Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

quote]Is dat eigenlijk wel mogelijk om daar met de fiets naar boven te rijden als je vanuit die richting komt?[/quote]

Meestal wordt er vroeger het bos ingegaan. Als je na het vals plat aan Den Brink even doorgaat kan je rechts ongeveer 45° het bos in zonder klim.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Heb er dat ook al vele zien doen.
Waarom eigenlijk? Bang voor een klimmeke ?
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Inderdaad, dat klimmetje!

Had daar eigenlijk nog niet aan gedacht om een stukje door te rijden, oops. :oops: En dus niet bang voor een klimmetje, gewoon niet verder nagedacht. Kan gebeuren hè. :oops:

Ja, ik dacht eigenlijk ook al dat je vroeger in het bos kon. Toen ik daar was gaan rijden, ik denk een tweetal weken geleden, was er net een toertocht geweest en die ging al vroeger het bos in waarna ik die pijltjes ook weer op het mountainbikeparcours zag. Maar ik vermoed dat deze klim dan veel toffer is, anders is het weinig logisch dat ze die helling in het parcours hebben zitten.

Ik zal hem morgen eens proberen! :-D
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Zeker doen.
Als het niet lukt, omkeren en nog eens proberen. Ik heb dat in het begin ook gedaan.
Bennydel
Mountainbiker

Post by Bennydel »

Ik bedoelde inderdaad dat klimmetje. Volgende keer eens proberen door eerst stukje rechtdoor te rijden.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Stukske omrijden om een aanloop te pakken [-X , zo zulde nooit iets bijleren.

Voor dat hellingske, nog op de betonbaan, zien dat je versnelling laag genoeg staat voor je de bocht pakt. Voor een beginner mag dat gerust het kleinst blad vooraan zijn.
Met de poep op het puntje van uw zadel gaan zitten, gelijktijdig met de kop naar voor proberen een gat in de voorband te bijten (nog steeds met de kont op het zadel) en dan maar peddelen, ge zult wel boven geraken. Na een paar keer oefenen zal dat bergske geen scheet meer voorstellen.

Dat gat in de voorband bijten niet te letterlijk nemen, want ik wil geen accidenten op mijn geweten.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

naar welke kant staan die pijltjes op dat klimmeke? want het kan daar soms wel is gevaarlijk worden denk ik.
als je bij de rode uit de modderige strook komt, draai ik na enkele meters, links naar boven, om zo naast het kerkhof te komen, en dan dat klimmetje in afdaling neem. :oops: vind het stukje over de parking wat saai.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

naar welke kant staan die pijltjes op dat klimmeke? want het kan daar soms wel is gevaarlijk worden denk ik.
eh, naar boven. #-o
als jij daar naar beneden wilt vlammen tegen de richting in, zal jij toch moeten opletten dat jij niemand in gevaar brengt.
Kan je niet een ander afdalingske pakken daar in de buurt? Er valt daar toch nog wel genoeg te spelen.
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

Nielskie wrote:
eh, naar boven. #-o
als jij daar naar beneden wilt vlammen tegen de richting in, zal jij toch moeten opletten dat jij niemand in gevaar brengt.
Kan je niet een ander afdalingske pakken daar in de buurt? Er valt daar toch nog wel genoeg te spelen.
bij mijn weten is het toegelaten om uit de andere richting te komen, het is niet omdat er daar een route ligt, dat je deze ook moet volgen! Je kan beter je rijrichting in de gaten houden dan te letten op je gemiddelde snelheid.
Grtz
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik zal mij daar nu wel rustig inhouden hoor. zo snel kunt ge daar toch niet gaan. iets scherper als 90 graden ineens naar rechts. :roll:
Post Reply