vorig jaar stond ik er helemaal. Ik was zelfs voorzien op slechrt weer. Vlak voor Evolène helemaal van tenue gewisseld... waardoor ik dus in driekwartsbroek, winterhandschoenen, thermo-vest, sjaaltje... comfortabel warm in een bibberend peletonnetje zat, maar we mochten niet door. DAMN THAT BITCH. Dit jaar rij ik hem uit en daarna nooit meer.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Jaja, sinds vandaag sta ik ook in de deelnemmerslijst, da ga wa worden :-D
scherpe steven
Mountainbiker

Post by scherpe steven »

Hallo,

Ik ben alleen en ga met de auto naar ginder, te voet zou belachelijk zijn.
Als je wil kan er nog 1 pers. bij. + fiets natuurlijk.

Zou ginder in Verbier op camping willen gaan. Blijkbaar is daar een gratis camping. Is dat daar een beetje te doen of een afrader. wie heeft er al geslapen.

Plan is om donderdagmorgen te vertrekken vanuit Leuven.
Terugkomst maandag morgen.

Als er iemand zin heeft om de kosten te delen graag en een babbelke voor onderweg om elkaar een beetje op te stoken kan nooit kwaad, hé.

greetz scherpe steven
scherpe steven
Mountainbiker

Post by scherpe steven »

Hallo,

Ik ben alleen en ga met de auto naar ginder, te voet zou belachelijk zijn.
Als je wil kan er nog 1 pers. bij. + fiets natuurlijk.

Zou ginder in Verbier op camping willen gaan. Blijkbaar is daar een gratis camping. Is dat daar een beetje te doen of een afrader. wie heeft er al geslapen.

Plan is om donderdagmorgen te vertrekken vanuit Leuven.
Terugkomst maandag morgen.

Als er iemand zin heeft om de kosten te delen graag en een babbelke voor onderweg om elkaar een beetje op te stoken kan nooit kwaad, hé.

greetz scherpe steven
Post Reply