Nieuw merk in Belgie: Maxx

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Tjorque
Mountainbiker

Nieuw merk in Belgie: Maxx

Post by Tjorque »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben geen super actieve Mtb'r maar wil daar in de toekomst weer wat meer tijd in steken.
Een dagje lekker ploeteren in de modder vind ik heerlijk maar het grootste aantal km's vreet ik onroad.

Om gelijk met iets zinvols in huis te komen. Sinds april is er een nieuw merk van bikes on demand te verkrijgen in belgie.
Het merk Maxx uit zuid duitsland, maakt fietsen naar wens van de klant.

Ik vind dit merk super omwille van alle mogelijkheden...
Je kan op de site je volledige fiets samenstellen en hebt ineens een idee van de prijs. http://www.maxx.de

Ikzelf rij momenteel nog met wat oud ijzer rond, maar 'k hoop tegen het einde van de zomer met een Maxx Machine of een Freemaxx te kunnen rijden met rohloff... [-o<

Groeten,

Zeveneens
Guest

Post by Guest »

dat merk bestaat al jaren in duitsland
dit wordt door de duitse mtbvakblanden nu niet echt heel hoog aangeprezen
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

manitou. wrote:dat merk bestaat al jaren in duitsland
dit wordt door de duitse mtbvakblanden nu niet echt heel hoog aangeprezen
Wat zijn dan zoal de gebreken?
Guest

Post by Guest »

meestal waren ze niet zo schitterend afgemonteerd ten op zichte van conucrenten
en hun geometrie was ook niet zo goed
dit gaat wel over cross country modelen
deze testen die ik ervan gelezen heb zijn wel van pakweg 2jaar terug
maar je ziet ze nergens op grote wedstijden bv de werelbekerwedstrijden heb ik er geen enkele opgemerkt
niet in madrid,niet in spa en ook niet in fort william
dit terwijl je bv cube wel daar ziet en dit ook een "kleiner" duits merk is
idem voor canyon die heb ik ook daar gezien
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

manitou. wrote:meestal waren ze niet zo schitterend afgemonteerd ten op zichte van conucrenten
en hun geometrie was ook niet zo goed
dit gaat wel over cross country modelen
deze testen die ik ervan gelezen heb zijn wel van pakweg 2jaar terug
maar je ziet ze nergens op grote wedstijden bv de werelbekerwedstrijden heb ik er geen enkele opgemerkt
niet in madrid,niet in spa en ook niet in fort william
dit terwijl je bv cube wel daar ziet en dit ook een "kleiner" duits merk is
idem voor canyon die heb ik ook daar gezien
da's natuurlijk twee jaar geleden, als'k nu 'ns ff snel kijk zie 'k toch geen écht grote verschillen met andere merken...

http://www.dk-content.de/bike/pdf-archi ... s_0406.pdf

Het zou dus kunnen dat er wel wat verbeterd is...

ik denk dat het grote pluspunt bij maxx de keuzes die je als consument kan maken (kleur, afmontage, ... ) zijn.
Het zou goed kunnen dat het een "underdog" zal blijven, maar voor de fietser die toch wel graag hier en daar wat kiest zonder ineens een "custom" te hoeven bestellen bij z'n fietsenmaker, lijkt me het wel wat.
Guest

Post by Guest »

ik zou dan eerder gaan voor canyon dat je ook enkel via internet kunt bestellen
deze heeft al bewezen dat het degelijke fietsen maakt voor een heel goede prijs
www.canyon.com
Coluche
Mountainbiker

Post by Coluche »

Heb ook geinformeerd bij Canyon: geweldig machtige masjientjes =P~ :drunk: maarrrr....stocks zowat volledig uitgeput tot na Eurobike (eind augustus), #-o pas dan presentatie van de nieuwe modellen. Leveringstijd 6-8 weken minimum, en je zit al eind oktober; ideaal zo aan 't begin van de herfst. :bounce:

Jammer genoeg wordt op de site van canyon www.canyon.com geen melding gemaakt van deze uitputting: sterker nog, ik heb mezelf gisteren een Nerve besteld en alles gaat gelijk door. Veronderstel dat ik morgen een 'Tot onze grote spijt moeten wij U meedelen...'-meeltje zal krijgen... :(

Wat Maxx betreft: inderdaad zeer moduleerbaar, je kan dan wel kiezen uit elvendertig kleuren maar voor bepaalde essentiele onderdelen heb je maar keuze tussen enkele middenklassers: neem nu de vorken :je kan er bij een Fourmaxx bvb. geen Fox vorkje opdraaien... :-?

