vanaf houffalize heb je tal van mogelijkheden.
kzou zeggen, een gedetaileerde kaart nemen en zelf routes uitstippelen.
je gaat dagen te kort komen.
Houffalize
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Nick,
Ik heb daar regelmatig mooie tochtjes gemaakt. Ik heb een prachtig parcours op kaart uitgetekend via kleine wegeltjes.
Te vinden op m'n site : http://users.telenet.be/REUVISNDJ/NDJParcours.html
30 hellingen tocht : Hotton - Houffalize : 130 km.
Misschien dat Barvaux-Houffalize-Barvaux nog op de weg uitgepijld staat !
(BHB ??). Is ook een parcours van ongeveer 120 km.
Of vertrekken via vallei richting La Roche.
Na 7 km linksaf helling naar Bonnerue en daar de pijltjes TBT volgen. Dan kan je ook al een mooi toerke maken. Maar niet vergeten terug te komen omgeving Salmchateau (na 90km)! ! zoek parcours Tilff-Bast-Tilff elders.
Na de eerste helling boven tref je boven waarschijnlijk 2 mogelijkheden aan. Rechtsaf is richting Bastogne en links (rechtdoor) is 't andere jaar wanneer men maar tot Houffalize gaat !
Als we de weerman mogen geloven gaat 't volgende week wel fris worden.
Alleszins, amusement.
Willy
Ik heb daar regelmatig mooie tochtjes gemaakt. Ik heb een prachtig parcours op kaart uitgetekend via kleine wegeltjes.
Te vinden op m'n site : http://users.telenet.be/REUVISNDJ/NDJParcours.html
30 hellingen tocht : Hotton - Houffalize : 130 km.
Misschien dat Barvaux-Houffalize-Barvaux nog op de weg uitgepijld staat !
(BHB ??). Is ook een parcours van ongeveer 120 km.
Of vertrekken via vallei richting La Roche.
Na 7 km linksaf helling naar Bonnerue en daar de pijltjes TBT volgen. Dan kan je ook al een mooi toerke maken. Maar niet vergeten terug te komen omgeving Salmchateau (na 90km)! ! zoek parcours Tilff-Bast-Tilff elders.
Na de eerste helling boven tref je boven waarschijnlijk 2 mogelijkheden aan. Rechtsaf is richting Bastogne en links (rechtdoor) is 't andere jaar wanneer men maar tot Houffalize gaat !
Als we de weerman mogen geloven gaat 't volgende week wel fris worden.
Alleszins, amusement.
Willy
Bedankt voor de reacties.
Zelf had ik een route uitgestippeld in de driehoek Houffalize-Grand Halleux-Sankt Vith. Ik weet niet of daar speciale heuveltjes of dergelijke zijn maar dat leek me makkelijk te volgen.
Willy, u kaartje ga ik zeker afdrukken en ter plaatse eens bestuderen met mijn vader. 30 hellingen
, dat spreekt mij wel aan.
Van de modder heb ik ook wel wat schrik, als je ziet wat we in Thieusies voorgeschoteld kregen
. Maar als het echt te erg is, rijden we wat meer op de baan.
Zelf had ik een route uitgestippeld in de driehoek Houffalize-Grand Halleux-Sankt Vith. Ik weet niet of daar speciale heuveltjes of dergelijke zijn maar dat leek me makkelijk te volgen.
Willy, u kaartje ga ik zeker afdrukken en ter plaatse eens bestuderen met mijn vader. 30 hellingen
Van de modder heb ik ook wel wat schrik, als je ziet wat we in Thieusies voorgeschoteld kregen
- Splenter
- Mountainbiker
Goed nieuws (denk ik...): er komen een aantal nieuwe routes rond houffalize!
Deze winter kregen we te horen dat er nieuwe fietskaarten kwamen voor houffalize en dat er dus wat routes herwerkt gingen worden. Her en der heb ik nu al nieuwe bepijling gezien die wijzen op splinternieuwe parcours!
Ik hou jullie op de hoogte!
Deze winter kregen we te horen dat er nieuwe fietskaarten kwamen voor houffalize en dat er dus wat routes herwerkt gingen worden. Her en der heb ik nu al nieuwe bepijling gezien die wijzen op splinternieuwe parcours!
Ik hou jullie op de hoogte!
Route nr 3 is soms nog moeilijk te herkennen door het actieve bosbeheer van Wallonië (lees: de helft van het bos is gekapt) en de doortocht door het riviertje na 7km is vervangen door een brug
Door de zware tractorbanden van het eerder genoemde bosbeheer zijn de paden er nog iets technischer op geworden
Door de zware tractorbanden van het eerder genoemde bosbeheer zijn de paden er nog iets technischer op geworden