Met de fiets werken in Brussel

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

vandaag voor de eerste keer met m'n nieuwe baanfietsje naar't werk gereden. Wat een verschil tov mtb met slicks!

Langs den demer in werchter wel effe moeten slalommen tussen al de festivalgangers die daar in coma op't straat lagen... :wink: :drunk:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Flowman wrote:Lebbeke - Opstal - Merchtem - Wolvertem - naast A12 tot aan Van Praet - dan richting Vrt en zo tot in Evere (32km)

Soms neem ik op de terugweg aan Van Praet het kanaal tot aan de Schelde en dan via het Schelde tot in Baasrode om zo naar Lebbeke te rijden (65km)

Als er mensen zijn die het stuk in Brussel via een rustigere weg kennen of ongeveer hetzelfde traject doen mogen gerust iets laten weten.
ik weet wel wat binnenwegjes om van opwijk tot aan de van praetbrug te rijden.
enkel door de marie christina moet ik door

pb't maar als ge eens wil meerijden
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ik probeer(de) één keer per week Opwijk- Sint lambrechts woluwe te doen. iets van een 32 km enkel.

da viel altijd goe mee
één keer echt probemen gehad toen ik met den Tommu G een aantal genver-overschotten dienden weg te werken op een jeugdraadvergadering.
dan heb ik "vermoedelijk" heel lang gereden.

Nu ben ik aan het veranderen van werk en zit ik in Brussel centrum
(in de chicago wijk)
vandaag reed ik er net geen 55 minuten over, dus eens ik de kortste route gevonden heb, ziet dat er goed uit om elke dag te proberen.

Wel spijtig genoeg weer geen douches, maar een stinkende coördinator heeft ook zijn charmes =D> =D> =D> =D>

Streets
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

Tommy G wrote:. Alleen door t centrum rijden ga echt ni vooruit (moet hier meestal door want ik woon in St P Woluwe en de meeste scholen waaraan ik les geef liggen aan de andere kant van BXL)
via de tunnels heb je geen lichten heee
maar dat kan enkel als de truckers Brussel nog eens platleggen :drunk: :drunk:
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

Tom wrote:KVV Brussel (Wetstraat)

2à3 maal per week vanuit Opwijk, langs Kanaal, Antwerpessteenweg & Botanique omhoog.
Douches/sportzaal aanwezig.
langs het kanaal??

rij jij dan tot aan de verbrande brug??
langs welke kant van het kanaal rij je dan?
want ik zou wel eens willen weten of je langd te linkerzijde van het kanaal tot aan de van praetbrug kan rijden??
dat lijkt wel een beestig trajectje te zijn

Streets
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

ha ja
nog iets
na al die berichtjes

BRUSSEL RULES

Streets
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Streets wrote:

2à3 maal per week vanuit Opwijk, langs Kanaal, Antwerpessteenweg & Botanique omhoog.
langs het kanaal??

want ik zou wel eens willen weten of je langd te linkerzijde van het kanaal tot aan de van praetbrug kan rijden??

Streets
Langs het kanaal ? Echt niet aan te raden. Vorige week Brussel eens doork(r)uist voor de lol van Anderlecht tot Vilvoorde langs het kanaal. Niet te doen met al dat éénrichtingsverkeer langs het kanaal en aan de bruggen word je af en toe zot van al die wegen die er toekomen. Gemiddelde van 15 km/h (met het stuk van de Louizalaan tot aan Anderlecht erbij).
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

pvandebe wrote:
Streets wrote:

langs het kanaal??

want ik zou wel eens willen weten of je langs te linkerzijde van het kanaal tot aan de van praetbrug kan rijden??

Streets
van Anderlecht tot Vilvoorde langs het kanaal.
en langs welke kant van het kanaal ben je dan gereden?
langs de rechterzijde, richting vilvoorde? hier moet je toch langsheen het kanaal kunnen rijden of sluiten die bedrijven hun perceeltje volledig af tot aan het kanaal met draad??
de linkerzijde (richting vilvoorde) lijkt mij een raceparkoers te zijn voor de otto's

mischien moet ik eens langs daar passeren

streets
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Hier bij de grootste werkgever van ons land zijn er reorganisaties op komst...de kazerne te Tervuren zal gesloten worden +/-medio half/eind 2007.
Ikzelf doe dan in alle waarschijnlijkheid mutatie naar de KMS(koninklijke militaire school) aan het jubelpark te Brussel.
Dan zal ik ook gedwongen worden naar Brussel te biken Tervuren-Brussel en terug iedere dag.
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

finux wrote:Hier bij de grootste werkgever van ons land zijn er reorganisaties op komst...de kazerne te Tervuren zal gesloten worden +/-medio half/eind 2007.
Ikzelf doe dan in alle waarschijnlijkheid mutatie naar de KMS(koninklijke militaire school) aan het jubelpark te Brussel.
Dan zal ik ook gedwongen worden naar Brussel te biken Tervuren-Brussel en terug iedere dag.
das niet echt ver heee
als je wat fysiek zal willen opbouwen, zul je moeten rondrijden door het zoniënwoud.

streets
Post Reply