Klikpedalen en schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Choembawamba
Mountainbiker

Post by Choembawamba »

Ik heb int begin wel wa last gehad met mijn voeten die steeds begonnen te slapen, maar dat zal wel meer te maken hebben met het feit dat de schoenen nieuw waren. Nu heb ik daar geen last meer van. =D>
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

timj wrote: Image
Kent er iemand een "trukje" om die schoenplaatjes er af te halen?? Bij mij breken ze bijna elke keer af(ik heb dat gevoel toch).

Groetjes Tim[/quote]

Wel, als je weet dat je gewoon een zijdelingse beweging moet maken met je voet, dan geldt hetzelfde voor de platformpjes natuurlijk. Zo heb ik de mijne er toch af gekregen.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

de meesten doen het met een schroevendraaier , maar idd die zijdelingse beweging gaat ook en zo slijten ze minder , want als je dikwijls ze op en af zet met de schroevendraaier gaan ze stuk na een tijdje ..
RoAX
Mountainbiker

Post by RoAX »

hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en dacht dat dit de beste post was om mijn vraag te stellen, here we go:

Ik ben nu heden 3 jaar gestopt met mountainbiken, maar wil de draad terug oppikken. Alleen zijn mijn schoenen ondertussen te klein geworden. Dus wordt het tijd nieuwe aan te kopen. Ik had gedacht aan shimano SPD's. zoals hier vermeld:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=13441
En heb op mijn mountainbike volgende pedalen staan: PD-M515
Nu is mijn vraag: kan ik hier nog plaatjes voor vinden want de oudere zijn verroest :oops: ? Of zijn deze plaatjes niet veranderd sinds dan...
En past dit perfect op deze schoenen?

Bedankt
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

die pedalen zijn ook bedoeld voor SPD's :)
Deze zijn de pedalen van 2002 als ik me niet vergis, maar was toen zelf al niet meer actief in mtb ..ondertss ook terug :)
deze toch heh? : in zilver bestaan ze ook dacht ik
Image

ivm klikker ..kheb nu al 2 newbe's paar weken op klikkers laten testrijden en zijn er beide heel content van , met name in de ardennen zelfs kreeg ik van hun die opmerking dat ze blij waren dat ze 'vast zaten' aan de fiets . Ikzelf rijd nu sinds januari met klikkers op me nieuwe fiets en kan me niet meer inbeelden zonder , wel heb ik al mijn technieken geleerd op flat-pedals toen ik jonger was ..
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

RoAX wrote:hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en dacht dat dit de beste post was om mijn vraag te stellen, here we go:

Ik ben nu heden 3 jaar gestopt met mountainbiken, maar wil de draad terug oppikken. Alleen zijn mijn schoenen ondertussen te klein geworden. Dus wordt het tijd nieuwe aan te kopen. Ik had gedacht aan shimano SPD's. zoals hier vermeld:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=13441
En heb op mijn mountainbike volgende pedalen staan: PD-M515
Nu is mijn vraag: kan ik hier nog plaatjes voor vinden want de oudere zijn verroest :oops: ? Of zijn deze plaatjes niet veranderd sinds dan...
En past dit perfect op deze schoenen?

Bedankt
met die schoenen zit je volgens mij zeker goed. shimano schoenen zijn goeie kwaliteit zonder veel fantasietjes. en voor de plaatjes, die zijn bij mijn weten nog steeds onveranderd gebleven hoor :-D
RoAX
Mountainbiker

Post by RoAX »

@looneycooney: dat zijn ze inderdaad

Dus die plaatjes kan je nog gewoon in de winkel vragen? Hebben deze een bepaalde benaming of gewoon SPD plaatjes?

Bedankt voor de reply!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

als je het zo zegt 'spd' plaatjes zal hem het wel verstaan , je hebt ze van praktisch alle merken ...
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

heb ook pd-m515 klikpedalen liggen.
en ben geintereseerd in deze schoenen "Shimano SH-M152 " http://www.boc24.de/epages/bicycles.sto ... PerPage=20
heeft er iemand van jullie al zo een schoenen gehad en zijn deze goed ? en gaan die ook op die klikpedalen m515
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

elke schoen past in pricipe op elke pedaal. ge moet gewoon zorgen voor de juiste plaatjes.

die schoenen.. ben je zeker over het model want ik vind die nergens terug.

ter info : ik ga straks men eerste setje schoenen en pedalen kopen.. PD-m520, de schoenen moet ik nog uitkiezen.
Post Reply