Maakte ze bij magura ooit niet reclame, da ge der desnoods bier kon in gooien? 'k Herinner mij precies zoiets vaag :)manitou. wrote:je kan zelfs bij noodzaak er gewoon water indoen
ik ken iemand die dat heeft gedaan bij zijn HS33 bij gebrek aan mineraal olie
op een trektocht
twee dagen heeft die zo gereden en dan bij een lbs er terug maguraolie laten indoen
dit werkte zonder problemen ok minder remkracht maar geen nadeleige gevolgen voor de remmen
Schijfrem oververhit
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- portugeesje
- Mountainbiker
Post by portugeesje »
nu dat zou pas verspilling zijn...Maakte ze bij magura ooit niet reclame, da ge der desnoods bier kon in gooien? 'k Herinner mij precies zoiets vaag :)
grtz manuel
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
-
VdB
- Mountainbiker
Hoe gevoelig zijn schijfremmen eigenlijk aan oververhitten? Is dat iets dat frequent voorkomt, of enkel bij lange tijd (minuten aan een stuk) slepend remmen?
Deze zomer gaan wij met de tandem fietsen in de streek rond Barcelonette. Er staan een aantal serieuze cols op het programma, en met de tandem is het de eerste keer in de cols. Onze tandem is uitgerust met Magura Louise en we rijden uitsluitend op de weg.
Is het risico op oververhitte schijfremmen groot in dergelijke gevallen, of volstaat het om pompend te remmen en de fiets telkens even te laten bollen?
Deze zomer gaan wij met de tandem fietsen in de streek rond Barcelonette. Er staan een aantal serieuze cols op het programma, en met de tandem is het de eerste keer in de cols. Onze tandem is uitgerust met Magura Louise en we rijden uitsluitend op de weg.
Is het risico op oververhitte schijfremmen groot in dergelijke gevallen, of volstaat het om pompend te remmen en de fiets telkens even te laten bollen?
-
stef78
- Mountainbiker
heb de mijne vorige week onlucht (avid juicy5) fel overdreven met de prijs : 48euro kwijt voor enkel de onluchtingsset zonder dichtingen...vin ik schande.
kwestie van het zelf plaatsen van zulke remmen : heb daar 50euro aan uitgegegeven had het beter allemaal zelf gedaan is achteraf gezien heel simpel (staat super uitgelegd, in het nederlands !)
kwestie van het zelf plaatsen van zulke remmen : heb daar 50euro aan uitgegegeven had het beter allemaal zelf gedaan is achteraf gezien heel simpel (staat super uitgelegd, in het nederlands !)
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
je moet pompend remmen, en niet slepend remmen, dan zal je van overhitten geen last krijgen.VdB wrote:Hoe gevoelig zijn schijfremmen eigenlijk aan oververhitten? Is dat iets dat frequent voorkomt, of enkel bij lange tijd (minuten aan een stuk) slepend remmen?
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Zo jongens nou weer even aardig tegen elkaar.
Ik heb namelijk nog een vraag. Ik heb geen ervaring met schijven, ja een kwartiertje op een MTB baantje.
Ik heb nu HS33 remmen en in de alpen heb ik meerdere malen een afdaling gereden van 2900m naar 900 m 2000 meter dalen met gem 8% ruim twintig minuten dalen op graven met haarspeldbochten. Ik heb de eerste keer steeds zitten wachten wanneer de boel minder ging remmen maar het gebeurde niet beneden kon ik de velgen niet meer aanraken maar niet van fading of snel slijten van de blokken ik heb ruim 600km in de alpen gereden en de zwarte remblokken waren nog niet eens voor de helft versleten.
Mijn vraag zijn schijven echt nog beter?
Ik heb namelijk nog een vraag. Ik heb geen ervaring met schijven, ja een kwartiertje op een MTB baantje.
Ik heb nu HS33 remmen en in de alpen heb ik meerdere malen een afdaling gereden van 2900m naar 900 m 2000 meter dalen met gem 8% ruim twintig minuten dalen op graven met haarspeldbochten. Ik heb de eerste keer steeds zitten wachten wanneer de boel minder ging remmen maar het gebeurde niet beneden kon ik de velgen niet meer aanraken maar niet van fading of snel slijten van de blokken ik heb ruim 600km in de alpen gereden en de zwarte remblokken waren nog niet eens voor de helft versleten.
Mijn vraag zijn schijven echt nog beter?
- mo6
- Mountainbiker
@ VdB
Met die tandem zou ik toch oppassen. Magura Louise is goed maar heeft toch zijn beperkingen. Ik ben net terug van de Passportes du Soleil en heb op zaterdag tijdens de grote rit mijn Louise'kes behoorlijk geroken.
De rit was waarschijnlijk extremer maar ik heb niet met een tandem gereden.
Ik heb dan ook op zondag vooraan onmiddellijk een grotere schijf laten steken.
Dit is aangepast d.m.v. een adapter tussen klauw en vork, de remhendel en klauw zijn hetzelfde gebleven. Eigenlijk is de Louise nu een Louise FR geworden. Want blijkbaar is een Louise FR hetzelfde, mechanisch gezien, als een gewone Louise. Alleen dat de FR gebruik maakt van een 18cm schijf.
Na het inremmen heb ik de volgende dagen het verschil alleszins gemerkt.
Het is maar dat je weet dat je je remvermogen kunt upgraden zonder dat jeje een volledig stel nieuwe remmen moet aanschaffen.
Greetz
Met die tandem zou ik toch oppassen. Magura Louise is goed maar heeft toch zijn beperkingen. Ik ben net terug van de Passportes du Soleil en heb op zaterdag tijdens de grote rit mijn Louise'kes behoorlijk geroken.
De rit was waarschijnlijk extremer maar ik heb niet met een tandem gereden.
Ik heb dan ook op zondag vooraan onmiddellijk een grotere schijf laten steken.
Dit is aangepast d.m.v. een adapter tussen klauw en vork, de remhendel en klauw zijn hetzelfde gebleven. Eigenlijk is de Louise nu een Louise FR geworden. Want blijkbaar is een Louise FR hetzelfde, mechanisch gezien, als een gewone Louise. Alleen dat de FR gebruik maakt van een 18cm schijf.
Na het inremmen heb ik de volgende dagen het verschil alleszins gemerkt.
Het is maar dat je weet dat je je remvermogen kunt upgraden zonder dat jeje een volledig stel nieuwe remmen moet aanschaffen.
Greetz