Succes!
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Coluche wrote:Heb ook geinformeerd bij Canyon: geweldig machtige masjientjes =P~ :drunk: maarrrr....stocks zowat volledig uitgeput tot na Eurobike (eind augustus), #-o pas dan presentatie van de nieuwe modellen. Leveringstijd 6-8 weken minimum, en je zit al eind oktober; ideaal zo aan 't begin van de herfst. :bounce:

Jammer genoeg wordt op de site van canyon www.canyon.com geen melding gemaakt van deze uitputting: sterker nog, ik heb mezelf gisteren een Nerve besteld en alles gaat gelijk door. Veronderstel dat ik morgen een 'Tot onze grote spijt moeten wij U meedelen...'-meeltje zal krijgen... :(

Wat Maxx betreft: inderdaad zeer moduleerbaar, je kan dan wel kiezen uit elvendertig kleuren maar voor bepaalde essentiele onderdelen heb je maar keuze tussen enkele middenklassers: neem nu de vorken :je kan er bij een Fourmaxx bvb. geen Fox vorkje opdraaien... :-?

Succes!
de keuze is inderdaad niet onbeperkt. Mocht je echt heel specifiek een fiets willen samenstellen, dan kan je beter een frameset bestellen en bij je fietsenmaker/zelf alles assembleren...

de levertijden bij maxx zijn zelfs in't hoogseizoen wel schitterend... 12 a 18 dagen voor Belgie. (daarom waarschijnlijk een beperktere keuze, want fox vorken op stock leggen, kost KAPITALEN :lol: )

De X-maxx heeft in elk geval van het Duitse Mounainbike Bike magazine een kooptip gekregen en een "Sehr Gut" vermelding eind vorig jaar :)
Dus ik denk dat het toch geen slechte fietsen zullen zijn.
vostefan
Site Administrator

Post by vostefan »

Zeveneens wrote:
ik denk dat het grote pluspunt bij maxx de keuzes die je als consument kan maken (kleur, afmontage, ... ) zijn.

Granville lakt en monteert fietsen 'volledig à-la-carte". Dicht bij huis, goede prijs/kwaliteit ..., afgeleverd bij een dealer naar keuze:

http://www.granvillebikes.com/Bikedesig ... ault.aspx/

Je hebt er geen oneindige keuze, maar voor de meeste fietsers ruim voldoende.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

jup ! compleet mee eens!
Terwijl ik dit topic ant lezen was dacht ik onmiddelijk aan Granville!
Kheb er zelf al 5j eentje waar ik nog steeds geen stukken aan heb gehad en de kader blinkt nog als nieuw en is zeker niet van de zwaarste (mattawa slx kader = 1.6 kg) En het sterkste vind ik nog de prijs/kwaliteit !
Niet voor niets dat mijne kameraad aan het twijfelen was tss Granville en Scott!!! wilt toch iets zeggen heh
En hem heeft de granville gekocht met de groep custom(crankset/cassette /ketting/derrailleurs) , de rest standaard gehouden ...

Al moet ik toch zeggen heh, een goede fietsenboer zet elke fiets custom hoe jij het wilt !!! Ik kon mijne scale 60 bv compleet krijgen zoals ik wou (vork/groep/remmen/afmontage..) mits gewoon het verschil in waarde van de onderdelen te betalen en geen werkuren ! Ondanks dat Scott dat helemaal niet aanbied in de 8/900€ prijsklasse ..
En de stukken die hem eraf haalt verkoopt hem of zet hem op andere als vervanging, is toch nog nooit gebruikt! ( is wel een voorwaarde natuurlijk dat je niet eerst ermee gereden hebt)
Zo heeft mijne bike-partner dezelfde scale 60 gekocht maar een recon 315 u-turn(ipvTora) en afschuifbare shimano remblokjes laten zetten voor 'maar' een meerprijs van 75€...
Post Reply