Ik ben gisteren daar geweest, en het parours ligt er schitterend bij.
Zowel rood als groen.
Prachtig routes daar
Een verslag en foto's kan je vinden op:
www.mtb-freak.be
Er waren daar nog verschillende bikers.
Ik was er alleen en had een blauw scott tenue aan.
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Vandaag weer eens wat km's gaan afmalen in Herentals.
Weer heerlijk bike daar.
Op de groene route ligt wel wat veel mulle zand.
Waarschijnlijk door de machines die er aan het werk zijn.
Er waren overigens vele bikers daar. Mensen van het forum?
Er stond ook een oude witte ford TRansit met een sticker op van Mountainbike.be
Die 3 jonge gasten hebben een tijd achter ons gereden in het begin. Ze hebben ons toen ingehaald en de groene route gedaan, terwijl wij de rode aanhielden.
Mensen van hier?
Weer heerlijk bike daar.
Op de groene route ligt wel wat veel mulle zand.
Waarschijnlijk door de machines die er aan het werk zijn.
Er waren overigens vele bikers daar. Mensen van het forum?
Er stond ook een oude witte ford TRansit met een sticker op van Mountainbike.be
Die 3 jonge gasten hebben een tijd achter ons gereden in het begin. Ze hebben ons toen ingehaald en de groene route gedaan, terwijl wij de rode aanhielden.
Mensen van hier?
Vandaag ook nog eens de volledige route gereden.
De meeste stukken lagen er goed bij. Hier en daar nog wat spoorvorming van het rooien.
Het mulle zand begint wel aan z'n opmars. Het is goed te zien dat het goed weer aan het worden is.
Nog 7 andere bikers(ster) tegengekomen. Bij het vertrek in Herentals (10h00) was een koppel net hun MTB's aan het uitladen. Denk dat ik ze later nog eens voorbijgestoken ben (man had geel fluovestje aan en reed op een rode bike). Dan nog een heel jonge gast voorbijgegaan aan het begin van de groene route (die reeds met riempjes - levensgevaarlijk, want hij reeds met de haak onderaan het pedaal - als je daar mee blijft vastzitten!!).
Op de terugweg nog 3 mannen (2 oudere en 1 jongere) voorbijgegaan. Aan het begin van de rode route iemand voorbijgestoken met een wit t-shirt aan.
Het was weer plezant en perfect weer, niet te warm of te koud.
De meeste stukken lagen er goed bij. Hier en daar nog wat spoorvorming van het rooien.
Het mulle zand begint wel aan z'n opmars. Het is goed te zien dat het goed weer aan het worden is.
Nog 7 andere bikers(ster) tegengekomen. Bij het vertrek in Herentals (10h00) was een koppel net hun MTB's aan het uitladen. Denk dat ik ze later nog eens voorbijgestoken ben (man had geel fluovestje aan en reed op een rode bike). Dan nog een heel jonge gast voorbijgegaan aan het begin van de groene route (die reeds met riempjes - levensgevaarlijk, want hij reeds met de haak onderaan het pedaal - als je daar mee blijft vastzitten!!).
Op de terugweg nog 3 mannen (2 oudere en 1 jongere) voorbijgegaan. Aan het begin van de rode route iemand voorbijgestoken met een wit t-shirt aan.
Het was weer plezant en perfect weer, niet te warm of te koud.
Als beginneling de volledige route eens gedaan.
Blauw: makkelijkste route --> volledig te doen, zelfs door de "zandbak" geraakt.
Rood: enkel bij het opdraaien vanaf de betonweg lang de spoorweg naar het bos moeten afstappen (die bocht van 180°).
Groen: begint veel zand te liggen op de single tracks net voor het meertje. Daar was een heuveltje vol met zand waar ik niet op geraakte.
Blauw: makkelijkste route --> volledig te doen, zelfs door de "zandbak" geraakt.
Rood: enkel bij het opdraaien vanaf de betonweg lang de spoorweg naar het bos moeten afstappen (die bocht van 180°).
Groen: begint veel zand te liggen op de single tracks net voor het meertje. Daar was een heuveltje vol met zand waar ik niet op geraakte.
vandaag niet af moeten stappen. ferm doorgpeerd. alles ligt er goed bij. hier en daar wat mulle zand. 26.8 gemiddeld. nog nooit zo snel gereden daar. het was wel kapot gaan. dat stukje op de rode (vanaf die klim bestaande uit klinkers) tot als je terug rechts bergop op de groene draait is een vreselijk snel stukje vind ik. constant 35 gereden. het was afzien!
Als ook beginneling vind ik groen eerlijk gezegd toch een heel pak makkelijker dan blauw. Bij blauw geraak ik meestal niet door de modderstrook zonder afstappen en van de 3 opeenvolgende hellingen geraak ik er maximum 2 op. Bovendien kan ik enkel blijven rijden bij de put als ik hem omzeil, maar ben nog nooit door de put zelf geraakt/Bennydel wrote:Als beginneling de volledige route eens gedaan.
Bij groen moet ik bijna nooit afstappen.
Rood heb ik tot nu toe 1x op mijn palmares staan. Enkel waar je rechts omhoog het bos moet indraaien moest ik afstappen. Is dat eigenlijk wel mogelijk om daar met de fiets naar boven te rijden als je vanuit die richting komt?
Tuurlijk is dat mogelijk.Stud wrote:Is dat eigenlijk wel mogelijk om daar met de fiets naar boven te rijden als je vanuit die richting komt?Bennydel wrote:Als beginneling de volledige route eens gedaan.
Rij anders eens een beetje verder door en dan omdraaien.
Je begint dan recht aan de klim.
Jullie bedoelen toch dit klimmetje hé ?