Rhodos

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
Bandanalain
Mountainbiker

Rhodos

Post by Bandanalain »

Wij brengen onze vakantie door in rhodos (griekenland).
Heeft iemand meer informatie wat betreft mtb.
Waar kun je bvb treffelijke mountainbikes huren?
Goofman
Mountainbiker

Post by Goofman »

Is een oud topic, maar ik ben ook wel geintereseerd hierin. Wij zitten volgende week op Rhodos en wanneer er nu goede MTB's verhuurd blijken te worden dan neem ik m'n fietskleding mee. Iemand informatie?
Isa'tse
Mountainbiker

Post by Isa'tse »

Haai,

En? Kunnen MTB op Rhodos?

Mijn vriend en ik trekken misschien in september nog naar Rhodos... Mijn enige voorwaarde is dat ik daar kan biken...

N beetje info is dus meer dan welkom ;-)
valc
Mountainbiker

Post by valc »

ik ben enkele jaren geleden op Rhodos (kiothari, nog wat verder dan Lindos) gaan biken ,prima hotel vd Mitsis groep. Tegenover ons hotel kon je toen Scott bikes huren in het seizoen, wij waren er al begin april dus zoals steeds eigen bike in de kartonnen doos en op het vliegtuig. 't is wat gedoe maar al bij al valt dat goed mee als je het eenmaal kent
Die streek is ideaal voor avontuurlijke verkenningstochten , redelijk heuvelachtig (niet echt bergachtig dus hoogteprofielen zijn goed te doen als je regelmatig een flinke toertocht doet)en eenmaal je van de kustweg het binnenland intrekt ben je volledig op jezelf aangewezen.Kaartmateriaal van het binnenland heb ik indertijd niet gevonden dus je beschikt best over wat orientatievermogen (dat wil zeggen je moet minstens weten aan welke kant de zee ligt en dan welke richting je hotel is), onderweg inlichtingen vragen kan je vergeten, bijna nooit kwam ik iemand tegen dus best niet alleen erop uit trekken ,gsm dekking was er eenmaal weg van de kust niet en als ik al eens een herder of boer zag spraken ze geen woord over de grens (je bent tenslotte dan ook in hun land en mijn uitspraak van de griekse plaatsnamen was blijkbaar ook niet denderend).
Samen met cyprus (Paphos regio) voor mij wel een van de mooiste MTB-weken die ik al gedaan heb.
Post Reply