bikers gezocht regio turnhout

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

de vallende mountainbiker wrote:ik rijd met een kameraad normaal woensdag rond 19.17 de 3 lussen in herentals-kasterlee- lichtaart als wekelijkse training dus ons kan je daar mss wel tegenkomen...maar wij trainen momenteel voor de powerman in augustus dus van rustig aan is er geen sprake [-X [-X
nee dank u, zal jullie toch niet kunnen bijhouden.
nog andere kandidaten die me al wa trukjes en tips kunnen geven en mijne cube ltd team mee willen gaan inzegenen :p

ps: heb nog wel geen helm dus ga het voorzichtig doen.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

devil biker wrote:ps: iemand nog tip i.v.m diefstal beveiliging (slot, graveren,... )
Graveren is niet altijd aan te raden, het zou kunnen dat je daardoor je kadergarantie verliest.

Tegenwoordig worden er ook onverwijderbare stickers gebruikt ... die zijn geen probleem!

Het eerste dat je thuis best doet is kijken onderaan de kader ter hoogte van de trapas naar de serienummer van je fiets, noteer deze en steek het bij je factuur (en goed bijhouden). Kijk ook even naar de serienummer van je voorvork (een sticker aan de binnenzijde van de vork) en noteer deze ook bij op het papier.

Deze twee zaken zijn geen diefstalpreventie, maar als je die kunt geven bij diefstal, is de kans op terugvinden al iets groter ... of als je hem zelf hebt teruggevonden heb je toch de bewijzen (factuur met serienummers) zwart op wit.

Diefstalpreventie:

* Laat uw fiets altijd slotvast achter, ook al bent u maar even weg.
* Maak uw fiets met het frame (!) vast aan een vast voorwerp dat dieven niet kunnen verplaatsen, zeker wanneer u voor langere tijd parkeert. Liefst een fietsenstalling, maar een paal is ook mogelijk. Maakt u enkel de wielen vast aan het frame, dan kan men uw fiets oppakken en inladen.
* Ideaal is zowel het frame als de beide wielen vastmaken. Indien u enkel een wiel vastmaakt, kan men nog altijd met uw fiets zonder wiel gaan lopen. Als uw wielen vleugelmoeren hebben, legt u ze ook best vast.
* Gebruik een degelijk fietsslot en liefst zelfs twee verschillende sloten. Twee sloten kraken kost meer tijd, en dat heeft een dief meestal niet. Beter geen cijferslot gebruiken (beter dan geen en voor korte parkeertijd ok).
* Als u een kettingslot (of krulkabelslot) gebruikt, bevestig dat dan hoog en los. Hoog van de grond bemoeilijkt immers het gebruik van een betonschaar en doorzagen is moeilijker wanneer het slot los hangt. Als een kettingslot tegen de grond hangt, kan de grond als steun gebruikt worden om het slot te breken.
* Een beugelslot hangt u best zo laag mogelijk. Vul de ruimte binnen de beugels zoveel mogelijk op.
* Stal uw fiets zoveel mogelijk op plaatsen waar veel voorbijgangers komen en waar een goede verlichting is. Zo is er een voortdurende sociale controle. Bewaakte stallingen vormen uiteraard de beste garantie tegen fietsdiefstal.
* Laat niets achter aan de fiets. Toebehoren als fietspomp of fietscomputer, drinkbus en afneembare verlichting haalt u best van uw fiets wanneer u voor langere tijd wil parkeren.
* Verander geregeld de stalplaats van uw fiets. Iedere dag op dezelfde plaats maakt het een dief makkelijker.
* Doe in geval van diefstal onmiddellijk aangifte bij de politie. Neem de gegevens van je fiets, je factuur en eventueel foto's mee naar het politiebureel.

Ben.

PS : Veel geluk met je bike, we spreken hier nog wel eens af!
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

gan zondag in kastel rijden in de voormiddag met gizmobiker.
mijn eerste keer :-D .
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hey

zijn er bikers die ook tijdens de week kunnen gaan biken.
ik heb geregeld dagen dat ik kan tijdens de week en anders zondag :-)
weet me maar eens te zeggen wanneer gullie gaan dan k mss eens mee gaan biken

groetjes
kriskras
Mountainbiker

Post by kriskras »

Hoi mannen
ik ben een beginnende mtb'er van 40 jaar jong :P .
Woon te Dessel en zoek ook enkele mtb'ers om eens te gaan biken.
Hier in Dessel 3 bloso toeren, op verplaatsing ga ik ook mee.
Geef enkele data door zodat ik m'n tijdplanning kan maken.
Alvast bedankt en hopelijk tot binnenkort.

greeeeeeeeetz
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

ik en gizmobiker gaan zondag de route van kastel doen :-)
wie goesting heeft kan mee we zullen rond 10u30 voorbij de mast zoefen

groetels
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Kriskras, welkom op 't forum!

Die van 40 jaar da zijn meestal de taaiste!!!!

Ik ben 30 jaar jong ... dus moet vermoedelijk nog wat taaier worden om u te volgen!

Ik zou één dezer wel in Dessel (of elders ... Reusel is ook tof) willen gaan rijden ... ik heb echter een behoorlijk wisselvallig werkschema ...

Ik zou zeggen stel maar een dag voor ... bij mooi weer (in 't weekend) zijn er altijd wel die op de kar springen.

Als ik kan ga 'k zeker mee!

Ik denk dat als ge volgende week zondag (09/07) gaat, ge meer volk zult hebben, den dichtst bijzijnde TT is dan in Heusden (of As). Ik kan dan alleszins mee.

Ben.

PS: Dan enkel het uur nog voorstellen en kiezen tussen Dessel, Kasterlee of Reusel!

PPS: Is er iemand die de toer van Reusel al eens aan die van Bladel (en ev. Eersel) geregen heeft? Ik ben de vorige keer in Reusel precies geen splitsing tegengekomen en 15 km is maar een kort toerke.
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

Ik heb in reusel zwart en groen gedaan en tegen dat ik thuis was had 75km gedaan.
Der is wel een splitsing :wink:
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

XeRpiO wrote:Ik heb in reusel zwart en groen gedaan en tegen dat ik thuis was had 75km gedaan.
Der is wel een splitsing :wink:
Ik geloof u wel ... maar ik vond ze niet ... te hard aan 't rijden weeral :wink:

Ben.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hey op zondag kan ik meestal ook mee gaan en in de week heb ik ook heel wat tijd (of k moest ineens een job hebbe in de verzorgingsector :) )
als ge een datum voorsteld en ik kan dan spring ik op mijn stalen ross en kom ik af.
Post Reply