mont ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Ik ga half juni naar de kale berg,
vorig jaar heb ik hem gedaan met de koersvelo en dit jaar ben ik nog aan het twijfelen tussen mtb en koersfiets.
Het liefst met mijn mtb, ik zou graag de 2 beklimmingen op 1 dag doen, de zogenaamde forestier en als het even kan nog de 3de erbij afhankelijk
van de omstandigheden en de conditie (die momenteel vrij goed is).
Van 1 ding heb ik wat schrik, ik rijd alleen en naar het schijnt zijn dat geen uitgestippelde routes, ik heb daar ook geen ervaring mee.
Dus wat raden jullie mij aan, ik ben redelijk getraind, ik doe nog een paar marathons tegen dat ik vertrek dus dat is geen probleem.
Heeft er hier al iemand ervaring mee???
Kan iemand me wat tips geven??? [-o< [-o< [-o<

Alvast bedankt.
alex0703
Mountainbiker

Post by alex0703 »

G-love wrote:Ik ga half juni naar de kale berg,
vorig jaar heb ik hem gedaan met de koersvelo en dit jaar ben ik nog aan het twijfelen tussen mtb en koersfiets.
Het liefst met mijn mtb, ik zou graag de 2 beklimmingen op 1 dag doen, de zogenaamde forestier en als het even kan nog de 3de erbij afhankelijk...
Je kunt alle informatie over fietsen op de Mont Ventoux vinden op www.dekaleberg.be, ook over de genoemde MTB-routes: de Forestier en de Grandonneur. Op de site vind je ook overzichtskaarten van de routes. Zeer gedetailleerde kaarten krijg je als je je inschrijft, ook via www.dekaleberg.be.
Binnenkort komt een gedetailleerd verslag van de eerste Grandonneur du Ventoux op de site; hierin staat ook waardevolle informatie.
Ik raad je aan om niet alleen te rijden; op de paden ben je van God en alle mensen verlaten, dus als je hulp nodig hebt, heb je een probleem. Dan is het maar afwachten of er iemand langs komt. Auto's komen er niet. Bereik met je gsm heb je ook niet overal.
Groet,
Alex
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Hier de tijden en hartslag van Pascal Roux die vanuit Bedoin hem 11 keer is opgereden in 24u.
http://www.velo101.net/resultats/11ventoux2006.xls

Ik was die dag ook op de Ventoux maar was niet van die poging op de hoogte,ik heb hem wel naar boven zien fietsen en even gevolgd en toen vernomen dat het zijn 4°keer was.
Ben deze keer de Ventoux niet opgereden uit princiepe,want ik vind het een kermis aan het worden,vooral dat er in de nabije omgeving toch fantastische beklimmingen te doen zijn zeker zo zwaar als de Ventoux.
Col de Lis maar vertrekende vanuit Joucas is ongeveer 17km
Col de Liguière 12km vanuit St Saturnin via La thuilerie
La Garde d'Apt 12km vanuit Rustrel
Lioux richting Sault naar St hubert 12km
Al deze beklimmingen kun je nadien als offroad naar beneden op nogal rotsachtige ondergrond een fullsuspension is wel aan te raden.
Daarbij heb je nog de rust van de omgeving want er is geen enkele toerist te bespeuren.
frankverrees
Mountainbiker

Post by frankverrees »

Hoi,
net terug van de Provence!
Ik heb voor de eerste maal de mont ventoux beklommen!
Dit met nog maar 400km in de benen dit jaar en met de volle 91kg.
Ik ben vertrokken vanuit Bedoin en heb er 2u50min over gedaan!
Niet snel maar toch ben ik er mee content.
We hebben nog geluk gehad, er wat een autorace op de flanken van de berg!
We zijn om 7.30 uur moeten vertrekken, anders mochten we er niet meer op!
Niet veel fietsers gezien onderweg.
Wat was ik blij dat ik boven was!!!
Groetjes
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Volgende week ook voor de eerst maal naar de Mont-Ventoux , we verblijven 4 dagen aan de voet (Malaucène) in een vakantiedorp, ideaal voor de vrouw en kindjes (zwembad) terwijl manlief de Mont-Ventoux (probeert) op te rijden met de mtb(RR-banden). Zal zien wat het heeft.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Ik heb mij als doel gesteld om volgend jaar de Mont Ventoux te gaan beklimmen.
Dit jaar is het al te laat (kan niet genoeg meer trainen, en na September zal het weer daar niet te best meer zijn denk ik.)

Nu had ik graag zoveel mogelijk info gehad over deze col.
Welke training, beste periode, goede plaatsen waar we kunnen logeren, ...

Als ik op onderstaande website de verslagen lees kan ik echt niet wachten.
(http://www.dekaleberg.be)

Alvast bedankt voor de hulp.
frankverrees
Mountainbiker

Post by frankverrees »

Ik heb ook niet veel getraind.
Ik had nog maar 400km gefietst dit jaar!
Ik ben van meninf dat bijna iedereen de Ventoux kan beklimmen, op voorwaarde dat ze dan allemaal op hun eigen tempo rijden.
Met een MTB is dat zeker te doen !!
Groetjes
Willy V+2
Mountainbiker

Post by Willy V+2 »

Mij maak je niet wijs dat je met minder dan 400 km de Ventoux oprijdt !
Tenzij je conditoneel goed zit door andere sportaktiviteiten ...
winter-mtb, spinning, lopen, joggen .... of achter de vrouwkes lopen !
Ongetraind en onvoorbereid met enkel 400 km in de benen : no way.
Ik wil alleen maar zeggen dat je er niet zonder voorbereiding moet aan beginnen. Want dat is om problemen vragen.
Het Sporta-evenement heeft overigens bewezen dat mits de goede trainingsopbouw ... bijna iedereen minstens éénmaal is bovengeraakt!
Als je elders diverse verslagen doorneemt zul je wel beseffen dat het meer is dan een brug oprijden ....
Maar laat ook je hoofd niet op hol brengen .....
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Ben ook van plan om deze dit jaar of volgend jaar eens te beklimmen. Twee jaar geleden alpe d'huez gedaan in 1 uur 40 minuten ongeveer.

Maar enkele vraagjes :
- Valt de MV te vergelijken qua zwaarte met Alpe d'Huez ?
- zijn de afdalingen mtb te doen met alleen een voorvering en hoe steil zijn die ? Ik ben nu eenmaal meer klimmer dan daler en die echt steile stukken laat ik liever links liggen (schouder al 10 keer uit de noot geweest en zodoende kruipt de angst er dan wel een beetje in).
- wat is de beste maand om naar daar te gaan ?

groeten vom
Post Reply