C2C 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

wacko007 wrote:Voor degenen die al wat willen acclimatiseren; je kan mss enkele dagen op voorhand even naar Empuriabrava (helemaal niet ver van Girona) gaan, daar even logeren en eens een begeleide toertocht rijden o.l.v. mij :lol: .
Tja se, ik werk daar deze zomer tot midden oktober. Tegen dan zal ik wel mooie en toffe padje ontdekt hebben. Als je zin zou hebben om eens op voorverkenning te gaan, ik ben uw gids :wink:
Laat me maar iets weten (pb?)!
In ieder geval succes aan al de zotten die zich daar aan gaan wagen...
Greetz,
Julien.
Ik ben toevallig gisteren begonnen met het op GPS zetten van de nieuwe etappes. Ik heb het kabeltje niet bij om het te downloaden op de computer maar zelfs zonder hoogteprofiel etc kan ik al zeggen dat het een stevige dag wordt: vanaf 500 m naar net onder de 2000, met nog een "tussenpas" ertussen. En dan een enorme afdaling naar 400 m :-). Waanzinnig mooie natuur, een kudde edelherten gekruist en voor de eerste keer een mannetje van een auerhoen van dichtbij kunnen bekijken.
Van de 80 km 5 km asfalt, al de rest offroad :-).

Voor het aanbod om routes te verkennen in de buurt van Girona: ik neem dat met plezier aan !!!
De eerste etappe moet van de kust ter hoogte van Girona (vetrekplaats nog te bepalen) naar het noordwesten gaan. Vanaf Girona naar Rupit weet ik al hoe de route gaat lopen, maar van de kust tot aan/rond/voorbij Girona zijn alle suggesties welkom. Ik heb een paar opties uitgewerkt maar moet nog ter plaatse gaan kijken. Alle "lokale" hulp daarbij is welkom !
Last edited by pocoloco on Fri 19 May 2006 13:54, edited 1 time in total.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Gewoonlijk ga ik 3x per jaar naar ginder om te mtb'n: 1 week in november, 1 week tijdens het paasverlof en een 4 weken juli-aug.
2 weken terug heb ik een zeer mooie mtb tocht gemaakt. Vertrek Platja d'aro. (kust) Via de oude spoorlijn (dolomietweg) tot in Castell d'aro en daar mtb wegen naar Romanya de la selva, Puig d'arques (mooi uitzicht van de kust tot Bisbal...) dan verder naar Cruilles(PR-C 103), tegen Bisbal van daar naar Quart (PR-C99) en dan terug het oude spoorwegje naar Girona. Dit is een tocht van ong 5 a 6h, als je dan nog verder wil zul je toch over een zeer goede conditie moeten beschikken. Voor degene die het rustig aan willen doen, neem gewoon in Castell d'aro het oude spoorweggetje en dit loopt tot in Girona, prima om je los te rijden de 1ste dagen...
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

univega wrote:Gewoonlijk ga ik 3x per jaar naar ginder om te mtb'n: 1 week in november, 1 week tijdens het paasverlof en een 4 weken juli-aug.
2 weken terug heb ik een zeer mooie mtb tocht gemaakt. Vertrek Platja d'aro. (kust) Via de oude spoorlijn (dolomietweg) tot in Castell d'aro en daar mtb wegen naar Romanya de la selva, Puig d'arques (mooi uitzicht van de kust tot Bisbal...) dan verder naar Cruilles(PR-C 103), tegen Bisbal van daar naar Quart (PR-C99) en dan terug het oude spoorwegje naar Girona. Dit is een tocht van ong 5 a 6h, als je dan nog verder wil zul je toch over een zeer goede conditie moeten beschikken. Voor degene die het rustig aan willen doen, neem gewoon in Castell d'aro het oude spoorweggetje en dit loopt tot in Girona, prima om je los te rijden de 1ste dagen...
De doorsnee CTC deelnemer doet over de spoorweg tot Girona een uurtje of twee (de rappe mannen minder...), we gaan dus een héél eind voorbij Girona de eerste dag.
Ik had gedacht aan "klassieke" weggetjes tot voorbij Girona, dan een stuk aanpikken op de oude spoorlijn en dan ergens westelijk (de schoonheid én het venijn zit in de staart :-)).
Last edited by pocoloco on Fri 19 May 2006 13:56, edited 1 time in total.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

vwola, MTB Team Langdorp is met drie specimens ingeschreven... Als ik het goed begrepen heb, dan bennek nummer 27 van de groep...
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

Hallo Koen,
Ziet er leuk uit, die tochtjes met hun hoogtemeters, mijn benen voelen al licht verzuurd aan als ik het lees en de eelt op mijn zitbeenknobbels keert stillekes terug precies (iedereen Compeed meepakken !!). Dat fietske van u weliswaar iets minder...amai, ik mag hopen dat uw 'kindergeld' het gehaald heeft als ge zoiets tegenkomt.

