Dirtjump

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Speedbuster001 wrote:Weet er niemand zo'n parcourtjes in West-Vlaanderen???
de gavers heeft een technisch parcourtje en bij oostroze beke ook!
de gavers is nie veel maar da in oostrozebeke zijn er wel paar sjieke jumps ze!! ge kent et wel wa dak bedoel é!
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

sikkes wrote:sorry ma ik vind freeriden eigenlijk ma een best domme sport. beetje het weinige bos dat we hier nog hebben wa gaan vernaaien. over dirtjumpen zeg ik niks. ziet er neig uit enzo ma da freeriden [-X
freeriders die denken net wel aan het milieu, die leggen northshore aan boven de grond om zo de onderliggende planten ongemoeid verder te laten groeien :P
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

sikkes wrote:sorry ma ik vind freeriden eigenlijk ma een best domme sport. beetje het weinige bos dat we hier nog hebben wa gaan vernaaien. over dirtjumpen zeg ik niks. ziet er neig uit enzo ma da freeriden [-X
Euhm en wa doen ze dan bij XC denkte? Weinig boeiende uitspraak hoor !
sikkes
Mountainbiker

Post by sikkes »

op door boswachters vastgestelde paden blijven of zo zou het toch moeten zijn. Het bos waar ge zo graag gebruik van maakt heeft helaas wel last van uw aanwezigheid. en tis ni omdat ge geen beesten omver rijdt dat ge geen schade aanricht. Ge kunt dus maar best op de door boswachters opengestelde paden blijven. Verder geeft ge ook ne slechte naam aan al wat op twee wielen door den bos crosst. Ik ontken niet dat er ook van paden afgeweken zou worden bij xc maar dat is net even hard te veroordelen. en ik denk dat je niet zult kunnen ontkennen dat een sport die freeride noemt net dat tikkeltje meer de paden verlaat. En idd, de meeste ontspanningsactiviteiten in het bos zijn eigenlijk redelijk nadelig voor dat bos maar ge moet nu niet doen alsof ik gezegd heb dat ge ni int bos moogt zijn he.
_Ivan_
Mountainbiker

Post by _Ivan_ »

sikkes wrote:op door boswachters vastgestelde paden blijven of zo zou het toch moeten zijn. Het bos waar ge zo graag gebruik van maakt heeft helaas wel last van uw aanwezigheid. en tis ni omdat ge geen beesten omver rijdt dat ge geen schade aanricht. Ge kunt dus maar best op de door boswachters opengestelde paden blijven. Verder geeft ge ook ne slechte naam aan al wat op twee wielen door den bos crosst. Ik ontken niet dat er ook van paden afgeweken zou worden bij xc maar dat is net even hard te veroordelen. en ik denk dat je niet zult kunnen ontkennen dat een sport die freeride noemt net dat tikkeltje meer de paden verlaat. En idd, de meeste ontspanningsactiviteiten in het bos zijn eigenlijk redelijk nadelig voor dat bos maar ge moet nu niet doen alsof ik gezegd heb dat ge ni int bos moogt zijn he.
als ge toch ni voor freeride zijt, blijf dan uit dit deel van het forum uit man, het enige wat je doet is dit topic verkl*ten :roll: #-o

of denk je mischien dat je de freeriders kan bekeren ofzo? :lol:
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

jaag hem niet weg, laat hem de discussie maar aangaan (nu de lessen gedaan zijn kan ik daar niemeer discussieren he :D)

1. De organisator van het afgelopen Belgisch kampioenschap had van bos en groen te horen gekregen dat de biotoop van dieren (natuur dus) wordt verstoord van zodra erop gegaan werd. De schade die een wandelaar zou aanbrengen is echter gelijk aan 100 mountainbikers die over eenzelfde plekje rijden, de grond wordt immers bij beiden ingedrukt. Zijn mountainbikers dan nog zo slecht ?

2. Je veroordeelt freeride, dirt is echter wel ok, maar ook cross country deugt niet. Totdaar de belachelijke stelling.. Als je zegt dat via dirt de grond beschadigd raakt, akkoord door te graven etc. Doch gebeurt dit zelden in de bossen, indien dit wel gebeurt hebben de makers bijna altijd wel een vergunning of toestemming, anders verdwijnt de boel meteen. Freeriders die echt aan hun trekken willen kopen, gaan dit niet in onze ardennen doen hoor, en al helemaal niet in het vlakke Vlaamse land. Integendeel, zij gaan naar echte bikeparken veelal in het buitenland, of gaan vb freeriden in de Alpen ofzo..

reageer hier al eens op.. op andere argumenten denk ik wel eens als ik train. Ohja, dat zal ik op de baan doen hoor :wink:
audiotrash
Mountainbiker

Post by audiotrash »

groot gelijk =) Freeriders gaan meestal op aangelegde parcours,want "gewoon door de bos op rijden" noem ik geen freeride, en van de paden afgaan ookal niet:s .. Tmag wel een beetje extremer hoor.
En trouwens, zoveel zal het toch niet kapot maken hoor. Als de 'verwoesting' van het bosnu aan de mountainbikers te weiten is .. amai. De herten en die toestande, lopen daar toch ook rond te springen, wrrm mogen wij dat dan niet op ne fiets :p ? of zijn die beeste ineens meer dan ons ?
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Hehe

Ik was aangenaam verrast toen ik de foto's zag, ik was namelijk ook op de MX world toer.

Sinds dat tochtje ben ik toch anders op "mountainbike" gaan kijken.
Nu zoek ik nog een leuke hardtail te bouwen dit wat extremer werk aankan.

Ik weet nog goed dat Marc De Reuver himself iemand van jullie overhaalde om die big double te nemen met het argument dat jullie beschermkledij aanhadden.
audiotrash
Mountainbiker

Post by audiotrash »

haha:p ja kan wel goed zijn. zijt ge dan ook van plan om te gaan freeriden?
of meer XC ?
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik XC al enkele jaren hoor, maar ik vind mijn cannondale is te duur om doormidden te springen. Vandaar een fiets erbij.
Maar wel een hardtail iig, dan kan ik nog wat dirten op de local bmx track hier.
Post Reply