Crossmax ES?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Tomski
Mountainbiker

Crossmax ES?

Post by Tomski »

Op de foto van Ludovic Dubau(de voorlaatste) kan je zien dat hij met een paar wielen rijd dat sterk op de Ksyrium ES wielen lijkt van mavic ik veronderstel dat dit crossmax Es wielen zijn.

http://www.canadiancyclist.com/races06/ ... /index.htm
Last edited by Tomski on Sun 12 Nov 2006 17:35, edited 1 time in total.
bengie
Mountainbiker
Location: Kona King Kikapu :: RS Reba Race :: Sram X.0 - X.9 :: Crossmax SL :: Formula Oro K24 :: RF Evolve XC

Post by bengie »

mmmm die zien er speciaal uit.

ik weet dat momenteel F. Meirhaeghe en J. Absalon met prototypes rijden van de Crossmax SL 2007 (één goud-gele spaak in hun wiel) en dat er in 2007 nog één extra tussenreeks komt bij Mavic.
Iets tussen de SL en de XL geloof ik
Ergens gelezen in een Frans VTT magazine maar ik zou het nog eens moeten opzoeken
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

Image
bengie
Mountainbiker
Location: Kona King Kikapu :: RS Reba Race :: Sram X.0 - X.9 :: Crossmax SL :: Formula Oro K24 :: RF Evolve XC

Post by bengie »

heb er even dat Frans VTT magazine bijgehaald :

versie 2007 :
Xmax SL = wielenset weegt 1520g = 150g minder dan de 2006 versie en 10g minder dan de XTR 2007
enkel bestemd voor XC
nog wat wijzigingen aan velgbreedte/ -dikte
geoptimaliseerde spaakplaatsing op achterwiel en verbeterde vrijwiel
Xmax SLR = enkel voor velgremmen met een totaalgewicht <1.5kg
naaf in carbon met alu flanken
Xmax Enduro - Xmax Ride = voor enduro gebruik
Xmax ST (SingleTrack) = marathon = lichtere versie dan de enduro
Xmax SX (SuperCross) = extreme enduro of 4X
Xmax DeeTraks en DeeMax = freeride en DH
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

Hier ook (een klein beetje) info er over: http://www.rouesartisanales.com/article-3134195.html
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

bengie wrote:heb er even dat Frans VTT magazine bijgehaald :

Die op de foto is een schijfrem versie van de slr. Toch wel een mooi setje wielen maar of ze ook goed zijn?Ik Had vorigjaar de xmax sl disc en ik vond ze nogal slapjes.
bengie
Mountainbiker

Post by bengie »

Tomski wrote:
bengie wrote:heb er even dat Frans VTT magazine bijgehaald :

Die op de foto is een schijfrem versie van de slr. Toch wel een mooi setje wielen maar of ze ook goed zijn?Ik Had vorigjaar de xmax sl disc en ik vond ze nogal slapjes.
ik zie nu ook dat er op die wielen SLR staat en dit terwijl ie met disc rijdt.
Ik weet ook niet hoe correct de info van dat magazine is hé.

De Xmax SL disc slapjes ? oeps ik hoop dak ni dezelfden indruk ga hebben want ik net zo'n setje besteld [-o<
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Hier nog ewa info:

Voor modeljaar 2007 vervangt Mavic bijna alle mountainbikewielen. Bovenin het programma heeft Mavic een nieuw topmodel, de Crossmax SLR in zowel een velgrem- als een schijfrem -uitvoering. Het uiterlijk komt sterk overeen met de Ksyrium ES-wegwielen, zwart met een rode spaak en rode naven dus. De snelspanner heeft een titanium as. Belangrijk ten opzichte van de vorige Crossmax SL is dat de SLR een smallere velg heeft die lichter en stijver is. Ook de spaken zijn lichter geworden, terwijl de sterkte gehandhaafd is. En de naaf is verbeterd, wat goed is voor een lager gewicht, maar ook voor meer stijfheid van het hele wiel zorgt. De nieuwe Crossmax SL is gelijk aan de SLR, maar heeft een zilverkleurig uiterlijk en geen titanium snelspanners. De Crossmax XL wordt opgevolgd door de Crossmax ST. Het speciale is dat dit wiel sterker en stijver is dan de XL, terwijl het gewicht onder dat van de vorige Crossmax SL ligt! De ST heeft een iets dikkere velg en het setje is bedoeld voor algemener gebruik. Een heel nieuwe wielenset is de Crosstrail, die net onder de ST in het programma zit. In plaats van aluminium spaken heeft de Crosstrail platte stalen spaken. De velg is net als bij de luxere wielen ook uitgefreesd tussen de spaken in, wat een zeer speciaal uiterlijk geeft.

Bron: nieuwsbrief John Knoops http://www.johnknoops.nl/
Pietje
Mountainbiker

Post by Pietje »

wanneer komt de 2007-reeks op de markt?
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

schoon wielen!!

maar die prijzen....
Post Reply