Ik zag een week geleden de Rudi met de 'grijze jeep' uit een Poco-Loco verleden...zalig. Hij draagt er precies goed zorg voor want hij was juist zijn banden aan 't opppompen. En een maand of 2-3 geleden hing ik nog aan de toog met El Rudi (aka Walking Rudi). Jaja, de editie 2003 is stil alive and kickin'.

Ik zie op uw forum dat Patrick zijn Meriva heeft ingeruild. Amai, ferm bakske.

Enfin, bike ze nog !

Frank
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

kine rider wrote:Hallo Koen,
Ziet er leuk uit, die tochtjes met hun hoogtemeters, mijn benen voelen al licht verzuurd aan als ik het lees en de eelt op mijn zitbeenknobbels keert stillekes terug precies (iedereen Compeed meepakken !!). Dat fietske van u weliswaar iets minder...amai, ik mag hopen dat uw 'kindergeld' het gehaald heeft als ge zoiets tegenkomt.

Ik zag een week geleden de Rudi met de 'grijze jeep' uit een Poco-Loco verleden...zalig. Hij draagt er precies goed zorg voor want hij was juist zijn banden aan 't opppompen. En een maand of 2-3 geleden hing ik nog aan de toog met El Rudi (aka Walking Rudi). Jaja, de editie 2003 is stil alive and kickin'.

Ik zie op uw forum dat Patrick zijn Meriva heeft ingeruild. Amai, ferm bakske.

Enfin, bike ze nog !

Frank
Hey Frank,

Dat dubbelgeplooid fietske heeft me niks gekost buiten een wat verpeste week (vind maar eens een huurfiets in mijn maat in die streek), geen schrammetje, kader in garantie en mijn kindergeld intact 8)

En hou dat topic en de galerij in het oog: eind volgende week komen er nog enkele etappes bij én de foto van de bike die ik aan het "prepareren" ben voor mezelf - Patrick zegt wel dat hij iedereen voorbij gaat zoeven maar dat zal toch effe zonder mij gerekend zijn - of bergop, maar niet bergaf :-D !!!
Wel een héél knappe bike van hem, zowat ideaal voor de nieuwe tocht.

De ene Rudi zie of spreek ik nog regelmatig, doe "Walking" de groeten - zijn broer Luc gaat dit jaar terug mee !

En als uw eeltknobbels écht beginnen te jeuken: de CTC is feitelijk volzet maar iemand die al ingeschreven is kan niet meer mee wegens verandering van werk... hij zoekt een vervanger.
Da's de enige manier om nu nog in te schrijven buiten "eerste back-up" als reserve. Je mag Bert rechtstreeks contacteren: bertsynaeve@scarlet.be
jero
Mountainbiker

C2C 2006

Post by jero »

ik plaats binnenkort ook mijn foto en korte beschrijving op de door "Poco Loco Koen" doorgegeven site... kwestie van mekaar al een beetje te leren kennen eh

Koen, leuke foto's heb je al gemaakt van de trip. Dit smaakt echt naar meer!

Jero(en)
pocoloco
Mountainbiker

Re: C2C 2006

Post by pocoloco »

jero wrote:ik plaats binnenkort ook mijn foto en korte beschrijving op de door "Poco Loco Koen" doorgegeven site... kwestie van mekaar al een beetje te leren kennen eh

Koen, leuke foto's heb je al gemaakt van de trip. Dit smaakt echt naar meer!

Jero(en)
Ik ben zelf nog op één (belangrijk) onderdeel aan het wachten om mijn persoonlijke versie van wat ik als een ideale "lange-afstands enduro" beschouw voor te stellen - met mijn huidige fysiek zal ik het toch meer van de afdalingen moeten hebben dan van de rest :-?

Normaal gezien komen er de volgende dagen nog wat foto's/etappes bij, ik zit hier wel op een "haperende" internetverbinding...
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Zeg Koen, is dat uwen nieuwe C'dale die ge geplooid hebt?
Post Reply